2014-03-18, 02:33
Medlem
Under söndagskvällen den 16e mars 2014 trängde sig två män in i en lägenhet i Molkom och misshandlade en 23-årig person.

"Den gripna 30-åringen är känd av 23-åringen och hans kamrat sedan tidigare. Både denne och hans kumpan är misstänkta för grovt olaga hot, misshandel samt övergrepp i rättsak."

Någon som vet nått mer om detta ?

Källa; http://www.nwt.se/karlstad/article1510307.ece
Citera
2014-03-19, 01:47
Medlem
Nu har jag själv rotat lite under dagen. Av vad det pratas om på stan så skall detta vara samma man som för X antal år sedan en valborgsnatt, rattfull körde ihjäl 2 personer i Molkom och smet sedan från platsen. Någon som kan bekräfta eller dementera ?
Citera
2014-03-19, 01:50
Medlem
Benyameans avatar
Jobbigt att veta att man ska få stryk om en månad... (MOD: Ändra rubriken kanske?)
Citera
2014-03-19, 03:45
Medlem
PeterNosters avatar
Hade han fått 20 år för detta dubbelmord så hade det som nu hänt aldrig hänt (om det nu är han)
http://vf.se/node/2089
Citera
2014-03-19, 10:35
Medlem
Kan bekräfta att det rör sig om samma gärningsman. Iallafall om man ska lyssna på byborna. Men frågan är varför han inte greps i sin bostad i K- D?

Ja precis som du säger att hade han bara fått det straffet han förtjänar så hade det här aldrig hänt.

Kanske har han även fler misstänkningar på sig så att det blir flera brott han begått eftersom en enkel misshandel knappast sätter någon anhållen.
Citera
2014-03-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stureplanT
Kan bekräfta att det rör sig om samma gärningsman. Iallafall om man ska lyssna på byborna. Men frågan är varför han inte greps i sin bostad i K- D?

Ja precis som du säger att hade han bara fått det straffet han förtjänar så hade det här aldrig hänt.

Kanske har han även fler misstänkningar på sig så att det blir flera brott han begått eftersom en enkel misshandel knappast sätter någon anhållen.

Misstänkt för grovt olaga hot, misshandel samt övergrepp i rättsak, och framförallt övergrepp i rättsak är ju skäl för häktning.
Citera
2014-03-19, 11:57
Medlem
Övergrepp i rättssak hade jag missat!

Hur är killen förövrigt? Var det väntat, har han hålla sig aktiv efter dödsolyckan eller haft låg profil?

Jag känner några där ifrån som inte har sett honom på många år.
Citera
2014-03-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Jobbigt att veta att man ska få stryk om en månad... (MOD: Ändra rubriken kanske?)

Vem skall få stryk om en månad?
Citera
2014-03-19, 12:02
Medlem
Citat:

Jag har kommit i kontakt med personer ifrån Molkom och Karlstad som känner till denna man. Det ska finnas fler saker han är misstänkt för. Personen har tydligen väldiga problem med droger och bor i Molkom hos sin Mamma eller Farmor/Mormor eller vad det var.
Citera
2014-03-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NRCVV-80
Vem skall få stryk om en månad?

Det står så i huvudrubriken 2014- april.

Jasså? Men enligt ratsit står det att han bor i KD på en adress?
Citera
2014-03-19, 12:06
Medlem
Citat:
Övergrepp i rättssak hade jag missat!

Hur är killen förövrigt? Var det väntat, har han hålla sig aktiv efter dödsolyckan eller haft låg profil?

Jag känner några där ifrån som inte har sett honom på många år.

Som jag skrev innan har han problem med droger. Det var väntat att nått skulle hända, ingen stabil människa, är oberäknelig. Enligt de i Molkom är han hatad där och visar sig sällan ute på byn.
Citera
2014-03-19, 12:09
Medlem
Citat:
Det står så i huvudrubriken 2014- april.

Jasså? Men enligt ratsit står det att han bor i KD på en adress?

Oj, mitt misstag :P
Ja, han är skriven där, men enligt uppgift ska han bo hos någon släkting i Molkom om det nu är modern, farmor, mormor eller nått.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in