Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-17, 17:57
Medlem
Nu är det såhär att min telefon gick sönder på grund utav vattenskador för ungefär en vecka sedan. Efter ett par dagar tog jag sedan isär telefonen och rev ut kretskortet och tog isär det i småbitar.

Jag kom sen i underfund med att jag skulle ha kunnat fått ut pengar till en ny telefon via min försäkring och mina vänner och päron tycker att det är en skitbra idé. Men jag själv anser fortfarande att det inte kommer att få ut några pengar i och med det faktum att jag rev isär hela telefonen i småbitar..

Så, är det någon som är expert på detta? Kan jag fortfarande få ut pengar eller är jag helt körd i och med att ingen lär tro på det jag gjort?
Citera
2014-03-17, 18:01
Medlem
Manboiiis avatar
Bara att den är vatten skadad så kan du glömma försäkringen
Citera
2014-03-17, 18:14
Du hade en liten chans beroende på försäkring innan du plockade isär.
Nu är det kört.
Citera
2014-03-17, 18:46
Medlem
Expels avatar
Nej, försäkringen täcker nog inte så långt.
Varför lämnade du inte in den från första början?

// Expel.
Citera
2014-03-17, 20:32
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Hemförsäkring med det s.k. tillägget drulle kan täcka vattenskada - beror dock på vilket bolag. Men då TS har valt att plocka isär telefonen så går det med sannolikhet inte att ta det på den försäkringen heller.
Citera
2014-03-18, 07:37
Medlem
droles avatar
Värt ett försök kanske, jag har fått ersättning utan att behöva skicka in aktuell pryl eller liknade.
Bara säga att den är trasig och vad den är värd så har man fått pengarna.

Edit, ifrån hemförsäkring då.
Citera
2014-03-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Värt ett försök kanske, jag har fått ersättning utan att behöva skicka in aktuell pryl eller liknade.
Bara säga att den är trasig och vad den är värd så har man fått pengarna.

Edit, ifrån hemförsäkring då.
Samma här. Jag fyllde i på försäkringsbolagets hemsida exakt vad som hänt, och plötsligt en dag fick jag in pengar på kontot (nypris minus självrisk).

Min telefon var dessutom vattenskadad. Den låg på nattduksbordet bredvid en vattenflaska, och på något vis hade vatten runnit ur flaskan. Mobilen låg bara i "ytspänningshögt" vatten med displayen nedåt, men det var tillräckligt för att döda displayen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in