Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-03-16, 23:48
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Hur definierar du musikalisk geni? Jag skulle säga att en musikalisk geni är någon som gör något betydande och innovativt för musiken. Geni är man inte född till, man blir det genom att ge sitt liv åt musiken och har som mål att göra något innovativt inom musiken.
Precis som du definierar det men också artister som själv producerar sina album och dessutom levererar varje gång eller ett flertal gånger. Behöver inte nödvändigtvis vara något nytt denna gör (eller fått inspiration från någon annan men gör det på något personligare sätt och dessutom bättre än inspirationen själv) men allt denne gör i sin musik andas kvalité. (vet att det kan vara lite subjektivt också men men)
Senast redigerad av Ass.Parade 2014-03-16 kl. 23:51.
Citera
2014-03-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Precis som du definierar det men också artister som själv producerar sina album och dessutom levererar varje gång eller ett flertal gånger. Behöver inte nödvändigtvis vara något nytt denna gör (eller fått inspiration från någon annan men gör det på något personligare sätt och dessutom bättre än inspirationen själv) men allt denne gör i sin musik andas kvalité. (vet att det kan vara lite subjektivt också men men)

Jag håller med. Men som sagt, för att producera kvalité musik krävs det att man nästan ger sitt liv åt musiken och jobbar på det. Det är inte lätt(krävs 100 fokus, uthållighet och att man är en perfektionist som ibland kan vara nackdel eller fördel) och därför är det få som når upp till den nivån.

Titta på Michael Jackson. Han ägnade sitt liv åt musiken och läste att han sov väldigt lite om nätterna och jobbade dygnet runt med musik. Han började när han var 5 år!

Thomas Edison som uppfann en massa saker sov 4 timmar och jobbade i 20 timmar om dagen.

Framgång är ingen slump.
Senast redigerad av Duca00 2014-03-17 kl. 00:02.
Citera
2014-03-16, 23:57
Medlem
lillaliljas avatar
Du tävlar/jämför dig inte med andra utan dig själv.
Citera
2014-03-17, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Du tävlar/jämför dig inte med andra utan dig själv.

Förstår din poäng dock har du fel. Om du inte lyckas nå upp till samma nivå som toppskicket är du misslyckad inom det området. Med att "vara utan talang" menar jag igentligen att inte vara extremt duktig om du förstår vad jag menar. En dålig idrottare eller musiker är fortfarande dålig även om dom når upp till deras mål.
Citera
2014-03-17, 00:14
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Jag håller med. Men som sagt, för att producera kvalité musik krävs det att man nästan ger sitt liv åt musiken och jobbar på det. Det är inte lätt(krävs 100 fokus, uthållighet och att man är en perfektionist som ibland kan vara nackdel eller fördel) och därför är det få som når upp till den nivån.

Titta på Michael Jackson. Han ägnade sitt liv åt musiken och läste att han sov väldigt lite om nätterna och jobbade dygnet runt med musik. Han började när han var 5 år!

Thomas Edison som uppfann en massa saker sov 4 timmar och jobbade i 20 timmar om dagen.

Framgång är ingen slump.
Du har givetvis rätt du också. Det finns nog fler än bara en eller två faktorer.

Kul att du nämnde MJ, en av dom man rankar som musikaliska under
Citera
2014-03-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Du har givetvis rätt du också. Det finns nog fler än bara en eller två faktorer.

Kul att du nämnde MJ, en av dom man rankar som musikaliska under

Finns flera faktorer som gör en till en "talangfull". Att vara "naturlig" talangfull är givetvis hjälpsamt, men det är inte nödvändigt för att bli väldigt duktig på något. Det kan bytas ut mot STARK arbetsmoral och uthållighet(att man är envis och inte ger upp så lätt).
Citera
2014-03-17, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DotRotten
Förstår din poäng dock har du fel. Om du inte lyckas nå upp till samma nivå som toppskicket är du misslyckad inom det området. Med att "vara utan talang" menar jag igentligen att inte vara extremt duktig om du förstår vad jag menar. En dålig idrottare eller musiker är fortfarande dålig även om dom når upp till deras mål.

Den dåliga idrottaren eller musikern är kanske dålig för den har INTE nått sitt mål.

Talang var hård träning som du sa men vissa behöver mer träning än andra för att nå sitt mål.
Citera
2014-03-17, 01:02
Medlem
Kickexs avatar
Det finns inga visionära motiv för att göra dom gråa och livslånga syfterna utan du får bara göra dom oavsett hur du gillar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in