2014-03-16, 20:03
Medlem
Hahaha, som rubriken tyder. Knäppt?

Jag undrar om jag kan ta min hyfsat lilla elbåt och dra ut med den? Har tabbat hoppet med att meta från land osv så tänkte ta ut den en liten bit och meta, några tips? Är det en dum ide? Vart ska jag isåfall lägga i den?
Citera
2014-03-17, 08:30
Medlem
Om du inte lyckas få någon fisk genom att meta från land, så kommer det inte att hjälpa att åka ut i en båt, det är dig det är fel på inte platsen!
Citera
2014-03-17, 11:04
Medlem
Det kommer nog hjälpa att åka ut med en båt. Varför är det så många videoklipp på folk som fiskar 300 m ut i havet och drar upp 100 plattfiskar på en dag? Har svårt att tänka mig att det är samma vid land.

Jag vill alltså ut och meta, längre ut.

Dessutom så var det inget svar på frågan.
Citera
2014-03-17, 12:04
Medlem
Jag tror att du vinner mycket på att komma ut en bit!! Har både kastat och metat från land och det är stooor skillnad mot att komma ut lite.

Farfar hade husvagn och båt på västkusten (Grebbestad) och blev det lågvatten och vind från land så var det knappt att man tog sej in med 9,9 hästarn nä lite överdrivet men det kändes och det fanns inte en skugga att ro in iallafall.

Men med en eldriven båt så skulle jag bara åka ut en liten bit och packa med extra mat ifall du driver ut till någon kobbe.
Citera
2014-03-17, 13:56
Medlem
Suveränt svar!!! TACK! Ska pröva detta!
Citera
2014-03-19, 07:41
Medlem
Rasandes avatar
Vad har du för båt och motor?
Citera
2014-03-19, 09:52
Medlem
rayraviolis avatar
Vad menar du med "havet" och "elbåt"? Utifrån mina egna erfarenheter skulle jag absolut inte sätta mig i en båt med elmotor och ta en tur utomskärs på Västkusten. Det är frustrerande nog att framföra ett sånt ekipage i en normalstor insjö i motvind om det blåser upp. Men om det handlar om en lugn vik på Ostkusten och det är en stark motor är det väl lugnt. Vad ska du meta förresten?
Citera
2014-03-19, 09:59
Medlem
christerys avatar
Vågar dom ge sig ut med havskajaker så måste man väl våga med en båt. Men använd sunt förnuft.

Jag fiskar bara i sjöar så jag har ingen aning, men man får väl spekulera lite.
Citera
2014-03-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vad menar du med "havet" och "elbåt"? Utifrån mina egna erfarenheter skulle jag absolut inte sätta mig i en båt med elmotor och ta en tur utomskärs på Västkusten. Det är frustrerande nog att framföra ett sånt ekipage i en normalstor insjö i motvind om det blåser upp. Men om det handlar om en lugn vik på Ostkusten och det är en stark motor är det väl lugnt. Vad ska du meta förresten?

Jag hade tänkt att meta plattfisk/vad det nu blir när jag metar med sill Jag hade tänkt att åka en bit ut men inte så att jag inte ser land. kanske 200-300 meter ut
Citera
2014-03-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande
Vad har du för båt och motor?

Har en liten gummibåt med elmotor från biltema.
Citera
2014-03-19, 12:32
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickius

En sån skulle jag våga ta mig till en riktig båt med i hamnen. Blåser det upp lite så är du snart i danmark eller litauen.
Citera
2014-03-19, 22:03
Medlem
Rasandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickius

Det låter farligt att ge sig ut med den båten på havet. Kan du inte slänga i den i någon mindre sjö eller liknande, om du nu är fiskesugen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in