• 1
  • 2
2024-01-22, 00:03
Medlem
Ögnade "lärans" tio budord - totalt humbug förutom punkt 3. Den säger att sanningen finns inom en, vilket iofs är en fullständig självklarhet. Läran håller knappast filosofisk verkshöjd.
Citera
2024-01-22, 09:03
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Då både Bianca och Samir supportar det vet man automatiskt att det är skit, de är bokstavligen kvinlig och manlig definition på "basic bitch". Skulle inte förvåna mig heller ifall de får betalt för att prata gott om dem, håll er borta!

Ännu värre: de betalar hundratusentals kronor till Filippa K:s pappa för att sen göra gratisreklam. Sekter betalar inte för exponering, behövs inte.
Citera
2024-01-23, 04:18
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Ännu värre: de betalar hundratusentals kronor till Filippa K:s pappa för att sen göra gratisreklam. Sekter betalar inte för exponering, behövs inte.
Då gör sekten något gott i alla fall. Hoppas de hjärntvättar dem, länsar dem på familjens pengar och dumpar dem hemlösa på gatan. Sedan är ju inte Filippa K mycket bättre, men man kan ju bara hoppas att det löser sig själv på något sätt. Dessa influencers gör mig spy sjuk.
Senast redigerad av katr00pzz 2024-01-23 kl. 04:27.
Citera
2025-11-03, 04:37
Medlem
CharliesLolas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sve...te-vad-vi-gor/

"Så fortsätter det. Personlig, privat information om deltagare tas upp i rummet när man minst anar det, ibland direkt helt felaktigt. Är det inte du som självmedicinerar med droger? Inte det?"

"Hemkommen från retreatet talar jag med en tidigare deltagare som bekräftar min bild under dagarna på retreaten. Att det finns en underliggande ton av sexualitet och man förväntas komma i kontakt med den hela tiden."

Helt sjukt ställe. Som, exempelvis, enligt Måns Zelmerlövs fans var det enda som behövdes mot kokainmissbruk.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...losa-psykoser/

"– Oerhört problematiskt och etiskt oansvarigt på så många sätt, säger Helena Löfgren, psykoterapeut med egen erfarenhet av sekter."
Citera
2025-11-04, 10:40
Medlem
Här hos Netflix, en miniserie wild wild country på 6 avsnitt, man får se båda sidorna av saken, Osho då vid tiden Bhagwan går in i staten Oregon och vill ta över Oregon, hamnar i krig med myndigheterna. Klart att det blir bråk när Bhagwans följeslagare ängnar sig åt fri gruppsex sida vid sida, med konservativa kristna ute på landsbygden. Dom förgiftade något matställe, folk vart magsjuka, Bhagwan vart utsparkad ur landet, och jag kommer ihåg inne på Scientologikyrkan på mitten av åttiotalet då dom på ett Event tog åt sig äran av att hjälpt personen Bhagwan ut ur landet, tillbaka till Indien!
https://www.netflix.com/se/title/801...&clip=80242287
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2025-11-04 kl. 10:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in