Citat:
Ursprungligen postat av
chaos2fu
1. Spelar ingen roll, är enkom en administrativ åtgärd. Det är abonnemangsinnehavaren som är betalningsansvarig och som brukare kan det stå vem som helst. Jag skulle exempelvis på mitt abonnemang kunna ändra till "Ecki Ecki!"
2. Absolut, och den gäller ju även om den är svårbevisad
3. Kommer inte att hända. I mina öron låter det som skattefusk lång väg. Far tar telefon och abonnemang på firman och därefter brukas den privat. Inte nog med det, far tar även in svarta pengar för mobiltelefonen han har på firman. .
1. Javisst, det blir ord mot ord, vilket var anledningen till att jag nämnde samtalslistorna.
3. Spelar lan djävulens advokat där så kan man ju konstatera att Skatteverket sagt att flatrateabb inte längre behöver förmånsbeskattas vid privat användning. Vidare så blir det ju kika trist för trådstartaren, eftersom om fadern har begått ett skattebrott så har även trådstartaren gjort det. Så, jag säger "osannolikt", men inte "omöjligt".
(Sen tycker jag kanske att trådstartaren skall växa upp och börja ta ansvar för sina beslut... Såsom att bruka ett abonnemang)