Citat:
Ursprungligen postat av nallon
Tog mig friheten att googla och lägga upp reglerna.
Vi spelar med lite annorlunda regler.
Dels så fylls glaset under spelet, då K dras .. Ajja;
Du behöver: Tomt glas, 4-12 spelare, en kortlek
Ställ det tomma glaset i mitten av bordet, sprid ut korten runt glaset i en lagom tajt cirkel runt det tomma glaset.
En person, drar 1 kort (gör det som kortet säger), sen är det nästas tur.
När man bryter cirkeln får man 5 straffklunkar (och man lagar den tills 4 kungar är dragna, då tar spelet slut)
Alla straff förutom bryta cirkeln är alltid 3 klunkar, du har alltid max 3 sekunders betänketid på dig.
Om "reglerna" inte säger annat, kan ändras ifall man drar "A".
2 - Two for you (ge bort)
3 - Three for me (drick själv)
4 - Four for hores (alla tjejer dricker)
5 - 5 strikes (håll upp handen, 5 fingrar, någon frågar "jag har aldrig xxx" har du, blir du av med ett finger. Den som blir av med alla fingrar/liv/strikes först får dricka
6 - Six for dicks (alla killar dricker)
7 - Heaven (kortet sparas, och när man vill får man sticka upp händerna mot himlen, sista deltagare att göra detta får dricka)
8 - Date, du bestämmer en som ska "dejta" dig, dvs varje gång du dricker dricker även denna person.
9 - Rime, rimma, den som failar med att rimma förlorar.
10 - Vattenfall (alla dricker, du får inte sluta först den till höger om dig slutat dricka), den som drar kortet börjar såklart, och när denna är klar är det nästas tur att bestämma om han ska fortsätta eller ta ner sitt glas, hela bordet runt.
J - Kiss/rök kort alternativt historia, (historia första person säger "jag", nästa "jag har", tredje "jag har en", den som först tabbar sig att citera det alla sagt samt lägga till 1 ord själv får dricka)
D - Tema (säg tex ciggmärken, den som sist nämner ett unikt ciggmärke får dricka)
K - Häll lite av det du dricker i glaset, den som drar sista kungen får svepa glaset.
A - Regel (förbjud personliga pronomen, alla måste klappa sig på huvudet innan de dricker, alla dricker dubbelt, ja vad som kan man bestämma)
Extraregler, man kan byta ut något av ovanstående mot:
X kort = du klistrar fast kortet i pannan på dig själv, och alla som tittar dig i ögonen får dricka
X kort = du klistrar fast kortet i pannan på dig själv, och alla som svarar på någon av dina frågor får dricka
När någon drar ett nytt "X kort" tar denna över.
X kort = tummen, spara kortet, när du känner för det smyger du upp tummen på kanten av bordet, sista deltagare att härma detta får dricka.
Mycket nöje!