2011-01-12, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nallon
Robinsonfest:
En gång i timmen samlas man och lägger varsin lapp med namn på i en urna och sedan får värden/värdinnan läsa lapparna. Den som får flest röster får åka hem.
Haha. Men varför skulle man vilja ha en sån fest?
Citera
2011-01-12, 22:51
Medlem
Stalinsbusss avatar
Jag gillar leken, drick en klunk. Hur går den till? Jo dricker du en klunk, så vinner du en klunk till!
Citera
2011-01-12, 23:03
Medlem
Hua! Allá deltager kommer ju att spy för att sedan somna ju!
Citera
2011-01-29, 19:34
Medlem
MittTredjeKontos avatar
Ring of fire, om någon efterfrågar så kan jag skriver ner alla regler, samt skriva ner några extra ifall man vill byta regler beroende på sällskap, och fylla
Citera
2011-01-29, 20:56
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittTredjeKonto
Ring of fire, om någon efterfrågar så kan jag skriver ner alla regler, samt skriva ner några extra ifall man vill byta regler beroende på sällskap, och fylla
har det något med habanero och analöppningar att göra?
Citera
2011-01-30, 12:11
Medlem
Jazzholes avatar
Har en vän som en gång sa när vi diskuterade dryckeslekar:

"Hemma i byn har vi inga dryckeslekar. Vi sitter i tystnad i en ring och dricker. Den som blir klar först vinner."

Bra sagt.
Citera
2011-02-04, 22:55
Medlem
nallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittTredjeKonto
Tog mig friheten att googla och lägga upp reglerna.

Innan spelet börjar skall samtliga deltagare hälla i ett par klunkar av sin egen dricka i "dräparen" för att skapa en riktig häxblandning. Därefter placeras dräparen mitt på bordet. Kortleken sprids ut jämnt fördelat runt om "dräparen" för att skapa en sluten cirkel runt. (The ring of fire).

Spelaren som valts att börja drar sedan ett kort från ringen, vilket som och följer reglerna som gäller för samtliga kort (Se nedan). Det är strängt förbjudet att använda mer än en hand vid dragning av kort.

Till skillnad från det klassiska ölspelet som man spelar till kortleken är slut så tar ring of fire slut då en spelare har brutit ringen. Den spelare som bryter ringen förlorar och måste därmed häva hela "dräparen".

Därefter är det bara fylla upp och spela igen.

Kortens betydelse:

2-6 (Ruter & Hjärter): Spelaren får dela ut så många klunkar som värdet på kortet (2 till 6) till en spelare, eller dela upp på flera.

2-6 (Spader & Klöver): Spelaren får själv dricka så många klunkar som värdet på kortet (2 till 6).

7: Kissekort: Detta kort får sparas under spelets gång. Detta ger spelaren rätten att när som få gå på toaletten. Endast spelare med detta kort har rätt att gå på toa.

8: Tummregeln: Detta kort sparas under spelets gång. När som hälst under spelets gång sätter spelaren sin tumme på bordskanten, den spelare som sist gör likadant får dricka 3 straffklunkar.

9: Nytt Tema: Spelaren säger ett tema, Exempelvis ölsorter. Då ska varje spelare i tur och ordning nämna en ölsort. Den som först tvekar eller nämner en redan nämnd ölsort förlorar och som straff får dricka 3 klunkar.

10: Ny regel: Spelaren får välja en ny regel som ska gälla under resterande delen av spelet. Exempelvis att man bara får dricka med vänster hand eller när man dricker måste man stå upp osv. Den som bryter mot regeln får straffa med 3 klunkar.

Kn: Rim: Den personen som drar detta kort nämner ett ord. Sen ska samtliga deltagare i tur och ordning rimma på detta ord. Den som först tvekar eller nämner ett redan nämnt ord förlorar och får straffa 3 klunkar.

D: Skål!: Samtliga deltagare skålar och dricker en klunk.

K: Posé: Spelaren sparar detta kort precis som med tummregeln. När som hälst under spelets gång gör spelaren en posé. Den deltagare som härmar denna posé sist förlorar och får dricka 3 klunkar.

A: Vattenfall: Detta går till så att samtliga deltagare börjar dricka samtidigt. Spelaren som drog kortet slutar dricka precis när han vill. Men spelaren som sitter efter honom får inte sluta dricka fören spelaren som drog kortet har slutat. Spelaren efter honom får inte sluta fören han har slutat osv. Man får alltså inte sluta dricka fören spelaren innan har slutat. Alltså han som sitter sist i ordningen får inte sluta dricka fören alla har slutat dricka.

OBS! Det är tillåtet att avbryta spelet och se sig besegrad. Drick ansvarsfullt.
Citera
2011-02-07, 00:17
Medlem
MittTredjeKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nallon
Tog mig friheten att googla och lägga upp reglerna.

Vi spelar med lite annorlunda regler.
Dels så fylls glaset under spelet, då K dras .. Ajja;

Du behöver: Tomt glas, 4-12 spelare, en kortlek
Ställ det tomma glaset i mitten av bordet, sprid ut korten runt glaset i en lagom tajt cirkel runt det tomma glaset.

En person, drar 1 kort (gör det som kortet säger), sen är det nästas tur.

När man bryter cirkeln får man 5 straffklunkar (och man lagar den tills 4 kungar är dragna, då tar spelet slut)

Alla straff förutom bryta cirkeln är alltid 3 klunkar, du har alltid max 3 sekunders betänketid på dig.

Om "reglerna" inte säger annat, kan ändras ifall man drar "A".

2 - Two for you (ge bort)
3 - Three for me (drick själv)
4 - Four for hores (alla tjejer dricker)
5 - 5 strikes (håll upp handen, 5 fingrar, någon frågar "jag har aldrig xxx" har du, blir du av med ett finger. Den som blir av med alla fingrar/liv/strikes först får dricka
6 - Six for dicks (alla killar dricker)
7 - Heaven (kortet sparas, och när man vill får man sticka upp händerna mot himlen, sista deltagare att göra detta får dricka)
8 - Date, du bestämmer en som ska "dejta" dig, dvs varje gång du dricker dricker även denna person.
9 - Rime, rimma, den som failar med att rimma förlorar.
10 - Vattenfall (alla dricker, du får inte sluta först den till höger om dig slutat dricka), den som drar kortet börjar såklart, och när denna är klar är det nästas tur att bestämma om han ska fortsätta eller ta ner sitt glas, hela bordet runt.
J - Kiss/rök kort alternativt historia, (historia första person säger "jag", nästa "jag har", tredje "jag har en", den som först tabbar sig att citera det alla sagt samt lägga till 1 ord själv får dricka)
D - Tema (säg tex ciggmärken, den som sist nämner ett unikt ciggmärke får dricka)
K - Häll lite av det du dricker i glaset, den som drar sista kungen får svepa glaset.
A - Regel (förbjud personliga pronomen, alla måste klappa sig på huvudet innan de dricker, alla dricker dubbelt, ja vad som kan man bestämma)

Extraregler, man kan byta ut något av ovanstående mot:

X kort = du klistrar fast kortet i pannan på dig själv, och alla som tittar dig i ögonen får dricka
X kort = du klistrar fast kortet i pannan på dig själv, och alla som svarar på någon av dina frågor får dricka
När någon drar ett nytt "X kort" tar denna över.

X kort = tummen, spara kortet, när du känner för det smyger du upp tummen på kanten av bordet, sista deltagare att härma detta får dricka.

Mycket nöje!
Senast redigerad av MittTredjeKonto 2011-02-07 kl. 00:41.
Citera
2011-02-19, 00:20
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Finns en fin finsk bastulek... Man är tre personer som sitter i bastun och super sig skitfulla. Sen går en ut och dom andra ska gissa vem det var. Den funkar på två personer oxo, fast då behövs mer sprit..
?
Citera
2011-02-28, 23:26
Medlem
Vet inte om någon skrivit om det här "ölspelet".

Vi kallar det för "över eller under"

En person börjar med kortleken i handen och den som sitter till vänster ska gissa på ett nummer (ess är minst och kung är högst).
Om kortinnehavaren har nummer 7 och den till vänster gissar på 8 så säger kortinnehavaren "under" Då ska den till vänster gissa på något under 8 som den först gissa. Säger den tex då 5 (fast det var 7) Så får den dricka 2 klunkar (7-5=2).
Sedan lägger kortinnehavaren det använda kortet öppet på bordet (i slutet av spelet ser man vilka kort man ska gissa på, så den som har kortleken sist får dricka rätt mycket).
Gissar den till vänster rätt på första försöket får kortinnehavaren dricka 5 klunkar, på andra försöker 2 klunkar. När man gått ett varv utan att någon gissat rätt på varken första eller andra försöket går kortleken vidare till vänster.

Så svårt att skriva en förklaring..
Citera
2011-03-01, 01:26
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
?

Han menar att man blir så packad att man inte ens har koll på vem som är vem, synen är kass man blir helt dum i huvudet.

Så:

Per
Åke
Nisse
Leker denna lek, per går ut och då ska Nisse och Åka gissa vem som gick ut, eftersom dom har sån extrem karatefylla så har dom ingen aning om vem som gick ut
Citera
2011-03-01, 03:21
Medlem
ArmeCykels avatar
Jag och mina polare brukar göra såhär ibland:

Var och en ställer sin fråga efter tur. Till exempel, "har du haft sex idag"
Den som då har haft sex idag, han eller hon tar en klunk av sitt dricka. Har man inte haft sex idag så dricker man inte.

Vilka frågor som helst är tillåtna, och man ska vara ärlig annars försvinner det roliga och eventuellt pinsamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in