Citat:
Första stycket har jag redan sagt varför.
Andra stycket du ska inte försöka ändra dig. Du ska träna dom moment som för dig närmre ditt mål varje dag. Lägg en timma per dag på att jobba på dessa moment med dig själv, alltså mental träning och/eller exponering.
Stycke 3. För att du inte tar tag i ditt liv kanske. För att bli ditt starkare jag kräver att du förändras, lättare att sjunka tillbaka i gamla självdestruktiva mönster, åtminsone bekanta=ger trygghet.
Förändring kan vara skrämmande. Du har inte tagit stegen än mot ditt starkare jag kanske därför du skäms, kan vara många anledningar.
Vad skulle du ändra i ditt liv för att inte skämmas, hur skulle du vara då? Vad hindrar dig?
Stycke 4 ja det är en färskvara oftast. Och du har inte tränat mentalt alls va. Inte konstigt du är på ruta 1 fortfarande.
Andra stycket du ska inte försöka ändra dig. Du ska träna dom moment som för dig närmre ditt mål varje dag. Lägg en timma per dag på att jobba på dessa moment med dig själv, alltså mental träning och/eller exponering.
Stycke 3. För att du inte tar tag i ditt liv kanske. För att bli ditt starkare jag kräver att du förändras, lättare att sjunka tillbaka i gamla självdestruktiva mönster, åtminsone bekanta=ger trygghet.
Förändring kan vara skrämmande. Du har inte tagit stegen än mot ditt starkare jag kanske därför du skäms, kan vara många anledningar.
Vad skulle du ändra i ditt liv för att inte skämmas, hur skulle du vara då? Vad hindrar dig?
Stycke 4 ja det är en färskvara oftast. Och du har inte tränat mentalt alls va. Inte konstigt du är på ruta 1 fortfarande.
Jag skall försöka mer, ag har lovat mig själv och andra detta så många gånger nu, men disciplin fallerar ständigt, jag vill så in i helvete, men varför gör jag inget åt saken? Är det mitt tvivel? Är det för att jag inte älskar mig själv fullt ut. Jag vill, jag vill så in i helvete gärna vara som er andra som kan vara er själva och bli accepterade för dem ni är.
Nej, det är just det, jag tar inte tag i mitt liv, jag väntar på något, en uppenbarelse, en person, en händelse, ett möte, jag vet inte. Jag är så djävla uppe i molnen hela tiden, så jag blir rätt flummig. Jag vill verkligen, men jag gör inget. Det är kanske bara rösten inom mig, men jag vet inte. Jag letar ofta hjälp utifrån, jag kan ju egentligen allt, och har alltid kunnat det, men har bara valt en annan väg? Jag vill ändra på mitt beteende, jag vill kunna se och tro på något bättre, men jag tror att någon slags fysisk bekräftelse är ett krav. Jag måste se att jag faktiskt gör framsteg, och vet att jag är på rätt stig. Jag är rätt vilse i världen som det redan är.
Jag vill bara inte vara ensam jämt!, jag vill ha någon vid min sida som säger att det är okej, att jag är på rätt spår. Ja, jag söker bekräftelse, men vadfan skall jag annars göra? Jag vill ju att någonting skall finnas där, det är ju så djävla tomt alltid annars? Jag vet ärligt talat inte hur jag skall klara mig ensam.
Om jag inte skämdes så skulle jag nog bli lugn. Ta två steg tillbaka och betrakta alla andra, och i all välmening försöka hjälpa dem bli bättre i sig själva, bara hjälpa liksom. Jag vill egentligen bara att alla skall få må bra, men jag visar aldrig den sidan av mig själv. Jag tycker väldigt mycket om andra människor, men jag visar det aldrig. Jag vill att dem skall må bra, men jag vågar inte berätta det.
Jag har ett enormt bekräftelse behov, jag vet inte. Jag kanske bara göder mitt övervuxna ego genom att tro att jag gör något bra? Men när allt kommer till kritan så spelar ju ingenting någon roll alls. Absolut ingenting. Jag skulle lika gärna kunna radera den här tråden och inget skulle ha förändrats och ändå förbli detsamma.
Men jag vet att jag bara undviker, hela tiden, jag undviker och undviker. Bygger barriär efter barriär. Men jag kan inget annat, jag vet inget annat.
Jag hittar bara inte ut ur mig själv längre. För helvete, jag vill bara få kunna gå ut och vara jag utan ångest och nervositet, bli accepterad och älskad och känna att jag ger något tillbaka. Varför i helvete är det så svårt för just mig? ni andra klarar ju detta så galant.