2014-03-14, 22:20
Medlem
Är det möjligt att förhandla om villkoren med på kreditkort?
Till exempel om jag vill skaffa Eurobonus Mastercard eftersom jag tycker bonuspoängen och förmånerna där är till mer nytta än det jag har i nuläget, är det då möjligt att ringa någon på eurobonus och förhandla upp hur mycket bonuspoäng jag får för varje spenderad krona med kortet eller att jag vill hoppa upp en nivå på kortet (Bas/Silver/Guld) eller ha lägre nivåer för att nå de olika nivåerna?

Någon som provat det med något kreditkortsföretag och hur var resultatet?
Citera
2014-03-14, 22:35
Medlem
revodnebs avatar
Det beror nog på vilka summor du rör dig med. Är du en vanlig svensson som rullar runt 100-200K per år så kan du fetglömma det. Sätter du sprätt på 10-100 miljoner så kan du nog få bättre villkor, exempelvis "American Express Centurion" kort. Vet inte om motsvarande finns för Master Card.
Citera
2014-03-14, 22:42
Medlem
Ja, jag tänkte ju då mer normala summor så ett par hundra tusen om året som man handlar för.

Tycker där borde finnas utrymme att förhandla oavsätt med tanke på hur många olika företag där är som erbjuder tjänsterna och det inte direkt är att man tar kreditkort för man är i akut behov utav pengarna utan snarare för att få lite lite bonusgrejor på sina kortköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in