Jag ställer mig lite emot ovanstående talare - även om man kan välja att tolka det på ditt sätt, så skulle jag säga att det är svårt för chefen att hävda att han bara trodde att TS frågade i största allmänhet, men det vet man ju inte. Han kan ju ha Aspergers syndrom, och för såna är det inte ovanligt att råka tolka frågan som just precis så.
Med det sagt menar jag inte att det nödvändigtvis handlar om att ni ingått ett avtal, men låt oss för sakens skull ponera att ni faktiskt gjort det.
Har ni specificerat ett sista datum för chefen att presentera sin prestation i avtalet? Om inte, så har han i princip hur lång tid på sig som helst att komma med ett, och du kan inte göra något åt saken.
Har ni satt ett slutdatum, och han har gått över detta?
Vad sade avtalet skulle hända om han gick över tiden med att prestera sin del? Troligtvis ingenting, så inte heller här har du något att hämta.
Dock kan du hävda att han inte uppfyllt sin del av avtalet. Då har vi två saker att kolla på.
För det första: Har du lidit skada som du otvivelaktigen kan härleda till att han inte uppfyllt sin del av avtalet? Tänk på att "Jag fick inte det och det jobbet" inte faller inom den kategorin. Har du fått sparken, fått penningbot eller lidit fysisk skada till följd av det så kan du eventuellt ha något att gå på, men jag finner det osannolikt.
Och till sist: I fallet att han faktiskt har brutit avtalet så har du i alla fall full rätt till att häva det och låta betalningen eller tjänsten återgå. Va, har du inte motpresterat något, säger du? Nej, då har du nog inte så mycket att hämta här heller.
Så nej, att inte hålla löftet om att förse dig med ett omdöme kan inte chefen lastas för rent juridiskt, och du har ingen gagn i det heller.
Senast redigerad av negerbarn 2014-03-14 kl. 19:14.