2014-03-30, 14:36
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bäckström och Järnkrok är mao inga spelare som Brynäs kan ta åt sig äran åt? Kanon, då vet vi det.
Gör dig inte mer korkad än du redan är. Klart Brynäs inte ska tå åt sig hela äran, något ni frölundaiter inte räds från att göra när ni köpt en 18-åring som blev draftad samma år.
2014-03-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen

"Vårt eget utvecklingsarbete", yep that's Fantenberg alright. Eller han kanske faller under kategorin spetskompetent och erfaren?

Frölunda köper precis som de alltid har gjort, nu råkar bara vissa av legoknektarna vara "unga".

Vem har sagt att han är ifrån vårat eget utvecklingsarbete?

-Lagbygget för nästa säsong fortsätter med stommen ur dagens trupp. Frölundas lag kommer att bestå av utvecklingsbara talanger, gärna från vårt eget utvecklingsarbete och från regionen. Men vi kommer också att komplettera med ytterligare spetskompetens och erfarenhet. Dick Axelsson står för en del av den spetskompetensen.

Laget kommer bestå av utvecklingsbara talanger, _GÄRNA_ ifrån vårt eget utvecklingsarbete och från regionen.

Skulle vara intressant och höra hur andra som bara alltid klagar på Frölundas värvningsfilosofi vill att klubben ska arbeta? KLubben får skit oavsett hur man gör liksom!

Förra året fick sju stycken spelaren ifrån J-20 kontrakt, är de enda rätta att varje år lyfta upp hela J-20 truppen eller hur tänker du/ni? Då lär det väl låta " Jävla Böglunda , vilken jävla hybris klubben har som tror att laget kan vinna med bara J-20 spelar. Hööhöh. Men dom lär väl spela i Fuskborgen och ställa om klockan igen hahaha. jävla FUSKLUNDA"
2014-03-30, 14:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Gör dig inte mer korkad än du redan är. Klart Brynäs inte ska tå åt sig hela äran, något ni frölundaiter inte räds från att göra när ni köpt en 18-åring som blev draftad samma år.

Visa var jag skriver något om att Frölunda tar fram flest och bäst talanger?

Du kan inte dra alla över en kam, men för övrigt så har just Frölunda många guld i J-20 och J-18 under 2000-talet.
2014-03-30, 15:20
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
KLubben får skit oavsett hur man gör liksom!
Men buhuhu vad alla är elaka mot Frölunda.
Jag säger det en gång för alla, Frölunda gör inget fel men man gör heller ingenting speciellt. Detta verkar vara väldigt svårt för er att förstå. Man kan liksom vara en normalfungerande klubb som värvar och gör sig av med spelare precis som alla andra. Det jag stör mig på är idén om att Frölunda är något slags skyddshelgon för misshandlade unga talanger som inte får speltid någon annan stans i hela världen.
I Fantenberg-fallet kan det ju helt enkelt vara så att grabben har dålig karaktär och inte längre trivs i HV för att det gått motigt en stund, nu erbjöd Frölunda mest och då är han sugen på att byta.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Visa var jag skriver något om att Frölunda tar fram flest och bäst talanger?

Du kan inte dra alla över en kam, men för övrigt så har just Frölunda många guld i J-20 och J-18 under 2000-talet.
Du var ju väldigt snabb på att försvara statistiken som sa att Frölunda fått fram nästan dubbelt så många draftade spelare än den näst bästa klubben...

Visst har Frölundas juniorlag många guld och man har gjort mycket gott för Svensk ungdomshockey. Men att ha bäst juniorlag betyder ju att man har bäst juniorer som inte får spela i A-laget, det är ju något negativt enligt någon av dina gelikar här.
Senast redigerad av Stegen 2014-03-30 kl. 15:40.
2014-03-31, 11:44
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Världsmästaren och "en av de bästa backarna i SHL" (Elias Fälth) har skrivit på ett kontrakt för Frölunda som sträcker sig till 2017.
2014-03-31, 11:59
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Världsmästaren och "en av de bästa backarna i SHL" (Elias Fälth) har skrivit på ett kontrakt för Frölunda som sträcker sig till 2017.
Grattis!
2014-03-31, 12:00
Medlem
m4tt145s avatar
Bekräftat att Gunderson går till Jokerit.

http://www.jokerit.fi/vaananen-ja-gunderson-puolustuksen-tukipilarit
2014-03-31, 12:20
Medlem
slirrefirres avatar
#33 Elias Fälth:
-Det känns otroligt kul att få representera Frölunda som förening och klubb. Frölunda har verkligen nåt spännande på gång och ser ut att gå en väldigt ljus framtid till mötes.

-Det känns som en härlig chans och en spännande utmaning för mig att i Rönnbergs snabba skridskostarka och aggressiva hockey kunna utvecklas ytterligare, för att nå upp till den nivå jag kräver av mig själv.

Välkommen Elias <3
2014-03-31, 12:32
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
#33 Elias Fälth:
-Det känns otroligt kul att få representera Frölunda som förening och klubb. Frölunda har verkligen nåt spännande på gång och ser ut att gå en väldigt ljus framtid till mötes.

-Det känns som en härlig chans och en spännande utmaning för mig att i Rönnbergs snabba skridskostarka och aggressiva hockey kunna utvecklas ytterligare, för att nå upp till den nivå jag kräver av mig själv.

Välkommen Elias <3
Hoppas ni gillar skottfinter och skott på försvarsspelares benskydd.
2014-03-31, 12:33
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Hehe det blir en häftig strid mellan Sunken och Fälth som nummer ett i kategorin "Kass back, långt kontrakt".

Fast vid närmare eftertanke är ju inte 2017 långt fram i tiden längre...
Senast redigerad av Stegen 2014-03-31 kl. 12:38.
2014-03-31, 12:36
Medlem
Stegens avatar
Niclas Andersén påväg (tillbaks) till Brynäs?
Hoppas bara inte sosse-Gävle skrämmer bort honom nu under våren

Länk: http://gd.se/sport/brynas/1.7015753-landslagsback-funderar-pa-brynas
2014-03-31, 12:49
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Niclas Andersén påväg (tillbaks) till Brynäs?
Hoppas bara inte sosse-Gävle skrämmer bort honom nu under våren

Länk: http://gd.se/sport/brynas/1.7015753-landslagsback-funderar-pa-brynas
Skulle precis posta den. Hoppas!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in