Citat:
Ursprungligen postat av
Wollakosota
KLubben får skit oavsett hur man gör liksom!
Men buhuhu vad alla är elaka mot Frölunda.
Jag säger det en gång för alla, Frölunda gör inget
fel men man gör heller ingenting
speciellt. Detta verkar vara väldigt svårt för er att förstå. Man kan liksom vara en normalfungerande klubb som värvar och gör sig av med spelare precis som alla andra. Det jag stör mig på är idén om att Frölunda är något slags skyddshelgon för misshandlade unga talanger som inte får speltid någon annan stans i hela världen.
I Fantenberg-fallet kan det ju helt enkelt vara så att grabben har dålig karaktär och inte längre trivs i HV för att det gått motigt en stund, nu erbjöd Frölunda mest och då är han sugen på att byta.
Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Visa var jag skriver något om att Frölunda tar fram flest och bäst talanger?
Du kan inte dra alla över en kam, men för övrigt så har just Frölunda många guld i J-20 och J-18 under 2000-talet.
Du var ju väldigt snabb på att försvara statistiken som sa att Frölunda fått fram nästan dubbelt så många draftade spelare än den näst bästa klubben...
Visst har Frölundas juniorlag många guld och man har gjort mycket gott för Svensk ungdomshockey. Men att ha bäst juniorlag betyder ju att man har bäst juniorer som inte får spela i A-laget, det är ju något negativt enligt någon av dina gelikar här.