2014-09-04, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ytterligare en pengakåt jävel alltså

Som de flesta andra, när skall folk lära sig?
2014-09-04, 14:06
Medlem
m4tt145s avatar
Veli-Matti spelar ikväll, antar att det löste sig med kontraktet då?
2014-09-04, 14:08
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Veli-Matti spelar ikväll, antar att det löste sig med kontraktet då?

Ja jag antar det också. Beslut skulle ju komma senast igår vid lunch. Men blaskorna var kanske inte sugna på att följa upp sina egna trumslag.
Spelar han, då är det glasklart.
2014-09-04, 15:08
Medlem
von_Ss avatar
Förtydligande kring Savinainen.
Leksands senaste nyförvärv, Veli-Matti Savinainen, anlände till Leksand i tisdags och spelar i kväll sin första match i LIF-tröjan.
Kontraktet är nu ändrat till ett ”rakt” 1-årskontrakt, utan den tidigare KHL-klausulen.
Snart dags för match! #leksandsif
2014-09-04, 18:46
Medlem
Är väl bara att bryta kontraktet isf? Målvakten i Saik gjorde ju så.

Hade iofs varit intressant ifall han lämnar Leksand om en månad för KHL.
2014-09-04, 18:55
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Är väl bara att bryta kontraktet isf? Målvakten i Saik gjorde ju så.

Hade iofs varit intressant ifall han lämnar Leksand om en månad för KHL.
På vilket sätt hade det varit intressant?

På hemsidan sa han ju att han hoppades på slutspel osv så förhoppningsvis blir han kvar här hela säsongen, speciellt nu när man kom överens om ett avtal utan KHL out. Om han nu gick med på att stanna hela säsongen eller bara att man gjorde en muntlig överenskommelse vet inte vi.
2014-09-04, 20:02
Medlem
Det intressanta hade ju varit om Leksand hade släppt honom till KHL mitt under säsongen. Så som Saik gjorde med Henrik Karlsson. Det intressanta är ju hur förbundet tänker då när man kan kringgå reglerna.
2014-09-04, 21:27
Medlem
wemas avatar
Citat:
Det intressanta hade ju varit om Leksand hade släppt honom till KHL mitt under säsongen. Så som Saik gjorde med Henrik Karlsson. Det intressanta är ju hur förbundet tänker då när man kan kringgå reglerna.

Det blir ändå inte intressant. Regeln säger att man inte får utforma ett kontrakt med KHL-klausul som kan aktiveras mitt i säsong. Om kontrakt rivs och spelare drar till KHL så är det i den bemärkelsen inga konstigheter.

Isåfall får man ju omöjliggöra det helt och hållet att spelare drar till specifikt KHL under en pågående säsong.
2014-09-04, 22:11
Medlem
€rics avatar
Citat:
Fast man kan inte sätta stopp för att klubbar och spelare bryter kontrakt. Så enkelt är det faktiskt.
2014-09-04, 22:26
Medlem
Henrik Karlsson fick ju i princip sparken, de var bara snabba på att hitta en annan klubb åt honom.
2014-09-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Henrik Karlsson fick ju i princip sparken, de var bara snabba på att hitta en annan klubb åt honom.

Ja, för att han ville hellre lira i KHL.

€ric:

Ja, och då är det väl bara dumt att skriva en klausul.
2014-09-05, 20:36
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ja, för att han ville hellre lira i KHL.

€ric:

Ja, och då är det väl bara dumt att skriva en klausul.

Ja, precis. Och det var inte bara dumt, det var inte tillåtet enligt gällande regelverk. Därför skrev man om det till ett rakt ettårskontrakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in