2014-07-27, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
På dig låter det som om Andreas Johansson är någon slags högre makt inom hockey, klart att han kan spelet men det gör väl dom andra lagens tränare också, bättre förmodligen. AJ har en del att bevisa så att säga.
Nähä knappast han är väl en av få som sagt att det kan gå hursomhelst med Andreas från succé till fiasko medan ni andra verkar veta att Andreas är världens sämsta tränare genom alla tider. Inte är jag förvånad då läskunnigheten i detta forum är nästintill obefintlig men så är det att killen är väl en av få som hållt sig neutral i frågan.
2014-07-27, 21:25
Medlem
Vassilis avatar
Citat:
På dig låter det som om Andreas Johansson är någon slags högre makt inom hockey, klart att han kan spelet men det gör väl dom andra lagens tränare också, bättre förmodligen. AJ har en del att bevisa så att säga.

Absolut inte, det jag skriver är att Andreas har en jävla passion och ett enormt driv för det han gör. Han är hungrig på att både lära sig själv och andra, det är väl inte direkt så att han saknar erfarenhet från sporten. Även om han är relativt grön som tränare så finns som sagt viljan där, vilket många andra äldre tränare saknar.

Det som jag irriterar mig på är att folk sitter bakom sina dataskärmar och lassar tonvis med skit och kritik mot en kille som dom har noll koll på.
För övrigt, Andreas är en fantastisk kille och person privat, som dessutom är riktigt grym på att inspirera och motivera. Även om jag inte håller på HV så hoppas jag att han lyckas och får knäppa många på näsan.
2014-07-27, 21:51
Medlem
Vassilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Kodynga
Du är alltså komiker!

Och ja, vi får se hur det går. Jag säger inte att Andreas är SHLs bästa coach, långt därifrån. Men jag vet att han har rätt inställning och ambitioner för att nå dit.
2014-07-28, 01:16
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vassili
Vet inte riktigt hur din hjärna fungerar, men exakt VART i mitt inlägg skrev jag att han är modern P.G.A att han bänkar spelare?
Men du läser och tolkar väl lite som du känner för antar jag.

Det Andreas vill skapa är en fartfylld och offensiv hockey med amerikaniserad influens. Oväntade skott från i princip alla vinklar som finns.
Det har därför tränat en jävla massa skott/skotteknik och tillhörande övningar.

Hur ofta avlossas ett rappt handledsskott upp i krysset några meter innanför offensiv blålinje i SHL? Inte alls ofta.
I NHL? Väldigt ofta.

Du hade just skrivit ett helt inlägg om att "ryta till" och "bänka spelare" - ett helt jävla inlägg om det - vad fan tror du att man läser in? Det var inte så att du skrev det i förbifarten utan hyllade AJ för att han bänkar spelare.
2014-07-28, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Du hade just skrivit ett helt inlägg om att "ryta till" och "bänka spelare" - ett helt jävla inlägg om det - vad fan tror du att man läser in? Det var inte så att du skrev det i förbifarten utan hyllade AJ för att han bänkar spelare.
Så här skriver han:

"Ja, det är hans första riktiga år som HC vilket kan rendera i succé eller fiasko. Men det är helt klart ett material att bygga vidare på."

Aja, i och med att du din mupp inte ens vet vilka som står i HV-båset, men ändå har råd om att ha starka åsikter om dem du inte vet så förstår ju alla att du inte är riktigt frisk i huvudet.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-07-28 kl. 11:31.
2014-07-28, 11:32
Medlem
B-Dawks avatar
Försök hålla er till ämnet och dessutom skippa de personliga påhoppen.

/Mod
2014-07-28, 12:47
Medlem
J.R.s avatar
Snart dags att åka och kolla på Luleås isträningspremiär. Mitt i värmeböljan blir det härligt med is framför sig.
De nya spelarna förutom Dixon lär vara med.
2014-07-28, 16:17
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Snart dags att åka och kolla på Luleås isträningspremiär. Mitt i värmeböljan blir det härligt med is framför sig.

Kolla då in Zaars skott. Hoppas ni får se det i PP under säsongen. Zaar gjorde mest P i KS 2014 av alla.
2014-07-28, 17:13
Medlem
€rics avatar
http://www.aikhockey.se/artikel/56109/

Johan Andersson tillbaka! Spelar han som han gjorde med oss senast är jag riktigt nöjd.
2014-07-28, 17:21
Medlem
Fick höra av en bekant att vi ska satsa mer på junisarna denna säsong. Det kommer behövas med den tunna trupp vi har.
2014-07-28, 18:35
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Men stjärnan var nån annanstans.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/nu-tranar-luleastjarnan-med-asploven-8634000.aspx

Vad säger du och andra luleexperter, är det inte så att det lutar åt att Fransson stannar? Hur ska det annars bli B.S.T.L?
2014-07-28, 18:48
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men stjärnan var nån annanstans.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/nu-tranar-luleastjarnan-med-asploven-8634000.aspx

Vad säger du och andra luleexperter, är det inte så att det lutar åt att Fransson stannar? Hur ska det annars bli B.S.T.L?

Fransson stannar, han ser ju inte ut att vara helt klar med gaddningarna.....

Ja vilka stjärnvärvningar har nu Lulä gjort ?
Luktar de ost?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in