Bodde för ett tag sedan i ett gammalt hus från 1800-talet. Ett stort trähus mitt i landet. Det fanns små gångar i väggarna som gick ungefär runt hela huset. Men man kunde inte komma in ifall man inte tog hål i väggen. Tyckte att det var riktigt coolt och undrade i flera år vad som kunde finnas där inne. Tillslut tog vi hål i väggen för att min pappa skulle fixa något. Man fick krypa där inne för att det var riktigt litet och trångt. Vi hittade över 50 par skor. Gamla skor, från kanske 150 år sedan eller ännu längre bak. Fanns från små barn skor till vuxen skor. Många var fortfarande i väldigt bra skick medan resten inte var i lika bra skick.
Det jag undrar är, varför var dom "gömda" "i" huset? Alltså bakom väggen? Väldigt skumt, fast sen vet jag ju inte om man brukade göra så förr i tiden haha. Brukade man göra så? Kändes som att dom var gömda liksom. Läskigt :P Första jag tänkte var att det kanske bott typ en psykopat där som dödade folk och sedan sparade deras skor, nejmen haha tycker det bara var lite konstigt
Sen undrar jag också, dom är ju rätt gamla och av äkta skinn (fanns väl inte fake skinn på den tiden, eller har jag heeeelt fel?) så kan dom vara värda något?

Hade inte tänkt sälja, utan undrar bara!