2005-08-07, 07:53
Medlem
Soterns avatar
Är Skugge liberal eller vad har hänt? http://www.expressen.se/index.jsp?a=415678
Citera
2005-08-07, 10:41
Medlem
Carpe Diems avatar
Hon har tydligen konfronterats med verkligheten i samband med att hon blev mor. Glöm inte Palmes ord: "Verkligheten är vår största fiende."
Citera
2005-08-07, 13:08
Medlem
Hon har nog alltid varit höger.
Skrev en krönika om hur mycket hon hatade Raymond & Maria för att de är kommunister.
Citera
2005-08-07, 13:09
Medlem
Odins avatar
Äntligen!

Det här kanske kan ge oss lite hopp inför framtiden. Om en komapatient, som Skugge, kan vakna upp till verkligheten är det rimligt att även fler kan släppa på skygglapparna.
Citera
2005-08-07, 19:44
Medlem
Det var något otippat men glädjande. Undrens tid är inte förbi när jag sitter nöjd efter att ha läst en av Skugges krönikor.
Citera
2005-08-07, 21:24
Medlem
"Vi är trötta på alla vänstermänniskor som säger sig värna om samhällets svaga grupper samtidigt som de köper sig en lägenhet för fem miljoner."

Jag stör mig lite på att hon ser sossarna som vänster, hon borde kolla upp dom radikalare alternativen. Hon skulle nog trivas mycket bättre där.
Citera
2005-08-14, 09:51
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
"Vi är trötta på alla vänstermänniskor som säger sig värna om samhällets svaga grupper samtidigt som de köper sig en lägenhet för fem miljoner."

Jag stör mig lite på att hon ser sossarna som vänster, hon borde kolla upp dom radikalare alternativen. Hon skulle nog trivas mycket bättre där.

S är vänster, bara för att S är till höger om KPML(r) innebär inte det att de är höger även om det verkar så från din position.

Om du tycker att hon skulle känna sig hemma i extrempartierna tror jag nog att du har missat hela poängen i hennes krönika, andemeningen är att när staten tar hand om allt blir det dålig service, något som bevisats om och om igen men som vissa personer anser inte konstituerar bevis för att den förda politiken är felaktig. Man tycker helt enkelt om att konstant köra huvudet i väggen om och om igen.
Citera
2005-09-09, 20:08
Medlem
pjtrs avatar
Det är ingen som tar ansvar längre.
Citera
2005-09-10, 13:40
Medlem
marcarolos avatar
Vad tröga ni är. Det är flera år jag sett att hon är höger. Här har ni bara fortsatt med era fördomar om henne. Bara för att hon en gång varit med i boken "Fittstim" så har hom varit dömd till "tokvänsterfeminist".
http://expressen.se/index.jsp?a=434111
Citera
2005-09-12, 03:00
Bannlyst
hmm jag tycker bara hon är förvirrad men det är bara min åsikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in