2014-03-13, 19:28
Medlem
Felzs avatar
Hej!

Jag vaknade just, bor i Stockholm och undrar om det finns någonstans som fortfarande har öppet som säljer billig rulltobak. Jag brukar vanligtvis göra min egen tobak från råtobaken dem säljer på PGW i Slussen, men har ingen arom. Annars Violens Tobak i Skanstull, men dem stänger 19:30.

Svara så snabbt som möjligt!
Citera
2014-03-13, 20:43
Medlem
UncleBerts avatar
Sorry, efter 20:00 är det gräs man rullar i Stockholm.
Citera
2014-03-13, 21:33
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Sorry, efter 20:00 är det gräs man rullar i Stockholm.

Ett hårt slag mot plånboken. Fick köpa ett paket LM som får lov att räcka till blandningarna av ovan nämnda ämne för kvällen.

Får väl helt enkelt vakna tidigare imorgon.

Må gott.
Citera
2014-03-13, 22:13
Medlem
Samtliga turkkiosker brukar väl stänga mellan alltifrån 22.00 till klockan sent på natten och erbjuder oftast rulltobak?
Citera
2014-03-18, 22:19
Medlem
Jellohs avatar
Den där mitt emot centralen? Bredvid donken har annars mycket rulltobak...fler tipps för oss high rollers?
Citera
2014-03-23, 06:33
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Den där mitt emot centralen? Bredvid donken har annars mycket rulltobak...fler tipps för oss high rollers?

Aa jag skulle rekommendera dig att köpa råtobak och en kvarn från pgw eller nåt. Vet ej vart mer det finns. De erbjuder också massa smaksättning. Menthol blev som vilka mentholcigg som helst medans jag blev ganska missnöjd med kakaosmak.
Citera
2014-03-23, 08:03
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Aa jag skulle rekommendera dig att köpa råtobak och en kvarn från pgw eller nåt. Vet ej vart mer det finns. De erbjuder också massa smaksättning. Menthol blev som vilka mentholcigg som helst medans jag blev ganska missnöjd med kakaosmak.

Är det möjligen så att din råtobak är en blandning virgina/Burley?
Många Burley har en kakaosmak naturligt.. Kakao gör ofta att andra aromer träder fram bättre, så att även om du tycker att det var en dålig arom så kan den ha höjt andra aromer..
När jag odlar egen försöker jag ha mer burley i de blandningar där jag har redan innan tänkt smaksätta med aromer. Dom nya mer spännande tobak sorterna brukar jag vilja testa utan burley innan. Sen ökar jag på med en "smaklös" burley tills jag hittat en blandning jag gillar.

Min åsikt är att för mycket kakao förstör mer än den gör nytta, jag tycker nämligen att den kan ge (mitt snus) en lerig eftersmak. Vad som händer med rök tobak kan jag inte säkert svara på, men jag är säker på att lagom är bäst och därför kanske en dålig ide att ha som arom i burley tobak eller färdig burley blandning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in