Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-13, 16:34
  #1
Medlem
Oneways avatar
Hej alla fotbollsentusiaster

Detta blir en fortsättning av följande projekt (FB) Den officiella Flashback FC-tråden (Mod)

Jag vill på förhand be om ursäkt att jag varit borta en längre tid, speciellt till dom personer som tog sig tid att komma till vårt bildandemöte. Utan att komma med dåliga undanflykter och skylla på sjukdomar, dödsfall eller annat ljug så ska jag klargöra varför det blev som det blev för min del.

Det var riktigt kul att se att så många var intresserade av att spela fotboll. Det som var mindre roligt var det bristande engagemanget i själva skapandet/drivandet av föreningen. Jag blev helt enkelt besviken över att vi endast var 3-4 personer som var villiga att ta hand om den biten och kom till insikten att detta skulle betyda alldeles för mycket jobb för oss så som planerna var. Sist men inte minst påverkade min dåvarande jobb/familjesituation det hela väldigt mycket. Detta i kombination gjorde att jag då valde att hoppa av, vilket jag så här i efterhand ångrar djupt att jag inte tydligt klargjorde i tråden samt till övriga engagerade personer.

Men allt är inte skit och elände.

Jag är i dagsläget beredd att ta tag i detta igen då jag tycker det är ett spännande projekt.
Om detta projekt ska återupplivas med mig vid rodret så kommer jag dock ställa följande krav:

Vi startar på liten skala vilket betyder Korpen (7- 9- el 11-manna beroende på hur många som vill vara med) och tar efter säsongen beslutet om en förening ska skapas(igen) och om laget ska ta steget upp till STFF:s seriesystem.
Vi anmäler oss till en korpenserie som spelas söder om Stockholm på konstgräs.
Att spelare som ska vara med betalar spelaravgifter på utsatt tid, mao har du inte råd med 1000-1500kr (spelaravgift, domaravgifter, matchställ, materiell) för denna säsong så bör du inte anmäla dig

Det jag tar på mig att göra:
Anmäla laget
Sköta det administrativa
Fixa träningstider i Hägersten
Fixa matchställ


Så nu kommer frågan: Vilka vill vara med att dra igång detta projekt igen?

Vänligen fyll i listan med namn och funktion (ex: Namn - Spelare eller Namn - Administrativt)
1. Oneway - Administrativt
2.
3.
4.
5.

Jag hoppas verkligen att vi får igång detta denna gång. Ett hinder är anmälningstiden för korpen som går ut om två dagar. Jag känner dock folket på korpen och kommer försöka förlänga detta (brukar inte vara något problem) men det vore bra om vi har en färdig lista över helgen.
Citera
2014-03-13, 16:42
  #2
Medlem
Qawseds avatar
Var med och spelade ett par gånger senast, gör jag gärna igen! Speciellt match

1. Oneway - Administrativt
2. Qawsed - Spelare
3.
4.
5.
Citera
2014-03-13, 16:49
  #3
Medlem
BarryHeros avatar
Nar drar sasongen igang?
Citera
2014-03-13, 16:50
  #4
Medlem
Oneways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Var med och spelade ett par gånger senast, gör jag gärna igen! Speciellt match
Kul! Ska göra mitt yttersta för att vi kan vara med denna säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nar drar sasongen igang?

Veckan efter påsk drar säsongen igång för Korpen.
Spelas in i juni, uppehåll och sedan börjar den igen i augusti.
Citera
2014-03-13, 18:36
  #5
Avstängd
anti-svensks avatar
Kan vi inte börja i division 7 istället?
Citera
2014-03-13, 18:43
  #6
Avstängd
anti-svensks avatar
Bestäm även en första träning illa kvickt, annars kommer intresset svalna. Ta även ett lagfoto och lägg ut här så kommer intresset öka som fan. Hoppas du är bra i det avseendet.

Jag är på som spelare.

1. Oneway - Administrativt
2. Qawsed - Spelare
3. Anti-svensk - Spelare
4.
5.
Citera
2014-03-13, 18:46
  #7
Medlem
Oneways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Kan vi inte börja i division 7 istället?
Oktober 2013 var deadline för seriespel 2014.
Därav min tanke att köra korpen nu och sedan anmäla för seriespel 2015 om intresset finns.
Citera
2014-03-13, 18:48
  #8
Avstängd
anti-svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway
Oktober 2013 var deadline för seriespel 2014.
Därav min tanke att köra korpen nu och sedan anmäla för seriespel 2015 om intresset finns.
Vi får göra så. Tycker det var illa skött av ledningen att inte utnyttja spinna på intresset som fanns då för 1,5 år sedan. Dags att vi organiserar oss och börjar träna nästa vecka, laddar upp foton som gör andra sugna på att börja spela. Så kör vi på med korpen och laddar för division 7 och gör en Åshöjden saga sann.

Komigen nu Återblickens BK!
Citera
2014-03-13, 19:41
  #9
Medlem
Oneways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Vi får göra så. Tycker det var illa skött av ledningen att inte utnyttja spinna på intresset som fanns då för 1,5 år sedan. Dags att vi organiserar oss och börjar träna nästa vecka, laddar upp foton som gör andra sugna på att börja spela. Så kör vi på med korpen och laddar för division 7 och gör en Åshöjden saga sann.

Komigen nu Återblickens BK!

Jag håller med dig, intresset fanns att spela. Men det var sämre med det administrativa, där var vi 3 eller 4 stycken vilket jag kände inte räckte till för dom planerna som fanns.
Men som sagt nu startar vi på mindre skala och bygger upp laget allt eftersom.
Citera
2014-03-20, 23:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway
Hej alla fotbollsentusiaster

Detta blir en fortsättning av följande projekt (FB) Den officiella Flashback FC-tråden (Mod)

Jag vill på förhand be om ursäkt att jag varit borta en längre tid, speciellt till dom personer som tog sig tid att komma till vårt bildandemöte. Utan att komma med dåliga undanflykter och skylla på sjukdomar, dödsfall eller annat ljug så ska jag klargöra varför det blev som det blev för min del.

Det var riktigt kul att se att så många var intresserade av att spela fotboll. Det som var mindre roligt var det bristande engagemanget i själva skapandet/drivandet av föreningen. Jag blev helt enkelt besviken över att vi endast var 3-4 personer som var villiga att ta hand om den biten och kom till insikten att detta skulle betyda alldeles för mycket jobb för oss så som planerna var. Sist men inte minst påverkade min dåvarande jobb/familjesituation det hela väldigt mycket. Detta i kombination gjorde att jag då valde att hoppa av, vilket jag så här i efterhand ångrar djupt att jag inte tydligt klargjorde i tråden samt till övriga engagerade personer.

Men allt är inte skit och elände.

Jag är i dagsläget beredd att ta tag i detta igen då jag tycker det är ett spännande projekt.
Om detta projekt ska återupplivas med mig vid rodret så kommer jag dock ställa följande krav:

Vi startar på liten skala vilket betyder Korpen (7- 9- el 11-manna beroende på hur många som vill vara med) och tar efter säsongen beslutet om en förening ska skapas(igen) och om laget ska ta steget upp till STFF:s seriesystem.
Vi anmäler oss till en korpenserie som spelas söder om Stockholm på konstgräs.
Att spelare som ska vara med betalar spelaravgifter på utsatt tid, mao har du inte råd med 1000-1500kr (spelaravgift, domaravgifter, matchställ, materiell) för denna säsong så bör du inte anmäla dig

Det jag tar på mig att göra:
Anmäla laget
Sköta det administrativa
Fixa träningstider i Hägersten
Fixa matchställ


Så nu kommer frågan: Vilka vill vara med att dra igång detta projekt igen?

Vänligen fyll i listan med namn och funktion (ex: Namn - Spelare eller Namn - Administrativt)
1. Oneway - Administrativt
2.
3.
4.
5.

Jag hoppas verkligen att vi får igång detta denna gång. Ett hinder är anmälningstiden för korpen som går ut om två dagar. Jag känner dock folket på korpen och kommer försöka förlänga detta (brukar inte vara något problem) men det vore bra om vi har en färdig lista över helgen.


Fyfan vad roligt detta verkade! Synd att man inte bor i sthlm en sån här gång.
Jag hoppas man får se lite bilder och sånt ifrån eran resa!
Citera
2014-03-20, 23:20
  #11
Medlem
BarryHeros avatar
Vore inte en bra grej for att dra igang allting att ha ett traningslager? Boka en vecka i Danmark eller nagonting for team-bonding och traning.
Citera
2014-03-20, 23:27
  #12
Medlem
robomans avatar
Av en slump ser jag den här tråden. Jag var ju väldigt drivande i förra tråden, med bestämmande av träningstider, logga, namngivande o dyl. Dock hade jag ingen möjlighet att vara med vid bildandemötet pga mina studier, eller vad det nu var som kom i vägen. Men två träningar var jag med på plus att jag startade och styrde med 2-3 relaterade trådar, så jag känner mig som en hyfsat delaktig del i de bra delarna av förra omgången.

Jag vet inte om jag har någon möjlighet att vara med. Ska definitivt följa tråden, och jag återkommer med ett klarare besked lite senare. Snart, för att vara specifik. Jag bor emellertid kvar i Stockholm, närmare Hägersten nu till och med, så möjligheterna finns. Jag ska se över mina möjligheter!

Att vi inte satte igång mer än vi gjorde förra omgången tycker jag inte ska skyllas på någon som styrde med projektet. Hela idén föddes väldigt sent på året, för sent för att vi ens skulle hinna anmäla oss till varken nästa års division 7 eller vintersäsongens Korpen. Därför blev det bara 4-5 träningar och ett vinteruppehåll som nu varat i sisådär 16-ish månader. Det var ju snö på planen redan under den första träningen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback