Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-05, 16:01
Medlem
drygt 3 veckor sedan coldturkeystopp på snusandet! Känns ganska lugnt. Tittar inte ens åt snusdisken när jag handlar.

Konsumerade lite alkohol i helgen.... det utlöste lite nikotinsug men jag höll mig. Mest psykologiskt... fan va gott med en prilla till ölen....
Citera
2019-08-05, 17:33
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schavott
drygt 3 veckor sedan coldturkeystopp på snusandet! Känns ganska lugnt. Tittar inte ens åt snusdisken när jag handlar.

Konsumerade lite alkohol i helgen.... det utlöste lite nikotinsug men jag höll mig. Mest psykologiskt... fan va gott med en prilla till ölen....
Har du också mardrömmar om att du snusar och pajjat allt?
Citera
2019-08-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Har du också mardrömmar om att du snusar och pajjat allt?

Sover mycket bättre nu när jag slutat snusa. Mer djupsömn. Kommer inte ihåg de drömmar jag har då. Vilopulsen är mycket lägre nu med.

När jag snusade kunde jag ha ytterst konstiga drömmar hehe!
Citera
2019-08-06, 14:31
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Grymt bra jobbat.
Själv uppe i ca 50 dgr men har å andra sidan gått upp något kilo men det har nog även med semesterns dekadens att göra.

Grymt jobbat själv!
Nu är jag inte speciellt orolig längre.. nu tänker jag inte ens på snus, och om jag gör det så blir jag inte speciellt sugen.. Var bara så trött på det! Men men, vi får se om några månader när jag har en tillfällig dipp i livet..
Citera
2019-08-07, 08:09
Medlem
zammas avatar
3 veckor nu. Helt jävlar otroligt. Har för i helvete mått så dåligt att jag velat ta livet av mig och helt slutat äta mat. Men jag lyckades helt otroligt nog hålla mig nikotinfri. Kan jag göra det under så jobbiga omständigheter borde det inte vara några problem framöver.
Citera
2019-08-07, 13:22
Medlem
Skurhinkens avatar
Bra jobbat allesammans!
Själv inne på månad fyra, snussuget existerar knappt längre.

Något som är intressant dock är hur pass mycket bättre blodcirkulationen blir när man lagt av med snus. Förut hade jag alltid kalla händer och fötter. Nu är hela jag som en kamin.

Det intressantaste av allt är dock att penisen blivit mycket hårdare. Sambon påtalar detta ofta. Även sett flera som påpekat detta när de slutat med snuset.

https://www.nuntium.se/ta-ut-snuset-minst-en-timme-innan-du-har-sex/

Några fler som kan bekräfta detta?
Citera
2019-08-09, 11:32
Medlem
alcatrazs avatar
Idag är det exakt 2 veckor sen jag slutade. Har gått förvånansvärt bra med tanke på att jag inte använt mig av några nikotinhjälpmedel.
Känner dock fortfarande av en viss rastlöshet emellanåt men inget som direkt är jobbigt.

Detta är min andra gång jag slutar, förra gången höll det i 1,5 år. Denna gång säger min magkänsla att det är för gott
Citera
2019-08-09, 11:46
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Idag är det exakt 2 veckor sen jag slutade. Har gått förvånansvärt bra med tanke på att jag inte använt mig av några nikotinhjälpmedel.
Känner dock fortfarande av en viss rastlöshet emellanåt men inget som direkt är jobbigt.

Detta är min andra gång jag slutar, förra gången höll det i 1,5 år. Denna gång säger min magkänsla att det är för gott
Det är jobbigast första två veckorna. Nu är det värsta över!
Citera
2019-08-09, 16:49
Medlem
paggans avatar
Dag 60 eller nåt.

Märker att hjärnan dagligen försöker med övertalningsförsök och får mig att minnas allt det härliga med snuset men aldrig det som man var så trött på.

Jag slutade dels för det ekonomiska. 42 spänn dosan är inte försvarbart längre, speciellt om man nästan snusar 1½ dosa per dag. Det är hiskeliga summor per år. Sen började jag göra eget lössnus. 7:- per dosa blev det då vilket är helt ok även fast det var lite meckigt.

Sen slutade jag för hälsan. Varenda eviga kväll rusade hjärtat. Kände mig stressad jämt och tandköttet var en katastrof efter 20 års snusande. Nu är pulsen normal, fötterna varma och jag känner ett lugn i kroppen.

Likväl kan jag inte förlika mig med tanken att aldrig mer ta en snus. Det var ju så jäkla skönt att lägga sig i sängen efter middagen och ta sig en feting och det saknar jag. Jag avskyr att jag inte bara kan släppa de här tankarna och det här romantiserandet av snuset. Samma sak varenda gång.
Sen börjar man snusa igen och sen tröttnar man och sen på repeat.
Jäkla karusell som aldrig slutar.

Man skulle aldrig börjat snusa. Då hade man heller inte saknat det (eller trott att an saknar det fast man egentligen är trött på det)
Citera
2019-08-09, 21:01
Medlem
zammas avatar
Känner att jag är klar med nikotin nu en gång för alla. Nu ska bara kaffet bort med. Men det tar vi imorgon. Godis och annat fjant ska med bort. Mat och dryck är det enda rätta.
Citera
2019-08-09, 23:53
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Dag 60 eller nåt.

Märker att hjärnan dagligen försöker med övertalningsförsök och får mig att minnas allt det härliga med snuset men aldrig det som man var så trött på.

Jag slutade dels för det ekonomiska. 42 spänn dosan är inte försvarbart längre, speciellt om man nästan snusar 1½ dosa per dag. Det är hiskeliga summor per år. Sen började jag göra eget lössnus. 7:- per dosa blev det då vilket är helt ok även fast det var lite meckigt.

Sen slutade jag för hälsan. Varenda eviga kväll rusade hjärtat. Kände mig stressad jämt och tandköttet var en katastrof efter 20 års snusande. Nu är pulsen normal, fötterna varma och jag känner ett lugn i kroppen.

Likväl kan jag inte förlika mig med tanken att aldrig mer ta en snus. Det var ju så jäkla skönt att lägga sig i sängen efter middagen och ta sig en feting och det saknar jag. Jag avskyr att jag inte bara kan släppa de här tankarna och det här romantiserandet av snuset. Samma sak varenda gång.
Sen börjar man snusa igen och sen tröttnar man och sen på repeat.
Jäkla karusell som aldrig slutar.

Man skulle aldrig börjat snusa. Då hade man heller inte saknat det (eller trott att an saknar det fast man egentligen är trött på det)
Jag snusade också 1,5 dosor om dagen och jag saknar det inte. Men innan jag slutade skulle jag aldrig kunna drömma om att jag en gång inte skulle sakna det. Jag var hooked, det definierade mig.

Men att vi snusat lika mycket betyder inte att vi har lika lätt att sluta, jag vill dock gärna tro att kunde jag kan vem som helst. Men det finns såklart inga garantier att du förblir snusfri.

Men tänk på det här om romantiseringen och att börja igen: När saknaden blir för stor så att du till slut struntar i konsekvenserna, det enda som betyder nåt är att du får snusa, då blir allt bra - tänk då på (och detta vet du) att den rena ostörda njutningen varar kanske en HALV prilla.

Direkt efter det är du tillbaka på ruta ett, då är du en helt vanlig snusare igen och du kommer ha dåligt samvete som du kommer att döva med att snusa satan, för nu är du ändå en snusare och då kan du lika gärna passa på.

Så den eufori du romantiserat fram kommer vara en halv prilla, sen är allt som tidigare - en grå snusvardag där du måste ha snus under dygnets alla timmar, inte för att må bra, utan för att slippa må dåligt. En beroendets slav. Hjärtklappning och sönderfrätt underläpp. Som kostar 3276kr om året.

Det är det föga värt. Håll ut 60 dagar till och återkom. 😉
Citera
2019-08-10, 02:19
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Jag snusade också 1,5 dosor om dagen och jag saknar det inte. Men innan jag slutade skulle jag aldrig kunna drömma om att jag en gång inte skulle sakna det. Jag var hooked, det definierade mig.

Men att vi snusat lika mycket betyder inte att vi har lika lätt att sluta, jag vill dock gärna tro att kunde jag kan vem som helst. Men det finns såklart inga garantier att du förblir snusfri.

Men tänk på det här om romantiseringen och att börja igen: När saknaden blir för stor så att du till slut struntar i konsekvenserna, det enda som betyder nåt är att du får snusa, då blir allt bra - tänk då på (och detta vet du) att den rena ostörda njutningen varar kanske en HALV prilla.

Direkt efter det är du tillbaka på ruta ett, då är du en helt vanlig snusare igen och du kommer ha dåligt samvete som du kommer att döva med att snusa satan, för nu är du ändå en snusare och då kan du lika gärna passa på.

Så den eufori du romantiserat fram kommer vara en halv prilla, sen är allt som tidigare - en grå snusvardag där du måste ha snus under dygnets alla timmar, inte för att må bra, utan för att slippa må dåligt. En beroendets slav. Hjärtklappning och sönderfrätt underläpp. Som kostar 3276kr om året.

Det är det föga värt. Håll ut 60 dagar till och återkom. 😉
Tack broder. Dock tar jag mig friheten att korrigera till 22963kr. Du har helt rätt - som alltid 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in