2018-06-04, 20:31
Medlem
elopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Strunta i snuset! Är säkert svårt när man har en partner som snusar och man själv är fd snusare men stå emot. Tänk vad skönt att slippa det där, underbart! Det är bara precis när man slutat snusa som känslorna svallar och det känns tryggt att gå tillbaka.

Tack för snabbt svar! Ja, att slippa begäret helt och hållet vore guld. Ska hålla på mig och hoppas jag är stark och klarar det. Kändes skönt med lite pepp
Citera
2018-06-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Jag fick ett återfall igår och snusade men dosan slängde jag nu imorse. Det var inte det minsta gott och de dåliga effekterna gjorde sig påminda nästan direkt. Ser det dock inte som ett misslyckande utan ser det mer som ett tecken på att snusandet är ett avslutat kapitel. Det gav mig ingenting alls när jag stoppade in den där snusen. Känns så skönt att dosan ligger i sopkorgen.

sen kommentar, men...

Men vafaaan!

Hur många dosor har du tagit sen dess?
Senast redigerad av starxgvs 2018-06-06 kl. 19:31.
Citera
2018-06-11, 03:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
sen kommentar, men...

Men vafaaan!

Väntar också nyfiket på svar i denna frågan
Citera
2018-06-14, 20:00
Medlem
Någon som vet om nikotinpåsar (ZYN) fräter nånting på tandköttet. Har väldiga problem med min snusgrop så uppskattar all info ni har!
Citera
2018-06-14, 20:51
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
sen kommentar, men...

Men vafaaan!

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Väntar också nyfiket på svar i denna frågan
Jag är tyvärr tillbaka i gamla spår men jag har inte gett upp tanken på att sluta. Kommer nog göra ett nytt försök framöver.
Citera
2018-06-14, 21:39
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Jag är tyvärr tillbaka i gamla spår men jag har inte gett upp tanken på att sluta. Kommer nog göra ett nytt försök framöver.
Kan du inte bara ta och sluta istället för att försöka hela tiden? Det är den inställningen i hjärnan du måste ändra
Citera
2018-06-15, 06:56
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Du måste byta metod, för den du använder funkar bevisligen inte. Resultatet är hela tiden det samma än så länge. Vill du ha nytt resultat, byt metod.

Du behöver kanske nikotintabletter eller nåt under en period för att ta udden av ditt begär som bevisligen alltid återkommer, vad vet jag.

Pröva nåt du inte provat tidigare.
Citera
2018-06-22, 10:26
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Efter nästan 15år av snus och cigaretter är man äntligen fri. Har inte tagit en snus eller cigarett på 3år nu.

Efter att ha testat dopamintsbletter, plåster, tuggumi, sugtabletter och gud vet vad så hände det tillslut.

Jag kom fram till att de var ganska lätt att sluta men lika lätt att falla tillbaka. Min gemensamma nämnare var alltid intag av alkohol som medförde sämre impulskontroll.

Jag slutade dricka alkohol och är idag 3år fri, jag körde cold turkey och har inte ångrat mig em dag där efter.

MVH
Citera
2018-06-25, 15:31
Medlem
sushitas avatar
Tänkte sluta snusa med hjälp av champix. Har testat tidigare och de har funkar bra. Plågan att utesluta nikotin har varit hanterbar. Har tidigare fått utskrivet av läkare, men nu tänkte jag beställa på internet. Någon som vet någon seriös och pålitlig sida att beställa på?
Citera
2018-06-28, 20:12
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Du måste byta metod, för den du använder funkar bevisligen inte. Resultatet är hela tiden det samma än så länge. Vill du ha nytt resultat, byt metod.

Du behöver kanske nikotintabletter eller nåt under en period för att ta udden av ditt begär som bevisligen alltid återkommer, vad vet jag.

Pröva nåt du inte provat tidigare.
Ja min metod har ju inte direkt fungerat än så länge Men jag tror ändå att det i slutändan handlar om att ha viljan att sluta. Så jag tror jag kör med samma metod åtminstone en gång till innan jag provar nåt annat. Aldrig använt nikotinhjälpmedel för jag har fått för mig att det bara förlänger plågan..
Citera
2018-06-29, 10:52
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Behöver lite råd och pepp. Jag och min karl slutade snusa för två veckor sedan, men så igår bestämde han sig för att börja igen pga att han tyckte livet utan snus sög. Hehe. Jag blir frestad men vill verkligen inte snusa, tycker det är äckligt. Hur står jag på mig? Tips tack.

Hur gick det?

Om man tycker att "livet utans snus suger" så har man nog en hel del problem med sig själv som ligger där under och gror, som man bör ta tag i.

Jag har själv precis yttrat samma sak och kommit med samma ursäkt för att börja igen. Men det är bara för att snuset fungerar som en stor patetisk napp/snuttefilt, fast för vuxna. Bara för att mota bort något annat som ligger där under och gnager, om man känner så som han.
Citera
2018-06-29, 19:01
Medlem
PandaCak3s avatar
Snusat fruktansvärt länge och har försökt sluta gång på gång men ingenting funkar och jag blir allt för svängig i humöret samt att suget blir för starkt.

Men nu jävlar blev jag extremt sjuk alltså hög feber. Jag vet inte hur det är för er eller om någon snusare kan relatera men när man är sjuk så vill man inte snusa och suget finns inte där. Fem dagar senare typ så börjar jag friskna och suget finns fortfarande inte där.

Så mitt tips är att när ni blir sjuka passa på att försöka sluta i samband!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in