Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Slutade i lördags.
Så:
Lördag: Använde Zonnic nikotinsugtabletter och snusade dom. Gick bra! Första dagen utan snus sen mellanstadiet..
Söndag: Vaknade och tog ingen sugtablett. Nikotinfri helda dagen. Sög på läkerol och fyllde upp med fler askar. Snusade dom liksom precis som snus. Var orolig hela dagen att ett enormt sug skulle drabba mig men det kom aldrig. Har berättat för några vänner som jag har regelbunden kontakt med att jag försöker sluta och att dom ska peppa mig om jag behöver.
Måndag: Tog mitt snuslager i frysen och sålde till en kioskbabbe. Har en dosa kvar i frysen för känns lugnare så på nåt vis.
Första dagen på jobbet utan att ha med mig rejält med snus. Gick bra, läkerol licorice seasalt har fungerat som substitut!
Kände mig nöjd när jag gick och la mig på kvällen utan att snusat.
Tisdag:
Första gången jag varit sugen! Har tänkt på snus hela tiden dom här dagarna. Det sitter liksom i muskelminnet att ta en snus vid många tillfällen. Idag var jag mest sugen på hela tiden men inte ens nära att ta. 3/10 på skalan över hur sugen jag kan bli.
Har varit mycket hungrigare, lite surare och vaknat två nätter då jag bara tänkt 'SNUS!!' och då även varit hungrig.
Kör på, ska bli kvitt beroendet och är säker på att jag kommer lyckas.
En vecka utan snus nu, känns galet! Lite jobbigt att inte ha nån kompis som förstår hur det är, som man kan snacka med och ta stöttning av. Dom jag pratat med tror bara att det är att låta bli, och visst, men..
Pratade med en på jobbet som snusar om han testat att sluta men han sa nej och att han inte ville. Förstår honom, snus är en vän och trygghet. Extra sugen blir jag när jag spelar dator, lagar mat, dricker öl. Läkerol lakrits havssalt har fungerat som stöttning, det är nåt med den där lakritssmaken som finns i snus som gör sig bra med mat.. Mathias Dahlgren fick en gång frågan om hans snusade inte störde hans matlagning och han svarade 'jag har vunnit bocuse d'or med snus inne..'.
Det har gått bra för mig, tänker mycket på snus, är hungrig och vaknar hungrig på nätterna vilket jag aldrig gjort förr.
Trodde det skulle komma kraftiga attacker av abstinens men istället är det en lågintensiv känsla på nåt vis som ligger där hela tiden men svagt liksom.
Men jag biter ihop. Om en vecka så har det gått två veckor sen jag slutade och då tror jag att jag kan anse att jag klarat det!