2007-01-02, 23:47
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Ahhh jag fick också fix-iden att sluta (jävla nyårsfylla som får en till sånt)
Men hur ska man göra? Hade varit skillnad om mna hade haft någon att stoppa tungan i
Men nu sitter man helt jävla ensam och känner sig som en grönsak. Har snusat i 8 år, är 21 nu. Ska man köpa nikotintuggummi eller det bästa är att sluta tvärt?

NÄR ÄR MAN REN?!?!
Jag skulle säga sluta tvärt.
Jag försökte sluta med nikotintuggumin men det var helt värdelöst, steget mellan var så lätt. Nu kör jag helt tvärt och tuggar vanliga tuggumin så fort jag är sugen, och än så länge går det bra. frågan är hur jag känner mig om några :P
Citera
2007-01-03, 00:20
Medlem
Benganiolos avatar
Alright!
Antingen är det nu eller aldrig för mig känns det som. Har ALDRIG innan fått för mig att gå ifrån prillan så vafan något i livet skam an väl kunna uträtta
Slänger inte ut >5000:- om året på detta skitet. 99.8% av jordens smutsiga befolkning snusar inte, så varför ska jag? (fast många röker istället)... ahh guuud var e duuu nuuuu

ps: forumet är jättebra om jag inte sa det innan http://www.slutasnusa.com/forum.asp

Rökte en halv cigg idag på jobbet som substitut till snuset och jag blev fan äcklad fast begäret stillades för en halvtimma

Ska nog tigga till mig en imorgon också och se hur kroppen yttrar sig. Tar bara 2-3 små puffar åt gången.. fuskigt jag vet, men cigg har jag slutat med innan så nån sån här fuling ska jag nog klara av
Citera
2007-01-03, 00:35
Medlem
Nikotintuggummin är en båg, det spelar ingen roll vilken last du försöker bli av med - det blir bara värre om du drygar ut på processen. Det enda som händer med nikotintuggummin är att du bara begränsar suget lite grann och kanske blir av med lite av huvudvärken, men suget och värken finns fortfarande. Det enda du gör är att göra processen längre.

Därför skulle jag rekommendera att sluta tvärt, det är det enda som funkar. Sen kan du sätta ut ett datum, säg att du vill sluta om 2 veckor, sen laddar du frånochmed nu mentalt inför den dagen. Så att du verkligen inte låter dig själv ta en prilla när du väl börjat med slutandet.

Sen vet jag att suget inte bara är fysiskt, det känns tomt utan en under läppen. Men även det är det bäst att bara vänja sig av med, för det är otroligt skönt sen när allt är borta.

Lycka till!
Citera
2007-01-03, 03:45
Medlem
Usch, det här var värre än vad jag trodde. Har legat och vridit mig hela natten, är helt sjukt trött. Ska upp och jobbba om 3 timmar
Citera
2007-01-03, 06:34
Medlem
Hur länge efter sista snusen, i dygn märker man av den fysiska abstinensen.. typ svårt o somna..känner suget etc? Också från o med vilken dag blire att man känner sej bättre för varje dag som går me dom fysiska, 1 vecka??

Att sluta me snus o trappa ner sömnpillrerna var ingen höjdare... sovit 30 min i natt för typ 8 timmar sen, blir 3e dagen without, hoppas inte de påverkar sömnen så mycket mer efter ca 1 vecka... beror absolut inte på att jag varit utan nikotin enbart.. men garanterat lite

Inatt dvs om typ 12 timmar måste jag ju slagga som en gud.. lr skallen kommer aldri hålla sej vaken tills dess alltså.. e så förbannat trött o sliten at the moment...
Citera
2007-01-03, 06:39
Medlem
nä asså när närmaste affären öppnar tror jag nästan att jag far o köper en portion dosa... 1-2max om dan? o då är de verkligen max, när man läser att nertrappning e bättre/mildare, om man inte har riktigt kass karaktär.. e inte så kul o gå omkring o va extra grinig p åalla i närheten känns inte som de uppskattas enormt.... otaktist att ja inte körde 1-2st varianten från början...
Citera
2007-01-03, 08:40
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
nä asså när närmaste affären öppnar tror jag nästan att jag far o köper en portion dosa... 1-2max om dan? o då är de verkligen max, när man läser att nertrappning e bättre/mildare, om man inte har riktigt kass karaktär.. e inte så kul o gå omkring o va extra grinig p åalla i närheten känns inte som de uppskattas enormt.... otaktist att ja inte körde 1-2st varianten från början...

Nej se nu till att hålla ut istället! Du plågar ju bara dig själv om du tillåter dig själv lite nikotin. Antingen slutar man, eller så trappar man ner.

Ditt förslag är inte att sluta... Kom igen nu var är viljan? Jag är inne på min tredje nikotinfria dag nu. Fortfarande lite grinig men skillnaden mot igår är fan enorm. Jag tror att det finns hopp om att kunna sluta!
Citera
2007-01-03, 11:24
Medlem
Puh.. tror du natten var tung eller? 2 timmars sömn.. nu jobb.. ärgh
Citera
2007-01-03, 12:27
Medlem
yes vill inte att ja e särskilt kvick i skallen heller.. sov några min vid 23 igår .. sen kanske 1 timme nu på morronen haha.. soft sömn... hade iofs sovit bra 5 nätter innan de..

jag har ännu hållt mej o e oxå inne på den 3e fria dan.. känner mej inte lika grinig som vissa stunder igår alls.. äre inte värre än såhär, o jag får sova så köper jag nog ingen ask ändå de viktigaste e de me sömnen .. för de funkar inte att sluta snusa o trappa ner sömnpillrerna precis samtidigt, ni som slutat! hur länge hade ni skum sömn osv? känner absolut inget sug nu t ex .. som igår, aja får se hur jag gör senare idag
Citera
2007-01-03, 15:39
Medlem
100%karlssons avatar
sov inte en sekund inatt slutade snusa vid årsskiftet och det har går ganska bra hittils...har alltid haft sömnproblem men inatt var det värre än någonsin
Citera
2007-01-03, 15:47
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100%karlsson
sov inte en sekund inatt slutade snusa vid årsskiftet och det har går ganska bra hittils...har alltid haft sömnproblem men inatt var det värre än någonsin

Det är bara hålla ut. Se det som din egen kamp mot din hjärna och att du ska vinna. Slutade du vid årsskiftet så kommer dina sömnsvårigheter gå över snart. Det är bara gifterna som går ur kroppen.
Lycka till!
Citera
2007-01-04, 10:24
Medlem
Visionaires avatar
Jag läser om flera här som har sömnsvårigheter - själv har jag motsatt problem. Var väldigt länge sedan jag sov så in i helvete som sedan jag valde bort snusen för knappt en vecka sedan. Vet inte alls vad det beror på men samtidigt som det är opraktiskt att vara dödligt trött vid tio på kvällen är det skönt att gå och lägga sig, och verkligen vara på väg att somna direkt! Är det fler som känner av samma sak eller beror detta på andra saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in