2015-02-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Det kan du ge dig på. Många blir det. Om du tycker tanken på att lägga av med Onico känns obekväm så är du hooked.
Fan va sjukt ändå. Är det vanan det hänger på då?
Håller på att försöka låta bli med onico. Är det bäst att sluta helt där också kanske?
Citera
2015-02-02, 18:25
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Fan va sjukt ändå. Är det vanan det hänger på då?
Håller på att försöka låta bli med onico. Är det bäst att sluta helt där också kanske?
Onico är dyrt, vanebildande och pajar tänderna! Droppa skiten kompis 👍
Citera
2015-02-02, 20:07
Medlem
Citat:
Det kan du ge dig på. Många blir det. Om du tycker tanken på att lägga av med Onico känns obekväm så är du hooked.
Om beroende av nikotinfritt... Snusar Prillan Portion Nikotinfri som innehåller 135g smaksatt te i portioner. Fördelen är att bli av med det fysiska nikotinberoendet. Det psykologiska beroende att ha något under läppen "nappen" är nästa steg att ta itu med. Det sägs att nikotin är ett nervgift, så avgiftningen är ett steg i rätt riktning.
Citera
2015-02-04, 17:50
Medlem
Tablettaskens avatar
Inne på dag 22! Börjar bli riktigt segt på jobbet nu, aldrig förbrukat så mycket tuggummi som nu Äter till och med dubbel frukost, innan åt jag ingen alls
Citera
2015-02-04, 18:50
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Inne på dag 22! Börjar bli riktigt segt på jobbet nu, aldrig förbrukat så mycket tuggummi som nu Äter till och med dubbel frukost, innan åt jag ingen alls
Bra jobbat! Nu är ju tuggummiberoende inge biggie direkt, men försök sluta med det också. Efter ett tag. För det handlar ju om omprojicering av beroende och även om det är bättre än att snusa så anser jag att du inte riktigt är i mål.

Jag har en kollega som slutade röka med hjälp av nikotintuggummin. Sen var hon fast i dem i flera ÅR. Sen gjorde hon en rockad och slutade med dem också, men hon fortsätter än i dag med vanliga tuggummi, halstabletter, hårda godispastiller, fluortabletter. Hennes skrivbord är översållat av olika förpackningar. När jag påtalade det för henne, att hon kanske inte riktigt kickat beroendet, hajade hon till och tyckte att det kanske låg nåt i det.
Citera
2015-02-05, 23:11
Medlem
Trodde aldrig det skulle ske men jag har äntligen gjort ett lyckat försök att sluta snusa.

Drabbades av en svår influensa för en vecka sedan, kände att det blev ett perfekt tillfälle att samtidigt försöka sluta snusa. Har nu inte snusat på 5 dygn (mitt tidigare rekord är 3 timmar i vaket tillstånd på 17 år) men idag har det varit extra tufft.
Influensan börjar släppa ur kroppen och det är som att snusbehovet nu blir ännu starkare. Jag trodde att varje timme skulle ge en utplanande effekt på begäret efter snus.

Idag har jag snusat (blött)papper, onico och ätit massa godis (inget av detta behövdes de första 4 dagarna). Tar tacksamt emot tips på vad jag kan testa för att lindra "smärtan" sen får ni gärna säga när det börjar plana ut med nikotin/tobaksbegäret jag känner just nu.
Citera
2015-02-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Idag har jag snusat (blött)papper, onico och ätit massa godis (inget av detta behövdes de första 4 dagarna). Tar tacksamt emot tips på vad jag kan testa för att lindra "smärtan" sen får ni gärna säga när det börjar plana ut med nikotin/tobaksbegäret jag känner just nu.
Ingefära, cashewnötter och blåbär. God kost och motion. Det är iallafall bättre än godis. Belöna inte hjärnan med fel saker.

Ta fram fördelarna med att ha slutat med snusningen.
Citera
2015-02-06, 06:39
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Belöna inte hjärnan med fel saker.
Väl talat. Vi ska sluta med nåt, inte byta till nåt annat. Det måste göra lite ont.
Citera
2015-02-06, 10:02
Medlem
Fan inte lätt det här med att sluta med snuset, tror faktiskt att jag ger faan i att sluta. Har jag snusat i över 40 år, så kan jag gott fortsätta utan dåligt samvete även om det finns nackdelar så uppväger fördelarna. Enda jobbiga är att en dosa lös kostar 60 spänn - horribelt !

Får tänka igenom hur jag ska göra, en gång till. Kanske att beslutet att sluta, sätter sig mer grundligt om jag går igenom hela processen från början till slutet

Ska fortsätta att läsa om nikotin, bland alla utmärkta artiklar på nätet och få ny stimulans.
Citera
2015-02-06, 10:51
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwegger
Fan inte lätt det här med att sluta med snuset, tror faktiskt att jag ger faan i att sluta. Har jag snusat i över 40 år, så kan jag gott fortsätta utan dåligt samvete även om det finns nackdelar så uppväger fördelarna. Enda jobbiga är att en dosa lös kostar 60 spänn - horribelt !

Får tänka igenom hur jag ska göra, en gång till. Kanske att beslutet att sluta, sätter sig mer grundligt om jag går igenom hela processen från början till slutet

Ska fortsätta att läsa om nikotin, bland alla utmärkta artiklar på nätet och få ny stimulans.
Inte lätt, nej. Forumet visar att det är inget man lyckas med om man inte gör det helhjärtat. Jag var verkligen TRÖTT på det, jag kände mig som en marionett. Så jag höll ut när det blev svårt. För visst blev det svårt ibland. Jag saknar det inte nu, det trodde jag att jag skulle

Slutade i januari förra året, över ett år utan snus, WOHOO!
Citera
2015-02-06, 19:00
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Bra jobbat! Nu är ju tuggummiberoende inge biggie direkt, men försök sluta med det också. Efter ett tag. För det handlar ju om omprojicering av beroende och även om det är bättre än att snusa så anser jag att du inte riktigt är i mål.

Jag har en kollega som slutade röka med hjälp av nikotintuggummin. Sen var hon fast i dem i flera ÅR. Sen gjorde hon en rockad och slutade med dem också, men hon fortsätter än i dag med vanliga tuggummi, halstabletter, hårda godispastiller, fluortabletter. Hennes skrivbord är översållat av olika förpackningar. När jag påtalade det för henne, att hon kanske inte riktigt kickat beroendet, hajade hon till och tyckte att det kanske låg nåt i det.

Tackar
Jo har faktiskt inte tuggat speciellt mkt tuggummi dom senaste dagarna så det går åt rätt håll !
Citera
2015-02-06, 19:07
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Trodde aldrig det skulle ske men jag har äntligen gjort ett lyckat försök att sluta snusa.

Drabbades av en svår influensa för en vecka sedan, kände att det blev ett perfekt tillfälle att samtidigt försöka sluta snusa. Har nu inte snusat på 5 dygn (mitt tidigare rekord är 3 timmar i vaket tillstånd på 17 år) men idag har det varit extra tufft.
Influensan börjar släppa ur kroppen och det är som att snusbehovet nu blir ännu starkare. Jag trodde att varje timme skulle ge en utplanande effekt på begäret efter snus.

Jag trappade ner med nikotinplåster. En vecka med 14mg/dygn och sen 1 vecka med 7mg/dygn. Ville först bli av med det fysiska begäret att ha något under läppen. Tog cirka 1-2 veckor att bli av med det. Då la jag ner nikotinplåster och började med helt vanliga tuggummin. Så det är nästa steg att dra ner på ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in