Citat:
Ursprungligen postat av
Gurjon
Snusat 17 år och har väl velat (och även försökt) sluta typ 5 ggr de senaste 10 åren.
Längsta perioden jag varit snusfri är 46 timmar. Ska plöja igen HELA denna tråd för att se om något inlägg kan rädda mig ur denna HELVETES DROG.
Imorgon ska jag göra ett nytt försök. Är det dumt att försöka sluta i etapper genom att helt enkelt skära ned mer och mer på snuset för varje vecka?
Som ni förstår är jag och snus bästa vänner. Tänkte mest för att öka chansen att lyckas samt skons min omgivning den första och mest kritiska perioden under denna avvänjning.
Alla tips/erfarenheter, små som stora tas tacksamt emot!
Hej! Jag har själv inte snusat så många år, jag snusade 6år och har varit utan snus i 52 dagar nu.
Mitt snusliv var något som jag älskade, mest av allt. Morgonsnuset till kaffet var alltid höjdpunkten på dagen. Det som hände sista året jag snusade var att jag snusade mer och mer, kunde snusa upp två stycken ettan lös dosor på en dag.
Jag kunde inte sova utan snus, jag hade snussår men härdade och tryckte in en prilla ändå. Det var då jag kom till den dagen då jag förstod att det här funkar inte, så jag bestämde mig på riktigt att sluta. Så jag bestämde mig för att testa mig själv, att skära ner på snuset mer och mer under en månad och gick över till vit portion så gott det gick.
Sömnen var helt åt helvete första dagarna. Jag började springa och det var första gången på länge då jag inte ens kände något sug efter snus, så jag började springa några gånger i veckan. Sista dosan den månaden så slängde jag halva innehållet och slutade helt. Jag tog inga substitut, slutade rakt av. Då jag tänker på snus idag så är det inget sug jag tänker på, bara på hur jävla skönt det är att jag lyckades!
Hoppas det går vägen för dig också!