2011-07-13, 09:10
Medlem
Flickidols avatar
Snusfri i 1000 timmar nu.

Feeels good man .

Trodde jag aldrig, men det var lätt.

Lätt!
Citera
2011-07-15, 15:37
Medlem
skippers avatar
Jag blev helt snusfri för 27h36 sen. Hur enkelt somhelst. NOT! Men jag hänger in there... Tänker snus ungefär exakt hela tiden. Hela tiden.
Citera
2011-07-16, 12:37
Medlem
Karl-Bertils avatar
Har försökt sluta till och från ett tag nu, problemen kommer efter ett par dagar; jag blir så extremt lättretlig och avreagerar mig på döda föremål i min omgivning. Det blir lite dyrt i längden. Några tips på "anger management"?
Citera
2011-07-17, 00:38
Medlem
linjalvaxts avatar
Utan snus i en månad nu (Jag vill helst inte räkna med de ynka tre jag tog en gång känns lagom kul nu haha)

Lyckas stå emot mina kompisars prat om att en liten skadar inte hela tiden, känns gött att kommit så här långt sista biten kvar

( det enda jag kan tänka på är lös-snus hela tiden, fan va jag vill ha )
Citera
2011-07-17, 04:18
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Bertil
jag blir så extremt lättretlig och avreagerar mig på döda föremål i min omgivning.
Det känns helt igen. Jag tog ett tält, en bag-in-box samt några burkar soppa och ett bröd med mig en bit ut i skogen de första dagarna. Där får man bli sur och man är aldrig dum mot någon man egentligen tycker om.

Citat:
Ursprungligen postat av linjalvaxt
Lyckas stå emot mina kompisars prat om att en liten skadar inte hela tiden, känns gött att kommit så här långt sista biten kvar

( det enda jag kan tänka på är lös-snus hela tiden, fan va jag vill ha )
Känns också igen. Bra jobbat!!! Det brukar gå bra i början när man fortfarande ser snusslutandet som ett projekt och "man är duktig" i egna och andras ögon. Efter tre månader är det risk att man sänker garden, se upp för det!
Citera
2011-07-17, 10:43
Medlem
linjalvaxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Känns också igen. Bra jobbat!!! Det brukar gå bra i början när man fortfarande ser snusslutandet som ett projekt och "man är duktig" i egna och andras ögon. Efter tre månader är det risk att man sänker garden, se upp för det!

Detta är nog mitt tredje och definitivt det försök som gott allra bäst, förr så tänkte jag att " en dosa skadar inte nu då det är helg och allt" men visst fan gör de det. Då gräver man upp allt det man har försökt begrava De två första gångerna slutade inte bra med andra ord. Man glömmer bort sig helt enkelt när man intalar sig själv med att "en skadar inte".

Sen är ju en annan grej när man ska försöka sluta att man oftast kompisar som själv snusar. Mina kompisar verkar inte förstå att jag verkligen vill sluta och bjuder gärna, igår som exempel, det skulle drickas kaffe och jag gör i ordning allt och lägger i lite extra kaffepulver då jag tycker om starkt svart kaffe. Självklart så langar min kompis upp sin dosa "General ekstra sterk" och predikar med att en liten rackare skadar inte, vart sugen på en prilla men vill inte ta en för att jag vet att jag skulle ångra mig efteråt eller kanske ännu värre köpa mig en dosa själv..

Visst saknar jag snuset och kan ibland inte tänka på annat, men då jag började snusa för så började jag också att dricka kaffe, vilket gör att jag kan dricka kaffe för att då känner jag ett lugn eftersom jag känner ett samband mellan kaffe och snus. Visst vill man gärna ta en snus till kaffet ofta men det är ändå lättare att få bort snussuget med en kopp kaffe en något annat jag prövat.
Citera
2011-07-17, 20:02
Medlem
kofotleifs avatar
Har abstinens nått så in i helvete just nu. Svettas, känns som att huvudet "inte följer med" alltså nästan som att jag är packad...

Ett prima helvete... fy fan
Citera
2011-07-18, 18:05
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
Har abstinens nått så in i helvete just nu. Svettas, känns som att huvudet "inte följer med" alltså nästan som att jag är packad...

Ett prima helvete... fy fan

Det sitter bara i huvet! :-) Jag fick dra tidigare från jobbet i eftermiddags, fick ingenting gjort. Mest eftersom jag sover så dåligt efter att jag lade av med bajset.
Citera
2011-07-18, 19:54
Medlem
Powens avatar
Varit utan i snart 24 timmar och känner att jag inte klarar länge till !

Sist klarade jag mig i 3 månader och nu går det åt helvete innan 24 timmar passerat. Några tips?

Edit: Det sket sig, men vad underbart det smakar
Senast redigerad av Powen 2011-07-18 kl. 20:17.
Citera
2011-07-18, 20:51
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Varit utan i snart 24 timmar och känner att jag inte klarar länge till !

Sist klarade jag mig i 3 månader och nu går det åt helvete innan 24 timmar passerat. Några tips?

Edit: Det sket sig, men vad underbart det smakar

Ähh, det är ju knappast ens ett försök om man man inte fixar ett dygn.
Citera
2011-07-18, 20:56
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Ähh, det är ju knappast ens ett försök om man man inte fixar ett dygn.

Du måste ju ändå hålla med om att det är en tillräcklig tid för att känna ett stort sug iaf

Får ge det ett bättre försök inom kort.
Citera
2011-07-18, 23:15
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Du måste ju ändå hålla med om att det är en tillräcklig tid för att känna ett stort sug iaf

Får ge det ett bättre försök inom kort.

Håller helt med om att det räcker med den korta paniken att snusen är slut för att känna ett sug. Ett tips i all välmening är nog att inte kalla det för ett försök alls. Bestäm vilket datum du skall bli snusfri bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in