Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Känns också igen. Bra jobbat!!! Det brukar gå bra i början när man fortfarande ser snusslutandet som ett projekt och "man är duktig" i egna och andras ögon. Efter tre månader är det risk att man sänker garden, se upp för det!
Detta är nog mitt tredje och definitivt det försök som gott allra bäst, förr så tänkte jag att " en dosa skadar inte nu då det är helg och allt" men visst fan gör de det. Då gräver man upp allt det man har försökt begrava

De två första gångerna slutade inte bra med andra ord. Man glömmer bort sig helt enkelt när man intalar sig själv med att "en skadar inte".
Sen är ju en annan grej när man ska försöka sluta att man oftast kompisar som själv snusar. Mina kompisar verkar inte förstå att jag verkligen vill sluta och bjuder gärna, igår som exempel, det skulle drickas kaffe och jag gör i ordning allt och lägger i lite extra kaffepulver då jag tycker om starkt svart kaffe. Självklart så langar min kompis upp sin dosa "General ekstra sterk" och predikar med att en liten rackare skadar inte, vart sugen på en prilla men vill inte ta en för att jag vet att jag skulle ångra mig efteråt eller kanske ännu värre köpa mig en dosa själv..
Visst saknar jag snuset och kan ibland inte tänka på annat, men då jag började snusa för så började jag också att dricka kaffe, vilket gör att jag kan dricka kaffe för att då känner jag ett lugn eftersom jag känner ett samband mellan kaffe och snus. Visst vill man gärna ta en snus till kaffet ofta men det är ändå lättare att få bort snussuget med en kopp kaffe en något annat jag prövat.