Citat:
Ursprungligen postat av
Wa-do-Thems
Har läst igenom om den där sjukdomen, men jag är ingen psykopat

Intressant trådstart ts.
Påminner om när jag jobbade som säljare för många år sedan. Det var så stressfullt och jag gick in i warrior mode varje dag. Det är när man typ hetsar sig själv och höjer sina adrenalin nivåer. Till slut tappade jag också de "vardagliga" känslorna.
I början kändes det lite coolt att typ vara immun från att känna nervositet eller rädsla osv. Men det är lite som att ta den mörka vägen. Jag insåg efter ett tag att det kom negativa konsekvenser utav detta. Jag kunde inte längre känns mig normal.. Alla de där känslorna man inte tänker på att man har varje dag, när dom är borta så känns allt väldigt tomt och kallt (samt att det krävdes väldigt mycket mental energi att vara i det tillståndet). Det var en skrämmande insikt.
Så vad gjorde jag?
Jo jag slutade försöka vara så tuff och osårbar och fokuserade på att slappna av och fokusera på att låta sig själv känna igen. Det är som meditation, när du börjar slappna av så kan du rikta ditt fokus in i dig själv. Det är som när du tänker på en färg och tittar dig omkring så kan du lägga märke till den färgen. Samma sak, fast nu tänker du på alla typer av känslor.
Kan rekommendera breaking through difficult emotions, sök shinzen på piratepay, och han har även en lång meditationsserie som heter enlightenment någonting, skaffa den också.
Du kommer nu lära dig lägga märke till de små förändringarna som kommer ske i dig själv och efter det kommer du öppna upp dig själv mer, släppa den där väggen du haft framför dig (vilket är effekten av en självbevarelsedrift) och lära din hjärna våga känna igen.
Det är just nu som att du går omkring med ett psyke som byggts upp av val du gjort som en 8a åring. Som en 8a åring upplevde du saker som fick dig skapa väggen etc.
Lycka till!