2014-03-16, 14:56
Medlem
svampssons avatar
fattar inte varfr jag lser sdana hr trdar. Pminner mig bara om hur jvla oengagerad, bortappad och ovillig jag r till att stlla mig i ledet och slutligen hoppa in i hamsterhjulet, vilket man i prinicp mste ifall man vill dra in flis p mnadsbasis.

Istllet r man en 25-30rs ngonting smknarkande hobbymusiker som jobbar 65% som personlig assistent, skulder till bde CSN och familj d jag inte riktigt klarat av att sammarbeta med livet och undrar nr fan livet ska brja och vad som ska till fr att jag ska skapa min rda trd mot ngot strre och mer betydelsefullt fr mig sjlv.
Senast redigerad av svampsson 2014-03-16 kl. 14:58. Anledning: edit
Citera
2014-03-16, 17:08
Medlem
Deadmau5omgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
verkligen inte, bara nyfiken angende de med drogerna. Hade precis samma standard som dig nr ja gick i gymnasiet bortsett frn att ja inte kpte knark fr mina strpengar. Antar att dina pron inte heller vet om ditt knarkbehov.Tycker du det r rtt mot dem att finansiera ditt knarkande? Har du inte dligt samvete ver det. Dem ger dig pengar i frtroende och s gr du kper majja?
r du den dr laglydiga personen som str dig nr nn bryter mot lagen? Knner du att du mste sga till nr andra bryter mot lagen?

Alkohol r ju faktisk en laglig men otroligt farlig substans som flesta i vrlden dr av. Men som sagt den r laglig och det r inte cannabis just drfr du strde dig, fr han brt mot lagen.
Citera
2014-03-16, 17:13
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Haha vilken dynga. Med dagens rntor r det i de allra flesta fall BILLIGARE att kpa en lgenhet n att hyra en, t.om. i vra storstder dr bostadspriserna r hga. Det som krvs r ju frsts en kontantinsats.
Med en fortsatt vrdekning s har du troligtvis SPARAT in hela din boendekostnad som du haft nr du sljer efter 3-5 r, fr du dessutom inte pengar ver s har du haft otur/gjort ett dligt kp.

Ett exempel; Du lnar 2 000 000 fr en 2:a p 55 kvadrat, ponera att avgiften r 2500 kr.
Lnet skulle med dagens rntor p ca 2.5% kosta dig hgt rknat 4 200 kr/mn. Du jmkar sedan 30% av denna kostnaden, d r det ca 3 000 kr.

3 000 + 2 500 = 5 500 kr.

Lycka till att hitta en hyresrtt i Gbg/Sthlm fr under denna summa. Bor du dessutom i en mindre stad blir det nnu billigare att kpa.

Glm inte bort att det numera finns ett amorteringskrav hos de flesta banker! Fast och andra sidan s r ju amortering ingen utgift p samma stt.
Citera
2014-03-16, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Jag lever relativt gott. Jag ger Comviq, Tele2, Kinnevik och har just kpt upp Ericsson. Sedan ger jag gratistidningen Metro och ven TV3, TV6, TV8, Viasat samt radiostationerna NRJ och Bandit Rock. Sedan ger jag en liten skitgrej p ntet vid namn CDON. Jag har ven ett par andra bolag, men de r i Nasdaq-brsen och New York Stock Exchange.

Jag har ett brsvrde p ungefr 5000 miljarder och drygt 600 000 anstllda. I even got some placement in China, India, Latin America, Central America, East Europe, Russia and Finland. Jag r lite verallt och reser runt i hela vrlden p diverse jobbuppdrag. Jag ger runt 50-60 Boeing 737 och bor p de bsta hotellen i vrlden.

Ngra frgor p det?
Haha, hej Gteborgs strsta mytoman.
Citera
2014-03-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadmau5omg
r du den dr laglydiga personen som str dig nr nn bryter mot lagen? Knner du att du mste sga till nr andra bryter mot lagen?

Alkohol r ju faktisk en laglig men otroligt farlig substans som flesta i vrlden dr av. Men som sagt den r laglig och det r inte cannabis just drfr du strde dig, fr han brt mot lagen.

Ne, de r ja inte eftersom ja sjlv inte r 100% laglydig s ingen dubbelmoral hr inte. Strde mig mer p att han fick pengar av sina frldrar som han kpte droger fr. Eftersom hans frldrar frmodligen inte hade velat att han gjorde de. TYCKER Man ska respektera sina frldrar.
Citera
2014-03-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Beror p hur mnga bcker som sljs.

Funkar det inte s att ett fretag kper frsljningsrtten till hans bok fr en summa, och sen tjnar fretaget per exemplar?
Citera
2014-03-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geostigma
Funkar det inte s att ett fretag kper frsljningsrtten till hans bok fr en summa, och sen tjnar fretaget per exemplar?

Kanske, jag tror det finns olika betalningsmodeller.

Royalty r ju ngot man hr ofta om, att man fr betalt per slt exemplar.
Men du har skert ocks rtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in