fattar inte varför jag läser sådana här trådar. Påminner mig bara om hur jävla oengagerad, bortappad och ovillig jag är till att ställa mig i ledet och slutligen hoppa in i hamsterhjulet, vilket man i prinicp måste ifall man vill dra in flis på månadsbasis.
Istället är man en 25-30års någonting småknarkande hobbymusiker som jobbar 65% som personlig assistent, skulder till både CSN och familj då jag inte riktigt klarat av att sammarbeta med livet och undrar när fan livet ska börja och vad som ska till för att jag ska skapa min röda tråd mot något större och mer betydelsefullt för mig själv.
Senast redigerad av svampsson 2014-03-16 kl. 14:58.
Anledning: edit
verkligen inte, bara nyfiken angående de med drogerna. Hade precis samma standard som dig när ja gick i gymnasiet bortsett från att ja inte köpte knark för mina ströpengar. Antar att dina päron inte heller vet om ditt knarkbehov.Tycker du det är rätt mot dem att finansiera ditt knarkande? Har du inte dåligt samvete över det. Dem ger dig pengar i förtroende och så går du å köper majja?
Är du den där laglydiga personen som stör dig när nån bryter mot lagen? Känner du att du måste säga till när andra bryter mot lagen?
Alkohol är ju faktisk en laglig men otroligt farlig substans som flesta i världen dör av. Men som sagt den är laglig och det är inte cannabis just därför du störde dig, för han bröt mot lagen.
Haha vilken dynga. Med dagens räntor är det i de allra flesta fall BILLIGARE att köpa en lägenhet än att hyra en, t.om. i våra storstäder där bostadspriserna är höga. Det som krävs är ju förstås en kontantinsats.
Med en fortsatt värdeökning så har du troligtvis SPARAT in hela din boendekostnad som du haft när du säljer efter 3-5 år, får du dessutom inte pengar över så har du haft otur/gjort ett dåligt köp.
Ett exempel; Du lånar 2 000 000 för en 2:a på 55 kvadrat, ponera att avgiften är 2500 kr.
Lånet skulle med dagens räntor på ca 2.5% kosta dig högt räknat 4 200 kr/mån. Du jämkar sedan 30% av denna kostnaden, då är det ca 3 000 kr.
3 000 + 2 500 = 5 500 kr.
Lycka till att hitta en hyresrätt i Gbg/Sthlm för under denna summa. Bor du dessutom i en mindre stad blir det ännu billigare att köpa.
Glöm inte bort att det numera finns ett amorteringskrav hos de flesta banker! Fast och andra sidan så är ju amortering ingen utgift på samma sätt.
Jag lever relativt gott. Jag äger Comviq, Tele2, Kinnevik och har just köpt upp Ericsson. Sedan äger jag gratistidningen Metro och även TV3, TV6, TV8, Viasat samt radiostationerna NRJ och Bandit Rock. Sedan äger jag en liten skitgrej på nätet vid namn CDON. Jag har även ett par andra bolag, men de är i Nasdaq-börsen och New York Stock Exchange.
Jag har ett börsvärde på ungefär 5000 miljarder och drygt 600 000 anställda. I even got some placement in China, India, Latin America, Central America, East Europe, Russia and Finland. Jag är lite överallt och reser runt i hela världen på diverse jobbuppdrag. Jag äger runt 50-60 Boeing 737 och bor på de bästa hotellen i världen.
Är du den där laglydiga personen som stör dig när nån bryter mot lagen? Känner du att du måste säga till när andra bryter mot lagen?
Alkohol är ju faktisk en laglig men otroligt farlig substans som flesta i världen dör av. Men som sagt den är laglig och det är inte cannabis just därför du störde dig, för han bröt mot lagen.
Ne, de är ja inte eftersom ja själv inte är 100% laglydig så ingen dubbelmoral här inte. Störde mig mer på att han fick pengar av sina föräldrar som han köpte droger för. Eftersom hans föräldrar förmodligen inte hade velat att han gjorde de. TYCKER Man ska respektera sina föräldrar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!