Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-11, 18:42
  #1
Medlem
Tjena!

Har läst lite om BYD och blev extremt intresserad i att veta mer om bilen och hur ni tror om aktien. Är det en framtida Tesla kanske något man borde satsa på eller är det rena rama Kina skräpet?

Skulle vara härligt att höra vad andra tycker och tänker om det här företaget som man inte har hört allt lika mycket om som Tesla.
Citera
2014-03-11, 21:21
  #2
Medlem
WeeMaans avatar
Marketwatch säger P/E på 235, Yahoo säger P/E på nästan 1500.
Får en 404 not found när jag försöker få fram årsredovisningen från deras hemsida.
Börjar inte bra det här..
Citera
2014-03-11, 21:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Marketwatch säger P/E på 235, Yahoo säger P/E på nästan 1500.
Får en 404 not found när jag försöker få fram årsredovisningen från deras hemsida.
Börjar inte bra det här..


Tror man får kolla på den här hemsidan http://bydit.com/doce/ om man skall lyckas få fram deras årsredovisning. Fick också problem med att få fram årsredovisningen från deras vanliga hemsida.
Citera
2017-06-22, 12:29
  #4
Medlem
lolboll32s avatar
Jag som avanza användare som söker exponering mot detta bolag, vart ska jag vända mig? Buffet äger väl 10% men om jag handlar via hans bolag får jag ju så mycket mer innehav som jag inte är lika intresserad av.
Citera
2017-06-22, 17:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolboll32
Jag som avanza användare som söker exponering mot detta bolag, vart ska jag vända mig? Buffet äger väl 10% men om jag handlar via hans bolag får jag ju så mycket mer innehav som jag inte är lika intresserad av.


Det går att handla via Avanza, men det måste göras direkt via mäklare då de är noterade i Hong Kong börsen. Gå in på Avanzas information gällande handel i övriga länder. Där har du info om telefonnummer och öppettider när det kommer till handel i Hong Kong börsen. Dock får du räkna med högt courtage, jag har det inte i huvudet men tror att de tar rätt höga avgifter. Så om du vill gå in i den här typen av aktier, förbered ett högt belopp så att du får valuta för pengarna. Eller var redo för ett högt courtage helt enkelt.
Citera
2017-06-22, 17:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Det går att handla via Avanza, men det måste göras direkt via mäklare då de är noterade i Hong Kong börsen. Gå in på Avanzas information gällande handel i övriga länder. Där har du info om telefonnummer och öppettider när det kommer till handel i Hong Kong börsen. Dock får du räkna med högt courtage, jag har det inte i huvudet men tror att de tar rätt höga avgifter. Så om du vill gå in i den här typen av aktier, förbered ett högt belopp så att du får valuta för pengarna. Eller var redo för ett högt courtage helt enkelt.

Edit.

Menyn för att komma rätt via Avanza:

Vårt utbud -> Handelsutbud -> Aktiehandel övriga världen
Citera
2017-06-22, 23:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Det går att handla via Avanza, men det måste göras direkt via mäklare då de är noterade i Hong Kong börsen. Gå in på Avanzas information gällande handel i övriga länder. Där har du info om telefonnummer och öppettider när det kommer till handel i Hong Kong börsen. Dock får du räkna med högt courtage, jag har det inte i huvudet men tror att de tar rätt höga avgifter. Så om du vill gå in i den här typen av aktier, förbered ett högt belopp så att du får valuta för pengarna. Eller var redo för ett högt courtage helt enkelt.

749 kr om jag inte missminner mig.
Citera
2017-06-22, 23:42
  #8
Medlem
Intressant artikel i Placera idag. Lite sugen jag med. Känns dock som att man får köpa en ordentlig stek för att motivera det courtaget. Nån annan som är sugen?
Citera
2017-07-07, 13:05
  #9
Medlem
Har funderat ett tag och kommer antingen gå in i BYD eller Geely med 30-40% av portföljen. Visst är det ett saftigt courtage men det har man förhoppningsvis igen på sikt.
Citera
2017-07-08, 15:44
  #10
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbit
Har funderat ett tag och kommer antingen gå in i BYD eller Geely med 30-40% av portföljen. Visst är det ett saftigt courtage men det har man förhoppningsvis igen på sikt.

Om du hade tänkt köpa BYD på hongkongbörsen kan det vara värt att öppna ett degirokonto för ändamålet, kan eventuellt spara dig några kronor i courtage. 10€+0,05% courtage samt en årsavgift på 2 € för varje år du behåller innehavet vilket lär bli billigare än andra svenska mäklare. https://www.degiro.se/data/pdf/se/Prisoversikt.pdf
__________________
Senast redigerad av Evil_Santa 2017-07-08 kl. 15:51.
Citera
2017-07-08, 16:21
  #11
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Edit.

Menyn för att komma rätt via Avanza:

Vårt utbud -> Handelsutbud -> Aktiehandel övriga världen

höhö avanza. Använder nån de fortfarande? Bara hemberg är ju skäl nog att inte vara kund
Varför betala överpriser?
degiro kostar det 10 euro + 0.05%

Sen handlar man svenska aktier där gratis under 1 milj på kontot.
Citera
2017-07-09, 21:18
  #12
Medlem
Tack för tipset. Har faktiskt inte hört talas om Degiro innan, men det verkar ju bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback