2014-03-11, 08:43
Medlem
God morgon! Igår när jag flög hem ifrån Afrika så åt jag en tablett märkt Atarax för att sova. Gud vad väck jag blev. Ska i e m testa på spinning med min svärmor. Vad som oroar mig är att tabletten kanske håller i, känt mig smått yr hela morgonen. Har avtalat tid med instruktören, frånvarobesked måste ges om strax lite mer än en timma,09:00. Ha en trevlig dag i vårvädret!

Med vänlig hälsning!
Citera
2014-03-11, 08:45
Medlem
O-Lyckligs avatar
Förmodar att den fysiska aktiviteten endast underlättar kroppen att bli av med dessa gifter så låt det vara "uppförsbacke" under hela passet!
Citera
2014-03-11, 08:55
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Dys
God morgon! Igår när jag flög hem ifrån Afrika så åt jag en tablett märkt Atarax för att sova. Gud vad väck jag blev. Ska i e m testa på spinning med min svärmor. Vad som oroar mig är att tabletten kanske håller i, känt mig smått yr hela morgonen. Har avtalat tid med instruktören, frånvarobesked måste ges om strax lite mer än en timma,09:00. Ha en trevlig dag i vårvädret!

Med vänlig hälsning!

Jo, man kan bli riktigt trött och seg första gången man tar atarax, men det är ju ingen fara som så, så förutsatt att det inte bär dig emot rent mentalt så varför inte spinna lite?
Citera
2014-03-11, 08:57
Medlem
TheHmms avatar
Atarax sumpar min koordination... ibland tom lätta talsvårigheter dagen efter.

Lycka till.
Citera
2014-03-11, 12:22
Medlem
Det är en antihistamin (allergimedicin). Dessa blir man också väldigt trött av. Därför funkar dom som lätt ångestdämpande och sömntabletter.
Atarax är inget jag skulle rekommendera för sömn men allas hjärna svarar olikt.

Du kan träna idag utan att de är farligt på något sätt men du kommer knappt orka någonting.
Om du till förmodan gör det, har du min respekt

Kram
Senast redigerad av Floosiki 2014-03-11 kl. 12:24.
Citera
2014-03-11, 22:22
Medlem
EmotionalBastards avatar
Riktig pissmedicin enligt mig, men tycker att du somnar bra på dem så kör för all del! De är ju i alla fall inte beroendeframkallande.
Har du fått dem för insomning eller sömnproblem?
Jag fick dem för insomning vilket kännde helt idiotiskt då de har en halveringstid på 40 jävla timmar! Enda effekten jag upplevde var att jag var på sjukt dåligt humör hela dagen efter.

Men träning, matlagning, köra bil, supa eller något annat du kan tänka dig göra ska funka utmärkt även fast du har tagit Atarax.
Citera
2014-03-11, 22:33
Medlem
Jag upplever dem som ganska bra! har svårt att komma till ro på kvällarna men med en atarax eller 2 så blir jag trött och kan därefter lägga mig för att sova. Sen kan jag få lite myrkryp ibland men inget nämnvärt jämförelsevis med Lergigan eller pissmedicinen Theralen
Citera
2014-03-12, 03:19
Medlem
Tackar för svaren! Blev väldigt nojig när jag läste era svar, och sjukskrev mig samt avbokade spinningen. Skäms att jag tagit narkotika! Hur ska jag förklara för min fru? 40 timmar halveringstid låter väldigt mycket, tror ni jag lan jobba samt träna utan problem idag?(onsdag)

Med vänlig hälsning!
Citera
2014-03-12, 04:26
Medlem
Atarax är eg medicin mot ex nässelfeber. Alltså ingen drog. Har testat det för både ångest och sömn. Kände nada.
Tog 6st och absolut ingen effekt alls.

Förmodar att man reagerar ganska olika på alla mediciner..
Citera
2014-03-12, 08:29
Medlem
telepatis avatar
Fick du ingen information av läkaren som skrev ut? Inga som helst problem att träna på, du nojar helt i onödan.
Citera
2014-03-12, 08:34
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Dys
Tackar för svaren! Blev väldigt nojig när jag läste era svar, och sjukskrev mig samt avbokade spinningen. Skäms att jag tagit narkotika! Hur ska jag förklara för min fru? 40 timmar halveringstid låter väldigt mycket, tror ni jag lan jobba samt träna utan problem idag?(onsdag)

Med vänlig hälsning!

Narkotika? Woa woa woa, sakta i backarna! Atarax är en väldigt vanlig medicin som många människor använder/använt. Jag vet faktiskt inte varför den ens är receptbelagd.
40 timmars halveringstid är bara skitsnack. Halveringstiden är 14
Citera
2014-03-12, 11:47
Medlem
Dåsighet är en vanlig bieffekt av atarax tyvärr..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in