2014-03-10, 23:00
Medlem
Åkte dit för cannabis för ungefär 1 år sen och har nu kämpat med mitt körkort i 6 månader, klarat uppkörning och nu har jag bara teoriprovet kvar om 2 dagar! Ett brev damp ner i min låda idag och sa att dom skulle utvärdera mitt körkortstillstånd, får jag fortfarande skriva mitt teoriprov eller hindrar dom det?
Citera
2014-03-10, 23:25
Medlem
kinesarsles avatar
Spelar det någon roll? Om du blir av med lappen kommer det att vara under prövotiden och då för du göra om allt ändå.
Citera
2014-03-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joffen192
Åkte dit för cannabis för ungefär 1 år sen och har nu kämpat med mitt körkort i 6 månader, klarat uppkörning och nu har jag bara teoriprovet kvar om 2 dagar! Ett brev damp ner i min låda idag och sa att dom skulle utvärdera mitt körkortstillstånd, får jag fortfarande skriva mitt teoriprov eller hindrar dom det?

Så länge ditt körkortstillstånd inte är återkallat är det inget problem att skriva, dock skulle jag nog avvaktat med att köra upp eftersom det vid en ev. återkallelse blir körkortet som ryker om du lyckas med att ta detta.
Citera
2014-03-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Så länge ditt körkortstillstånd inte är återkallat är det inget problem att skriva, dock skulle jag nog avvaktat med att köra upp eftersom det vid en ev. återkallelse blir körkortet som ryker om du lyckas med att ta detta.

Saken är den att jag är helt ren, röker inte, sköter mig, jobbar. Så den delen är jag inte orolig för eftersom det var ett fyllemisstag, sen har jag redan klarat uppkörningen och har bara teorin kvar.
Citera
2014-03-11, 02:28
Medlem
Men bör du inte kunna sjukta upp det så du får KK innan de utreder? Du hade ju inget körkort, och sen har du EUs regel om dubbel bestraffning, fan vad skattesmitare det rullade ut, och nu ska alla rattonyktara troligen också ut. Kanske kan du be om uppskov till EU beslutat?
Annars får du väl gå o pissa. Men kan de ta ett körkort du inte hade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in