2014-03-10, 17:18
Medlem
På bilder tagna under antirasitiska och antinazist demonstrationer har jag lagt märke till att i stort sett alla är etniska svenskar. Man ser knappt en enda mörkhyad. Varför är bara vita intresserade av demonstrationer mot rasism och facism i i Sverige? Består inte Sveriges befolkning av ca 15-20% invandrare? Varför kommer inte våra invandrare till demonstrationerna? Bryr dom sig inte om antirasism? Eller inser dom kanske att demonstrationer är värdelösa och slöseri med tider?
Citera
2014-03-10, 17:28
Medlem
UlfGullivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
På bilder tagna under antirasitiska och antinazist demonstrationer har jag lagt märke till att i stort sett alla är etniska svenskar. Man ser knappt en enda mörkhyad. Varför är bara vita intresserade av demonstrationer mot rasism och facism i i Sverige? Består inte Sveriges befolkning av ca 15-20% invandrare? Varför kommer inte våra invandrare till demonstrationerna? Bryr dom sig inte om antirasism? Eller inser dom kanske att demonstrationer är värdelösa och slöseri med tider?

Kanske en fördom, men tycker mig se överdrivet många Latinamerikaner på "anti-rasistiska" demonstrationer. Av någon anledning flockas de kring vänsterpolitik, vajar stolt med sina röda flaggor och hyllar Che Guevara.
Citera
2014-03-10, 17:32
Medlem
TheHmms avatar
För att även de invandrare som kommit in hit (iaf de intelligenta) förstår att man inte kan göra som vi gör.
Citera
2014-03-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
För att även de invandrare som kommit in hit (iaf de intelligenta) förstår att man inte kan göra som vi gör.

Jag vet inte men jag misstänker bara att dom tänker så här...
1: att det ej spelar nån roll vad dom gör, 2: att det kanske inte är deras uppgift att visa samhället att detta är oacceptabelt elr så kan dom vara trötta på politisk aktivism för det har dom fått mkt av hemifrån... Jag bara genaliserar nu...
Citera
2014-03-10, 18:17
Medlem
Har du några bildexempel så vi faktiskt har något att diskutera förutom din personliga observation?
Citera
2014-03-10, 18:22
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlfGulliver
Kanske en fördom, men tycker mig se överdrivet många Latinamerikaner på "anti-rasistiska" demonstrationer. Av någon anledning flockas de kring vänsterpolitik, vajar stolt med sina röda flaggor och hyllar Che Guevara.

Har faktiskt med erfarenhet av latinamerikaner från den "anti-rasistiska rörelsen". Så antar att det ligger något i det du säger med vänsterpolitiken.
Citera
2014-03-10, 18:24
Medlem
http://pbs.twimg.com/media/BiS8IrSIQAEBMSr.jpg

Taget häromdagen i Malmö. Vad har Malmö, 40-45 % invånare med utländsk bakgrund? Det avspeglas knappast här.
Citera
2014-03-10, 18:31
Medlem
För jag/(vi?) pallar inte
Citera
2014-03-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonicwater
http://pbs.twimg.com/media/BiS8IrSIQAEBMSr.jpg

Taget häromdagen i Malmö. Vad har Malmö, 40-45 % invånare med utländsk bakgrund? Det avspeglas knappast här.

Jag slutade räkna efter 20 möjliga invandrare men då innefattade jag inte möjliga östeuropéer och andra ljushyade som bar mössa och solglasögon. Ingen övertygande bild.
Citera
2014-03-10, 18:35
Medlem
RogerRogers avatar
Det är nog helt enkelt så att den här hobbyn främst sysselsätter (vissa) svenskar, men även en del latinamerikaner som några har nämnt förut.
Citera
2014-03-10, 18:39
Medlem
patriot8s avatar
Många som är "anti-rasister" har kanske blivit just "anti-rasister" för att de är så rädda för att bli kallade för "rasister".. Bara en personlig tes.

Många svenskar (tyvärr) har ju lärt sig att nationalism och att älska sitt land och folk är det värsta man kan göra, och att detta är synonymt med sk. "rasism" och "nazism" - som leder till folkmord, missär och annat hemskt. Finns många anledningar till varför det ser ut såhär bland många svenskars åsikter, men det är inget vi kan gå in på här..

Många invandrare har en annan syn på sitt folk och land, många är mycket mer nationella och bland de vettiga så vill majoriteten faktiskt leva i sitt eget land med sitt eget folk, inte parasitera på svenska samhället, i vart fall vad jag hört av dom jag talat med. Även en "anti-sionistisk" hållning har vart vanlig bland de jag stött på, vilket kanske förklarar ställningen till vänstern.

Dock finns det ju många som har en annan syn på det, men bland folk från mellanöstern är i vart fall anti-sionism extremt vanligt.
Citera
2014-03-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Dom är upptagna med att langa knark och råna svennar med canada goose jackor. Samt lite gruppvåldtäkt när tillfälle ges. Inte har de tid med sånt trams.

Kan det vara så att du är så svag att du blivit utsatt för allt du nämnde?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in