Drack just en burk av ovan nämnda öl. Priset på systemet är 6,90:- för en 33 cl burk. Detta kan jämföras med 5,00:- / 33 cl burk som är det pris jag har fått betala för smuggelöl t.ex. Christian Firtal från Danmark.
Jag tycker att Christian... smakar skit ! Fadd 'torr' smak som smakar bakfylla och avslaget.
"Svensk Starköl" (som bryggs av Åbro) var ingen gourmetöl, men smakar friskt och gott i jämförelse. Något kort eftersmak dock.
Nu till saken skilladen i pris för ett flak om 25 burkar är 45,60:-. Denna merkostnad tar jag gärna för att dricka något som inte smakar skit, och dessutom gynna svensk industri och svenska jobb.
Nu till saken skilladen i pris för ett flak om 25 burkar är 45,60:-. Denna merkostnad tar jag gärna för att dricka något som inte smakar skit, och dessutom gynna svensk industri och svenska jobb.
Jag håller med. Dessutom tycker jag inte att bolaget är speciellt dyra när det gäller fylleöl (att de har ockerpriser på spriten är en helt annan historia). Är man inte helt alkoholskadad får man en fylla på under hundralappen. Det tycker inte jag är speciellt blodigt dyrt.
Hittar men en billig öl som man gillar på bolaget så är det ju kanon ! Jag dricker själv gärna Björnebryg och Sofiero. Dom är riktigt goda tycker jag !
Jag skall helt klart prova några "Svensk starköl" nästa gång !