2014-03-09, 20:31
Medlem
FifaRasmuss avatar
Hej, snabb fråga.

I Windows kan man trycka på ljudikonen i det nedre högra hörnet (Där tiden står etc.) för att reglera olika ljudnivåer på olika program som man har uppe samtidigt, tex om jag spelar något spel så vill jag ha spotify i bakgrunden, fast med låg ljudnnivå, skype med ganska hög volym och sen spelets ljudvolym väldigt högt. Jag letar alltså efter en flik där man kan se alla ljud som är igång så att man kan reglera manuellt, varje program för sig. Finns det på mac?

Tacksam för svar.
Citera
2014-03-09, 20:35
Medlem
F10 och F11 är avsedda för att höja och sänka volymen, har du missat det eller har jag missuppfattat din fråga?
Citera
2014-03-09, 20:38
Medlem
FifaRasmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knob
F10 och F11 är avsedda för att höja och sänka volymen, har du missat det eller har jag missuppfattat din fråga?

Ja, dom två höjer ljudet på allt, tänk dig att jag vill höja ljudet på ett enskilt program, fast inte det andra, via en meny där jag ser alla ljudnivåer på de program som jag har uppe, hoppas du förstår.
Citera
2014-03-09, 20:39
Medlem
FifaRasmuss avatar
http://i45.tinypic.com/mv2nba.png Såhär, finns det något liknande på Mac?
Citera
2014-03-09, 20:54
Medlem
Ok, gå in på Audio MIDI Setup. Där kan du styra in och utljud, till och från alla enheter du har i systemet.

Edit: I alla program vet jag faktiskt inte, ser inget syfte med det. Alla program som behöver ha ett separat volymreglage har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in