Citat:
Ursprungligen postat av
Kaspersky
Jag skulle testat pratat med Comviqs kundtjänst eftersom det är ett erbjudande från dem, och inte från Tele2. Men dock så äger ju Tele2 Comviq. Men jag ser ingen anledning att Tele2 ska kunna veta Comviqs erbjudande, det är ju två helt olika operatörer...
Cannen3 har redan rättat till ditt missförstånd om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaspersky
Och all nödvändig information står ju på
www.comviq.se/eu
Nej allt står inte där, utan det är väldigt ofullständigt och luddigt skrivet.
Nu har vi i alla fall lyckats få tag på en produktansvarig, och denne förklarade att man slår ihop alla olika enheter, minuter, antal sms, antal mms samt antal MB datatrafik och kontrollerar sen om minst hälften av denna klumpsumma är förbrukad i Sverige.
Man sa också att "detta är ingen exakt bedömning på enstaka sms eller minuter". Så det verkar som man medvetet gjort en gummisnoddskonstruktion för att kunna komma åt "missbrukare".
Man kunde inte heller svara på vad som händer om man "avböjer erbjudandet" om 795kr/mån om man förbrukat mer än 50% utomlands. Man antydde att det kan komma en prislista för eventuell överkonsumtion då.
Abonnemangets förbrukning ser man inte heller enkelt nånstans. På Mina Sidor syns det inte.
Produkten verkar inte färdig ännu. Det verkar råda en stor osäkerhet om hur det egentligen fungerar.