2014-03-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Helt korrekt citat som jag gissar att du hittade på Wik. Säger inte så mycket men är grunderna.

ja det visar ju tydligt att det mkt väl kan vara nödvärn om deras vän halkade efter och blev misshandlad av kommunisterna,då har dom all rätt att avvärja det hotet.
Citera
2014-03-10, 21:41
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Som man bäddar, får man ligga?

Det har framkommit en rad snaskigheter om personen. Att han sedan ligger på sjukan nu med de skador han har var nog inte planerat av någon sida.

Att först kniva och sedan hoppa/sparka på hans huvud är nog ganska planerat.
Citera
2014-03-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Hur vet du att han blev knivad? Hur vet du att någon hoppade/sparkade på hans huvud?
Citera
Bannlyst
Att slå någon är aldrig OK.

Hela tråden är ett KAOS vänsterfolk som hoppas på billiga poäng och folk som vill försvara sin åsikt om den vettlösa invandringen.

Om 300 000 Svenskar vill minska invandringen och 10 pers vill förstöra demokratin Är då alla SDS folk misshandlare?

När jag var ung på 70 -Talet sade man skiten rinner neråt det är väl dom dummaste som slår folk?
Citera
Medlem
Citat:

Knappast något planerat inte ens polisen tror ju det.
Citera
2014-03-10, 21:44
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Japp, det var lika fjantigt som att skylla allt på vänstern, nästan

Att ha kniv på sig är olagligt, om inte du kan bevisa att den är för arbete (snickare t.ex).
Att ha kniv och sen använda den anses som uppsåt, varför har man kniv och använder den om det inte var uppsåtligt ?
Kanske inte just där och då, men många bär kniv för att de ska kunna "försvara sig" - Uppsåt!

Tolkade du det som jag skyllde på vänstern? Läs igen.

Jag gav dig ett faktiskt svar som omkullkastade ditt postulat.

Nämligen att kniv = automatiskt uppsåt/mordförsök. Så är inte fallet.
Även om man kan tycka att det är rimligt. Men så har du det lilla problemet med självförsvar...

Att du sedan blandar in knivlagen ställer jag mig frågande till. Har ju inget med saken att göra. Strikt juridiskt. Uppsåtet förändras ju knappast av att det är olagligt att bära kniv.

I teorin kan du bli frikänd från knivmord/-dråp, men dömas för brott mot knivlagen.

That being said. Tillräckligt ot.
Citera
2014-03-10, 21:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Hur vet du att han blev knivad? Hur vet du att någon hoppade/sparkade på hans huvud?

Känner ett vittne till händelsen..
Citera
2014-03-10, 21:46
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Hur funkar detta? Om nån skriver på facebook att fan nassar borde få stryk, så förtjänar man att bli dödad?

Nej, men man kanske inte känner någon sympati att han drabbas av det han tydligen brukar eller vill utsätta andra för. Sen att han fått svåra skador, ja det är ju en följd... Precis som våldet han förespråkar ger följder. Inser du inte den enkla logiken?

Att man har svårt att känna sympati för att han drabbats av våld är inte detsamma som att man vill se honom död.
Citera
2014-03-10, 21:47
Medlem
Intressant inlägg (givetvis raderat) från http://www.fotbolldirekt.se/martin-petersson/2014/03/10/kampa-showan

Citat:
(Det här meddelandet kommer säkert att bli raderad men ändå)
Jag märker att du inte känner Showan eller att du var närvarande när han blev knivhuggen. Det gör/var jag.
Jag vill börja med att säga att jag är ifrån början från Iran och att jag därför inte står bakom Svp-medlemmarna på något sätt. Men rätt ska vara rätt. Min svenska pojkvän och jag satt på krogen där svp-medlemmarna satt. Vi(min kille o jag) hade varit på demonstrationen tidigare och vi satt och pratade lite med nån av svp-medlemmarna om det. Dom gillade så klart inte åsikterna min kille och jag har men var trevliga ändå mot oss.
När dom skulle ut från krogen så stod redan jag och min kille utanför och pratade med en annan bekant. Då blev svp-medlemmarna attackerade och showan var den drivande i attacken. Showan och hans kompisar attackerade svparna och var över 15 stycken till skillnad från svparna som bara var fyra eller fem tror jag. Så varför hyllar du vandaler som showan? Han är sen länge känt som en våldsverkare som hyllar politiskt våld och våld mot oliktänkande. När jag själv har pratat med honom så har han flera gånger kritiserat mig för att jag tar avstånd från politiskt våld och i samband med det kallat mig för feg hora som inte är vänster på riktigt osv. Han har även skrivit följande:
"Vad är det för fotbolls-huligan regler om att man inte ger sig på någon ensam? Vad blir nästa, jämna nummer och uppgjorda nummer? Dessa nazister mördar människor varje år i Sverige. Tänk två gånger innan ni kommer med ert moralgnäll om sparkar mot liggande."
Är det här verkligen en människa du ställer dig bakom Martin? Tycker du att det är bra att flera personer sparkar en ensam person? Vi som är RIKTIGA och FREDLIGA antirasister ställer oss verkligen inte bakom den här personen och hans gelikar.
Mvh / Mastaneh T.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Hela tråden är ett KAOS vänsterfolk som hoppas på billiga poäng och folk som vill försvara sin åsikt om den vettlösa invandringen.

Om 300 000 Svenskar vill minska invandringen och 10 pers vill förstöra demokratin Är då alla SDS folk misshandlare?

När jag var ung på 70 -Talet sade man skiten rinner neråt det är väl dom dummaste som slår folk?

Det går inte ut på vem som skrivit sista inlägget utan vilket inlägg som folk läser!
Citera
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marre22
Böla böla böla böla

En man blev knivskuren och kämpar för sitt liv? Det är väl vad tråden handlar om? Eller i alla fall handlar den om slagsmålet. Tjura någon annanstans om era vänner som blivit kallade "svennar" samtidigt som dom blivit slagna.
Nu var det ju bråk mellan vänster, höger- extremister. Vänster killen blev huggen och kämpar för sitt liv. Vad tycker ni att tidningarna ska skriva?

Ni kanske inte känner till att sammandrabbningar mellan högerextremister och vänsterextremister alltid har varit en stor "grej". Ni kanske vet att de flesta medborgarna i Sverige fruktar för en framtid där man inte kommer kunna gå säkert på gatorna beroende på saker som man inte har makt över (utseende, språk osv). Det gäller åt båda hållen.

Personligen är jag inte ett piss orolig idag men varje gång jag går in på den här sidan blir jag påmind om var vi är påväg. Varje tråd, artikel, åsikt ska alltid ha 70-80% innehåll om rasism, PK- skitsnack och hat.

VILKET FORUM HÄNGER FOLK SOM INTE GRÅTER OM ATT ALLT ÄR INVANDRARENS FEL?

Edit: hur mycket av våra skattepengar går till kungen, prinsen och de andra botoxfyllda primadonnorna? Tänk på de nästa gång ni ska påstå att en familj vill komma hit och starta om sina liv.

Dom kan starta om sina liv när de betalar för det och har jobb eller resurser såsom de är tvungna till i alla andra länder inte att bli försörjda av våra skattepengar ditt fån.

Det är mkt snack pgr av att det inte går att diskutera i det vanliga sociala rummet mkt pgr idioter som ser rasism i alt tom att vilja minska massinvandring från kulturer som är lika främmande som om de vore på månen samt tärande på vår stat.

Hade man haft en normal ton i samhället så hade det inte varit nåt problem. i USA kan man vara PK och för alla raser och HBTQ älskande men ändå vilja ha en mur mot Mexiko då det tär på det amerikanska samhället och orsakar massa problem och spänningar.

Det handlar inte om hudfärg jag hade blivit lika jävla förbannad om det var 50000st danskar som tog mina skattepengar och inte gav nåt tillbaka förutom brott och skit.
Citera
Medlem
Citat:
Känner ett vittne till händelsen..

Åh ja säkert, det har ju givetvis väldigt stort bevisvärde i den här tråden att en anonym postare på flashback känner någon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in