2014-03-08, 20:49
Medlem
Tjaa, tänkte bara dra upp en grej som jag har tänkt på som fan nu på sistone det är att jag tror att jag är beroende utav Cannabis. Det finns ju folk som säger att man inte kan vara beroende utav det men det känns som jag har bildat ett beroende för det. Har slutat att röka nu i ungefär 3 veckor men det känns som att jag vill göra det hela tiden. Ingenting är lika kul/skönt när man inte är pårökt.

Allting som jag tyckte va kul förut har blivit mycket tråkigare nu när jag inte röker längre. Att lyssna på musik är inte lika skönt längre, ha sex, äta mat osv. Allting är mycket tråkigare. Trotts att mitt liv går bättre utan det, dvs träning, skola, ekonomi osv.

Vad kan jag göra förutom att röka på, för att få tillbaka dessa känslor igen eller är det försent?
Citera
2014-03-08, 20:51
Medlem
TheJackets avatar
Det går över.
Citera
2014-03-08, 20:55
Medlem
Det är för att din standard för upplevelsen har ökat av att regelbundet använda cannabis. Du har blivit van att sex ska vara "så" skönt och musik låta "så" bra. Det har bara gått tre veckor innan du slutade det är inte tillräckligt för att vänja sig vid det normala. Om tre MÅNADER kan du komma tillbaka.
Citera
2014-03-08, 20:56
Medlem
aa de får man hoppas på men hur lång tid tar det? går fan inte o njuta utav någonting typ utan skitet, alla mina framtidsdrömmar har någonting med cannabis att göra. Vill jag bli rik så är det enbart för att jag ska kunna röka på ostört i resten utav livet haha känns lite konstigt att säga det men så är det faktiskt
Citera
2014-03-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Det är för att din standard för upplevelsen har ökat av att regelbundet använda cannabis. Du har blivit van att sex ska vara "så" skönt och musik låta "så" bra. Det har bara gått tre veckor innan du slutade det är inte tillräckligt för att vänja sig vid det normala. Om tre MÅNADER kan du komma tillbaka.

haha aa fyfan tre månader känns lite väl länge asså, synd som fan att det ska vara så olagligt att röka en jolle när man egentligen inte gör "illa" någon annan än sig själv :/
Citera
2014-03-08, 20:58
Medlem
TheJackets avatar
Det brukar bli bättre efter ett par månader. Nu kommer våren med så du skall se att livsgnistan kommer tillbaka!
Citera
2014-03-08, 21:10
Medlem
Klart man kan bli beroende på cannabis, om än "bara" mentalt, men suget kan vara starkt nog. Du kommer nog att få dras med det länge. För mig hjälper det att aktivera mig fysiskt och att vara ute och få sol och frisk luft, det dämpar suget.

Sen om vi lägger den perverterade lagen åt sidan så är det väl inget fel egentligen att bruka cannabis flera gånger i veckan. Som det är nu att folk dricker kaffe ungefär. Dessutom vänjer man sig ju efter ett tag och kan utföra vardagssysslor och jobb minst lika bra fast man är påverkad. Rök du bara och var glad, låt inte en förlegat och äcklig samhällsnorm hindra dig från att njuta av mat, musik, lugn.. och livet rent allmänt.

Snart så är rövkäpparnas tid förbi och vi kommer alla att kunna njuta av gräset helt lagligt.
Citera
2014-03-08, 22:49
Medlem
Bröt mitt uppehåll på nästan fyra månader nu i onsdags, kan bara säga att det har varit fyra relativt snabba månader och det har varit så satans värt! Efter en tid i dimman så kan det behövas att man vänjer sig vid verkligheten igen, det tar tid, det är drygt i början, men man tar sig igenom det och när du väl röker igen så kommer uppehållstiden att ha varit nyttig som fan. Klarar du tre veckor utan så klarar du lätt tre veckor till utan problem, och att världen blir aningen tråkigare utan smög är någonting som försvinner med tiden. Kämpa på!
Citera
2014-03-09, 00:41
Medlem
Kickexs avatar
Det passerar. Röker du regelbundet så är ju den nyktra vardagen grå men ta en paus (du är ju inte fysiskt beroende) och arbeta in intervaller så du lär dig uppskatta drogen för var det är.
Citera
2014-03-09, 01:40
Medlem
Det va så för mig i början när jag rökte sen när jag rökt ettag så kunde jag sluta utan problem och ha uppehåll
Citera
2014-03-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paos
haha aa fyfan tre månader känns lite väl länge asså, synd som fan att det ska vara så olagligt att röka en jolle när man egentligen inte gör "illa" någon annan än sig själv :/

Vänta nu, har du slutat röka för att det är olagligt eller för att du kände att du var beroende?
För om man verkligen känner att man vill sluta så brukar vara nästintill skönt att ta uppehåll medans om man har ett ofrivilligt uppehåll till följd av exempelvis regelbundet urinprov så kommer man vara sugen på att röka.
Så om det inte är frivilligt uppehåll så känns det ganska givet att du kommer känna såhär ett tag.
Citera
2014-03-09, 02:01
Medlem
Har rökt nästan dagligen sen i slutet på sommaren, var utan 2veckor på semester vilket gick hur bra som helst.
Nu har jag slutat (läs uppehåll längre än 4 mån) på riktigt men vet inte om jag skulle klarat det hemma i lägenheten, nu när jag kommit till en ny stad med massvis av nyheter att se så är jag inte det minsta sugen ens....

Du har ju träningen och allt men försök spendera tid med nya saker som du sedan tidigare inte har associerat med cb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in