2014-03-08, 06:17
Medlem
Hur länge behöver jag koka bitar på ca. 1-2 cm2 för att inte bli sjuk av kalkonen? Jag har inte tid att hålla på i ugn och så. Jag läste online att det var 45 min till 3 h. Det låter länge. Idag ska jag koka den i en timme. Men vill ha tips för framtiden. Ville bara byta ut korven som är skräp mot riktigt kött.
Jag köpte något kött. Jag kan inte språket så bra där jag bor. Och det var kalkon. Så jag vill veta den lägsta tiden det måste koka för att man inte ska bli sjuk av det.

Jag har även läst endast 20 minuter när man kokar kalkon åt en hund. Men det lägsta jag läst för en människa är en timme.

I så fall får man köpa något annat kött för man vill ju inte lägga timmar på att laga mat.
Citera
2014-03-08, 06:23
Medlem
Jag köpte den i kylskåpstemperatur. Nu har jag fryst resten. Så behöver jag koka den frysta i framtiden ännu längre? Ge mig att svar för fryst kalkon då det är det jag kommer äta oftast.
Citera
2014-03-08, 06:52
Bannlyst
1 timme per kilo!!
Citera
2014-03-08, 06:57
Medlem
BigBusinesss avatar
Du har altså tagit bort köttet från benet och tärnat upp det? Du kokar den inte hel?

Laga till den som kyckling. Behöver inte koka särskilt länge då, är ju inga provlem att kolla bitarna, att de är färdiglagade. max 30 minuter.
Citera
2014-03-08, 07:09
Medlem
Jag köpte färdiga bitar. De är 1-2 kvadratcentimeter och har inga ben.
Jag kokade i en timme och kokade rotfrukterna de sista 20 minuterna. Sen åt jag det som en soppa som jag hällde över lite kokt ris med ketchup. Blev gott.
Tack för hjälpen.
Citera
2014-03-08, 08:51
Medlem
dwgs avatar
Typ samma tid som kyckling.
Citera
2014-03-08, 20:49
Medlem
10-12 minuter. Kokar du en timma så blir det bara mjöl. Koka upp en buljong och lägg ner bitarna när det kokar.
Senast redigerad av AndersArsenik 2014-03-08 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in