Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-07, 13:11
  #1
Medlem
Först och främst måste jag säga att detta är överlägset det bästa programmet för att spela in när du spelar. Det är i princip NOLL impact på gameplay, och resultatet blir i stort sätt lossless!

Problemet är att filerna blir stora och i tex windows movie maker som är det enda jag behärskar nogårlunda, så kan jag inte få ner filerna till bra storlek utan att förlora på tok för mycket kvalité.

Shadowplay spelar in i h.264 tror jag, movie maker gör om till mp4 eller wmv men gör jag så det ser bra ut blir ändå en 15 minuters film en eller två gig stor. Får jag ner det till runt 500mb så ser det skit ut.

Vad har ni experter för tricks för någon som mig som inte klarar av att handskas med video vegast etc, finns det nån enklare variant... Jag kan ju göra klart filmen i moviemaker och spara den färdigredigerad, men vill sen få ner den. Jag hade nån konverterare förut som gjorde om gigantiska filer till väldigt små, men jag vet inte idag vad det var och hur jag gjorde.

Tack på förhud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback