Citat:
Ursprungligen postat av
Mommejr
En polare till mig fick kraftig huvudvärk sist vi körde ett race. Samt dagen efter, så antar att det inte är något ovanligt. Vet dock inte vad det beror på, men kanske sömnbrist,vätskebrist, näringsbrist?
Det är vad jag misstänkte först också, men det känns otroligt att det är något av de då det gått såpass lång tid (som sagt, en dryg vecka) och jag har varit noggran med att ta hand om mig själv på dessa punkter under den tiden, ca 7½-8 timmar sömn per natt, regelbundna måltider och mycket, MYCKET, vätska. Bör nämnas att jag normalt sover 6½-7 timmar per natt, så har sovit något mer än vanligt, detta utan att egentligen tänka på det. Har alltså inte sovit mer eller mindre med flit, men det är ju inte säkert att det är pga intagen drog för den sakens skull.
Har idag haft spänningar i huvudet större delen av dagen och ögon och öron har kännts ömma, ni som någon gång har haft vätska i öronen bör kunna relatera till hur ömheten i öronen varit, för det känns verkligen som samma sak (Fast jag inte duschat på 2 dagar då jag ett tag misstänkte att det var detta som var en av bovarna i dramat)
Jag får inte huvudvärk varje dag, kanske varannan var tredje, men såfort jag får försöker onanera eller ha sex så smäller det bara till.
Jag funderar nu på att uppsöka läkare, dem har ju ändå tystnadsplikt och jag har inte tagit någon form av drog sedan tidigare nämnda tjackrace. Det inkluderar att jag hållt mig ifrån alkohol och cannabis också, detta av lite olika skäl (bla att jag inom kort behöver pissa för att jag ska börja jobba på ett av sveriges kärnkraftverk, men även för att testa och se hurvida det kan vara andra stimulatnter som bidrar till huvudvärken)
Jag är inte speciellt orolig eller nojjig över detta, det är dock ett störande inslag i min vardag och att huvudvärken mer eller mindre gör mig paralyzerad av smärta är högst otrevligt.