2016-04-19, 20:50
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Tror jag också, och det finns ju redan flera som tycks ha blivit inspirerade (av olika kvalitet). Upptäckte i dag en som heter David Larsson som var intressant. Lyssna t.ex. på hans uppringning till Åsa Asplid på Expressen.

Gemensamt för dessa medborgarsamtal till makthavare av olika slag är att de som blir uppringda ofta blir helt mållösa. De har ofta väldigt tunt på fötterna så snart de blir pressade.

Japp, det är kul att flera vågar ta upp känsliga ämnen och ringa politiker och journalister och ställa dom mot väggen. Detta kan vara en ny folkrörelse vi ser . Förhoppningsvis så kan detta även leda till öppnare debatter.
Citera
2016-04-22, 21:04
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Japp, det är kul att flera vågar ta upp känsliga ämnen och ringa politiker och journalister och ställa dom mot väggen. Detta kan vara en ny folkrörelse vi ser . Förhoppningsvis så kan detta även leda till öppnare debatter.
Märkligt att inte fler väljer att engagera sig... men vad vet jag, folket är nog upptagna med att rösta på mellon.... sorgligt..
Citera
2016-04-22, 21:30
Medlem
Gas-pedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Märkligt att inte fler väljer att engagera sig... men vad vet jag, folket är nog upptagna med att rösta på mellon.... sorgligt..
Och vad har du själv gjort för saken?
Citera
2016-04-23, 14:11
Medlem
M Nordströms avatar
Nu verkar verkligen journalisterna fått upp skandalerna kring (MP) som har islamister invalda i sin partistyrelse och dessutom sitter i regeringen. Dessutom som var ju en islamist utsedd till bostadsminister för inte så länge sen ( Mehmet Kaplan (MP) ). Det som är intressant är hur denna kovändning har uppstått i journalistkåren? Kanske trots allt en del av alternativa medierna hjälpt till.

https://www.youtube.com/watch?v=2Z5Zn1_P_O0&app=desktop
Citera
2016-04-24, 13:00
Medlem
christallqhulaaas avatar
alldeles utmärkt hoppas detta växer sig stort.politiker och media har blod på sina händer och ska ställas till svars för detta.kommer själv ringa runt till politruker och ställa dom till svars dock utan inspelning.
Citera
2016-04-24, 13:01
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Nu verkar verkligen journalisterna fått upp skandalerna kring (MP) som har islamister invalda i sin partistyrelse och dessutom sitter i regeringen. Dessutom som var ju en islamist utsedd till bostadsminister för inte så länge sen ( Mehmet Kaplan (MP) ). Det som är intressant är hur denna kovändning har uppstått i journalistkåren? Kanske trots allt en del av alternativa medierna hjälpt till.

https://www.youtube.com/watch?v=2Z5Zn1_P_O0&app=desktop

helt otroligt att denna mupp är bostadsminister.vad har han gjort för att lösa bostadsproblemen i sverige? ABSOLUT INGENTING!
Citera
2016-06-03, 20:31
Medlem
LameBulls avatar
GS söker personer som kan redigera ljud å video.
Citera
2016-06-04, 14:42
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
helt otroligt att denna mupp är bostadsminister.vad har han gjort för att lösa bostadsproblemen i sverige? ABSOLUT INGENTING!

Han var tillsatt av Löven för att visa att regeringen vill visa upp en PK fasad inte på grund av kompetens. Nu är mannen avsatt men det visar ju upp hur viktigt det är med alternativa medier.
Senast redigerad av M Nordström 2016-06-04 kl. 15:13.
Citera
2016-06-09, 16:59
Medlem
Arbetarbroders avatar
"Inte Rasist Men.." som väl är nån form av socialdemokratisk propagandajippo med granskning på rasistiska Sverigedemokraterna är inte ett gäng människor jag direkt beundrar, när de sitter och hånar mötesfriheten -och yttrandefriheten, pekar-finger och skriker rasist till alla som kan ha nån avvikande åsikt än maktens i invandringsfrågan, gärna i tv sammanhang

Så att länka till dem känns inte helt kosher, men de verkar ha granskat denna Drakfors ut i fingerspetsarna och går ut med ett närmast karaktärsmord på Drakfors.
Allt från att det finns aliens mitt ibland oss och Chemtrails har pågått sedan 2001 då Regeringen Persson gav klartecken till den där besprutningen, till healing och hur blivit besatt av ugglor av andar som ledde henne till en av de där i TV-programmet "Andra sidan" eller vad det nu heter.

Visst ska man vara öppen för att världen inte nödvändigtvis är vad den utger sig för vid första anblicken men det är ändå lite wierd stuff...
Fast o andra sidan, folk lägger sig på mattor och trycker ner huvudet mot Mecka flera gånger dagligen och andra tror att Noah byggde en båt där alla djur klarade en superstor översvämning så de är kanske inte märkligare än så.
Även om mycket låter tokigt så tror många medelålders kvinnor gärna på sånt där känns det som

Lång "trigged warning" - här är länk iaf.

https://www.interasistmen.se/granskning/nina-drakfors-sd-trodde-rymdvarelser-dolde-sig-befolkningen/

Om inte annat så förstår jag de övriga i GS som valt anonymitet (tror jag) och även att IRM kan rota upp eventuella lik i garderoben, skrämmer nog andra från att delta i det som GS gör.
Citera
2016-06-09, 18:50
Medlem
uluus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Så att länka till dem känns inte helt kosher, men de verkar ha granskat denna Drakfors ut i fingerspetsarna och går ut med ett närmast karaktärsmord på Drakfors.

Visst ska man vara öppen för att världen inte nödvändigtvis är vad den utger sig för vid första anblicken men det är ändå lite wierd stuff...
Fast o andra sidan, folk lägger sig på mattor och trycker ner huvudet mot Mecka flera gånger dagligen och andra tror att Noah byggde en båt där alla djur klarade en superstor översvämning så de är kanske inte märkligare än så.

https://www.interasistmen.se/granskning/nina-drakfors-sd-trodde-rymdvarelser-dolde-sig-befolkningen/

Det som är så ypperligt fascinerande med detta är ju att kommunikation med ugglor är precis lika rimligt eller orimligt som Jesus eller Mohammed.

Eller skulle det vara mer acceptabelt för att fler tror på det sistnämnda?

Jag vet inte om de förstår vilket snedsteg detta är. Att kritisera, häckla och karaktärsmörda någon över trosuppfattningar öppnar ju upp för en rad olika frågor. Varför är muslimer eller judar på något sätt bättre än någon som tror på kommunikation med ugglor?

Har de inte tänkt över det här överhuvudtaget?
Citera
2016-06-09, 19:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uluu
Det som är så ypperligt fascinerande med detta är ju att kommunikation med ugglor är precis lika rimligt eller orimligt som Jesus eller Mohammed.

Eller skulle det vara mer acceptabelt för att fler tror på det sistnämnda?

Jag vet inte om de förstår vilket snedsteg detta är. Att kritisera, häckla och karaktärsmörda någon över trosuppfattningar öppnar ju upp för en rad olika frågor. Varför är muslimer eller judar på något sätt bättre än någon som tror på kommunikation med ugglor?

Har de inte tänkt över det här överhuvudtaget?

Jag gjorde ju också den slutsatsen i inlägget? men nog är Inte Rasist Men... ute efter att måla upp henne som en komplett dåre, men som jag skrev, det är kanske inte mer skumt än kristendom/islam/valfri religion och inte heller ovanligt att medelålders kvinnor tror på healing och allt det där.

Börjar du göra sådär med tex. Islam så kommer du snart få ett deras pekande pekfinger på dig och kallad rasist och Islamofob och alla möjliga skällsord, nån logisk möjlighet att öppna för religionskritik ser jag inte, de lever ju på det där.
Citera
2016-06-09, 19:19
Medlem
uluus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag gjorde ju också den slutsatsen i inlägget? men nog är Inte Rasist Men... ute efter att måla upp henne som en komplett dåre, men som jag skrev, det är kanske inte mer skumt än kristendom/islam/valfri religion och inte heller ovanligt att medelålders kvinnor tror på healing och allt det där.

Börjar du göra sådär med tex. Islam så kommer du snart få ett deras pekande pekfinger på dig och kallad rasist och Islamofob och alla möjliga skällsord, nån logisk möjlighet att öppna för religionskritik ser jag inte, de lever ju på det där.

Jag blev så förbluffad att jag kände för att poängtera det märkliga i deras agerande. Och nej, någon logisk möjlighet att applicera detta på vår nya påbjudna samhällsreligion finns förstås inte. Jag upplever allt som oftast att den här typen av filantropiska grupper eller organisationer agerar förhållandevis intelligent, och i det här fallet ser jag inte något spår av sagda intelligens. Detta handlande från deras sida är ju bara ett enda självmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in