2017-03-06, 22:06
Medlem
DavvaLs avatar
Vi är alltså på inlägg #2177 och fortfarande har inte någon visat på att den första artikelns anklagelser stämmer?
Citera
2017-03-06, 22:12
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag sa att man kunde börja med att studera det. Där framgår att Hitler kalkylerade med massförintelse av människor under sitt krig i öst. Sen kan man gå vidare och kolla upp T4.

Han är ju helt öppen med det:

Sen bör han även försöka belägga sitt sista påstående...

Slut på OT.

Han får ha vilka åsikter han vill, men det är olyckligt om den Sverigevänliga rörelsen hyser öppna förintelserevisionister, för ju fler av dessa, desto fler bidragssomalier kommer att komma till Sverige. Det blir nämligen effekten av 7-klöverns och MSM:s skrämselpropaganda om invandringskritikerna.

Kan inte Johan Larsson och Nina Drakfors bryta med Erik/FF och starta något eget?
GS är en egen mediesatsning och ingenting övriga ängsliga "Sverigevänner" behöver ansvaras för, om ni inte vill. Den enda möjligheten att besegra våra fienden är att gå radikalt på offensiven. Du kan aldrig någonsin vinna en match genom stå och be om ursäkt som en mesig liberal. Det är orsaken till att SD aldrig någonsin kommer att rädda Sverige. De är helt enkelt för mesiga och låter sina fiender dalta med dem.
Citera
2017-03-06, 22:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Fan va skit du snackar. Förintelserevisionister? Du menar att man inte ska få diskutera den stora förintelsebluffen? Det är nämligen den judiska makten som sitter och drar i trådarna när Sverige krossas och våldtas. Att belysa judefrågan är helt avgörande om vi ska få det här landet på fötterna igen. Du angriper inte symptomen när du har en sjukdom som måste bort från grunden.
Nu säger iofs inte Fabian att han vill diskutera "förintelsebluffen" bara att han är fundersam om alla fakta verkligen stämmer. Det kan han iofs ha rätt i, i sak spelar det ingen roll om 3 miljoner eller 6 miljoner mördades. Men rätt skall vara rätt, ingen vinner på att överdrivna siffror sprids.
Citera
2017-03-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Jag vet att nationalister inte står för folkutbytet i Sverige, det mer anmärkningsvärda är att det du inte kan nämna en enda journalist från Sverige största medier, med en liten annan makt än alternativa medier, som inte står bakom att svenskarna blir en minoritet i sitt eget land.

Jag har inga problem med att GS granskas, jag önskar mer än gärna en livesänd debatt med Erik mot vilken kulturmarxistisk journalist eller politiker som helst. Mediernas avsikt med detta drev är inte att granska GS, mediernas agenda är att tysta oppositionella och statuera exempel på vad som händer med dem som har mage att ställa dem mot väggen.

Jag kan nämna en journalist, Orrenius, som inte står bakom att svenskarna blir minoritet i sitt eget land. Det beroende på att folk som kommer hit eller föds här av utländska föräldrar med tiden blir svenskar.
http://www.sydsvenskan.se/2014-09-09/ar-svenskarna-i-minoritet-i-malmo

Jag antar att du, med koppling till just den här tråden, är beredd att godta att GS-Fabians barn kan räknas som svenskar ungefär som Victoria och Carl-Philip. I vart fall tror jag att GS-Fabian har ungefär samma uppfattning som Orrenius i just den frågan.
Citera
2017-03-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Du är den av oss två som inte har något att komma med. Du kunde inte nämna någon journalist som inte står bakom folkutbytet, kan du ge ett emepel på hatmaterial från Granskning Sverige?

Kanske inte ditt vassaste inlägg då du har fått svar flera gånger på samma fråga och du uppfattar inte att du har fått svar. Om du läser om lite uppmärksamt så löser det sig nog för dig. Lycka till!

Vill du hitta hatmaterial på GS så press play. Du lär inte behöva mig.

Upprepning: Varför skulle en trollande kolportör av hatmaterial få komma till tals i vanlig media annat än för att stå till svars?
Citera
2017-03-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Var ett jäkla tjat om ansvarig utgivare mer seriöst att ha en sådan på pappret?
Ja en som gömmer sig och inte vill svara på frågor.
Föredrar nyheter som inte vinklas och håller sig mera till vad som är närmare sanningen.
Sen finns det då sådana som dig som ihärdigt försvarar något som får en idiot att verka smart.
Undrar varför, ja jag undrar verkligen varför.
Varningsklockan har länge varnat angående dig och har sedan länge misstänkt att den som
döljer sig bakom ditt alias skulle få varenda användare här på flashback fundera på ett och annat.
Nu är ju Mattsson ansvarig utgivare i verkligheten också. Det visades ju tydligt när Jim Olsson stämde Expressen.
Citera
2017-03-06, 22:53
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RightFlashbackToU
Kanske inte ditt vassaste inlägg då du har fått svar flera gånger på samma fråga och du uppfattar inte att du har fått svar. Om du läser om lite uppmärksamt så löser det sig nog för dig. Lycka till!

Vill du hitta hatmaterial på GS så press play. Du lär inte behöva mig.

Upprepning: Varför skulle en trollande kolportör av hatmaterial få komma till tals i vanlig media annat än för att stå till svars?
Du kan alltså inte ge exempel på hatmaterial från GS?

Hur kommer det sig att Margret Atladottir får jobba på politism.se, hon som sagt att hon hatar vita män? Kan du ge ett exempel på när Fabian eller någon annan från GS sagt att de hatar någon?

Hur kommer det sig att medierna inte granskar Expos historia, då deras grundare Tobias Hübinette sagt att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan, och att dess vita västerland ska gå under i blod och lidande. Hur kommer det sig att Tobias Hubinette anställs av Erik Ullenhaag? Kan du ge exempel på ett liknande citat från någon i GS?

Vad tror du det beror på att vissa människor får komma till tals i vanlig media oavsett vad de säger och gör?
Citera
2017-03-06, 23:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Fan va skit du snackar. Förintelserevisionister? Du menar att man inte ska få diskutera den stora förintelsebluffen? Det är nämligen den judiska makten som sitter och drar i trådarna när Sverige krossas och våldtas. Att belysa judefrågan är helt avgörande om vi ska få det här landet på fötterna igen. Du angriper inte symptomen när du har en sjukdom som måste bort från grunden.

Exakt! Om man inte identifierar orsaken och rättar till det kommer samma sak upprepas gång efter annan fast i ny tappning.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu säger iofs inte Fabian att han vill diskutera "förintelsebluffen" bara att han är fundersam om alla fakta verkligen stämmer. Det kan han iofs ha rätt i, i sak spelar det ingen roll om 3 miljoner eller 6 miljoner mördades. Men rätt skall vara rätt, ingen vinner på att överdrivna siffror sprids.

http://friasidor.is/roda-korsets-rapport-fran-1948-man-vill-dolja-for-oss/

Jag läste någonstans (var vet jag inte) att Röda Korset uppskattade antal dödade i tyska läger sammantaget till ca 300.000 - alltså inklusive alla judar. Jag tycker det spelar roll, för om förintelsen inte stämmer så förändrar det allt. Det går inte att tvinga någon som är hjärntvättad att vakna upp. Snarare tvärtom - ju mer man försöker desto hårdare knyter de sig till det de "vet". Jag kan bara uppmuntra folk, även dig, att i lugn och ro och i egen takt läsa och eventuellt omvärdera vad du fått lära dig i skolan och vad media* på alla sätt - radio, TV, böcker, tidningar, nyheter, dokumentärer osv hjärntvättar dig med varje dag, varje vecka, varje månad, varje år, varje decennium.

*här hade det varit bra att få sätta tre parenteser men FB regler förbjuder det.

https://www.exposingtruth.com/6-media-corporations-everything-watch-hear-read/

Det var väl bland annat det här som Erik GS pekade på och som gjorde att man från MSM slutade ignorera GS och nu vill krossa dem.
Citera
2017-03-06, 23:36
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boo-fatt
Ahmiååå.... Jag har en fråga till Fab(uler)ian, som både är så gryyyymt påläst om den den stooora judekonspirationen. OCH pilot. Hoppas han läser hära och kan svara.

Vahettre, sitter chemtrailsknappen på en Boeing A380, i takpanelen, eller i mittkonsollen?
Jag har ju sett så mååånga olika bilder på nätet, och blir lite fundersam se.
Han om nån, borde ju veta?
Visste inte att GS/Fabian gjort några klipp om chemtrails, kan du länka?
Citera
2017-03-07, 00:45
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Tråden befinner sig i Medier och journalistik och handlar om Granskning Sverige ur ett publicistiskt och journalistiskt perspektiv. Diskutera politik i politikforumen, revisionism i forumet Revisionism och varandra ingenstans.

/Moderator
Citera
2017-03-07, 01:46
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag sa att man kunde börja med att studera det. Där framgår att Hitler kalkylerade med massförintelse av människor under sitt krig i öst. Sen kan man gå vidare och kolla upp T4.

Tog bort en hel replik pga tidigare uppmaning även om det här lösa påståendet står kvar. Nåväl:

Citat:
Han är ju helt öppen med det:

Var lite slarvig och förhastade mig lite - hade inte sett de citaten. Men att döma av det jag läser menar han å ena sidan 9/11, och man får sägas tro på tomtar och troll, enhörningar etc. om man tror att delar av den officiella beskrivningen inte innehåller lögner. Skyskrapor rasar liksom bara inte ihop av bara farten (syftar på byggnad 7) och jumbojets har en tendens att lämna vrakspår efter sig, som i Pennsylvania och Pentagon. Detsamma gäller officiella skildringar runt händelser om andra världskriget.

Citat:
Sen bör han även försöka belägga sitt sista påstående...

Det hade varit bra. Alla som inte behöver hjälp ur sängen om dagarna förstår att mycket inte stämmer, men vilka de enskilda slutsatserna är tycker jag är de mest intressanta.

Citat:
Han får ha vilka åsikter han vill, men det är olyckligt om den Sverigevänliga rörelsen hyser öppna förintelserevisionister

Zündel, Irving, Faurisson m.fl. är exempel på "öppna" revisionister. Tycker hans utspel inte tyder på något annat än att han har en öppen och kritisk hållning i många olika frågor. Går inte att bedöma vilka hans slutsatser är på så här magert material.

Citat:
för ju fler av dessa, desto fler bidragssomalier kommer att komma till Sverige. Det blir nämligen effekten av 7-klöverns och MSM:s skrämselpropaganda om invandringskritikerna.

Inte en chans. Skrämselpropagandan utgår från en bredd av olika lämpligt handplockade (vita) historiska - ensidigt vinklade med känsloprägel - exempel man satt en Kulturmarxistisk spinn på för att motivera oändliga godståg med kaosmänniskor att gnaga på vita länders välstånd. Detta borde liksom räcka som vetskap för de allra flesta men icke: det sitter alltså fortfarande Sverigevänner 2017 och oroar sig för att alla inte är med på Aftonbladets ståndpunkt om historien.

Citat:
Kan inte Johan Larsson och Nina Drakfors bryta med Erik/FF och starta något eget?

Det är snarare ett friskhetstecken om man behåller sin flitigaste och skarpaste utfrågare (jämte Johan). Det tyder på en genuin respekt för att människor tycker olika, och tillåts tänka fritt. Ditt förslag hade gjort Woldodarski och Jan Helin stolt.
Senast redigerad av NS_14 2017-03-07 kl. 01:56.
Citera
2017-03-07, 10:00
Medlem
"Problemet" har varit anonymiteten, inte huvudsakligen vad som skrivs och sägs i Granskning Sverige för det vill inte Expressen eller annan media diskutera.

Ingen springer och jagar Jan Sjunnesson eller Ingrid Carlqvist med en kamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in