• 1
  • 2
2014-03-06, 14:51
Medlem
Majja81s avatar
Anmäl chefen om han inte gör något för att stoppa mobbingen hon har satt i gång
Citera
2014-03-06, 14:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Ja, visst ska chefen lösa det, men han är en mes.. såg direkt på honom att han blev rädd när hon började tjafsa, ska nog ta o prata med honom igen, men för hans del är problemet löst, hon fixade felet.

Det får du ta högre upp eller till facket om han vägrar stötta dig.

Har man ett upplägg där man låter nyanställda kontrollera arbete som gjorts av dem som jobbat i många år för att sedan påtala felen, så är det ju givet att sådana konflikter kommer att uppstå. Kanske denna kvinna är en riktig bitch, men ärligt talat tror jag att det inte är många som skulle klara att ta att bli utvärderad och kritiserad av en nyanställd på ett helt positivt sätt.
Citera
2014-03-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det får du ta högre upp eller till facket om han vägrar stötta dig.

Har man ett upplägg där man låter nyanställda kontrollera arbete som gjorts av dem som jobbat i många år för att sedan påtala felen, så är det ju givet att sådana konflikter kommer att uppstå. Kanske denna kvinna är en riktig bitch, men ärligt talat tror jag att det inte är många som skulle klara att ta att bli utvärderad och kritiserad av en nyanställd på ett helt positivt sätt.
Ja, ett litet företag, så nästa steg är ägaren..
Det är inte nåt generellt upplägg, chefen bara bad mig att göra det.
Tyvärr blir jag nog av med jobbet om jag tjatar för mycket, mycket lättare än att ta tag i problemet..
Citera
2014-03-06, 21:06
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ja, ett litet företag, så nästa steg är ägaren..
Det är inte nåt generellt upplägg, chefen bara bad mig att göra det.
Tyvärr blir jag nog av med jobbet om jag tjatar för mycket, mycket lättare än att ta tag i problemet..

Är du med i facket? Har du tillsvidare anställning?
Citera
2014-03-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Är du med i facket? Har du tillsvidare anställning?
Är inte med i facket, och ja, jag har tillsvidare..
Det finns tyvärr ingen som kan hjälpa mig, skulle mer än gärna skälla ut henne igen, men det ger nog ingen större positiv effekt..
Citera
2014-03-06, 21:54
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Är inte med i facket, och ja, jag har tillsvidare..
Det finns tyvärr ingen som kan hjälpa mig, skulle mer än gärna skälla ut henne igen, men det ger nog ingen större positiv effekt..

Nej du ska absolut inte skälla ut henne. Du ska ta detta med din chef. Jag tycker nästan din chef gjorde mer fel än henne, som bara lämnade situationen som han enligt min mening själv skapat, åt er att lösa. Att sköta personalen är vad en chef är till för.
Citera
2014-03-06, 22:01
Medlem
Enkelt. Returnera arbetsuppgiften som "kontrollant". Gör det skriftligt till chefen med en kopia till ägaren.
Orsak: övriga anställda respekterar inte att gällande skriftliga instruktioner följs
Citera
2015-01-12, 14:50
Medlem
grimevil666s avatar
antingen måste du bli bästavän med henne eller så måste du döda henne, brudar är rovdjur när de kommer till arbetsplatskonflikter. fick själv sparken en gång när en psychosubba gick o ljög för chefen, bara för att jag inte ville vara med o snacka skit om en annan kvinnlig kollega som hon var oväns med.
Citera
2015-01-13, 11:24
Medlem
En chef som inte bryr sig om att hans medarbetare fuckar sönder sin kunds bil?!
Han är en idiot som låter henne jobba kvar. Hade hon tänkt lämna tillbaka en trasig bil bara för att själv få rätt mot dig bara för att hon arbetat där längre? Dagisnivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in