Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-14, 15:07
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Du kan väl börja med att bevisa deporteringarna österut först.

Skrev jag vittnesmål över hur gaskamrarna fungerade?

Nej, det vore ju omöjligt eftersom alla som såg insidan av en gaskammare, typ, öhm, dog liksom...

Undanflykt.
Finns det något vittnesmål från påstådda sonderkommandomedlemmar du sätter något bevisvärde på? Något vittnesmål med detaljer kring gasningsprocessen förutom Broad och Kremer du anser vara "bevis"?

Och var har du dokumentationen kring homicidala gaskammare?

Citat:
Bilder, ja det finns en bild från Birkenau som visar hur man bränner kroppar ute i det fria. En bild som VHO förövrigt avfärdar som en farbricering (inte blev jag så förvånad över det) men det bästa är deras förklaring. Att mannen som man ser gå över lik har en för lång arm och att det verkar som om han har två armbågar och att kropparna på marken inte kan ligga så för att det är anatomiskt omöjligt. Allt detta konstaterar man i samma andetag som man säger att bilden är av dålig kvalité, det är ändå inte illa av dem att kunna dra sådana slutsatser.

och om detta foto trots allt skulle vara äkta och föreställa utomhuskremerandet av kroppar, skulle det på något vis utgöra ett bevis för för det påstådda mordet på ca 1 miljon i Auschwitz?
Citera
2005-08-14, 15:21
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Jag läste en del av Faurrisons text, och gissa vad förvånad jag blev när han skriver att Kremers dagbok är förfalskad till vissa delar.

Tja vad säger man!

"En del"? Du kanske kunde läsa hela och sedan posta några av dina invändningar? (Om du fortsätter läsa så märker du att Kremer tas upp texten igenom)
Citera
2005-08-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
"En del"? Du kanske kunde läsa hela och sedan posta några av dina invändningar?

Allting som talar för att judar mördades är ju förfalskat. Du tror inte
du framstår som lite förutsägbar?
Citera
2005-08-14, 15:36
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Allting som talar för att judar mördades är ju förfalskat. Du tror inte
du framstår som lite förutsägbar?

Och vad har ditt infantila svar med min fråga till Stanislav att göra?
Citera
2005-08-14, 16:02
Bannlyst
Vilka invändningar kan man ha mot någon som anser att ord har lagts till eller att Kremers ord har förvanskats.

Men det bästa är när Faurisson undrar varför Kremer inte uttalat skriver om "gasningar" och benämner dem just för sådana, när han är så ärlig med andra saker. Ja, då är det väl klart att Kremers dagbok är förfalskad.

Just den här typen av teknik är talande för revisionistisk "historieforskning". Men tar ett bevis och granskar det in i minsta detalj, utan att jämföra med andra bevis.

Som sagt i en annan tråd, även ögonvittnesskildringar från a-bomben i Hiroshima kan hackas sönder och samman med samma teknik.

Personligen finner jag det föga troligt att Kremers dagbok är förfalskad, och att han användes eufemistiska uttryck för massmördandet visar bara på hans lojalitet som SS-läkare.

Och fortfarande styr ni revisionister in diskussionen på sådant som riktar bort uppmärksamheten på deportationerana österut.
Jag undrar varför ni skyr en diskussion om detta. Bevisa att nästan två miljoner judar placerades i Vitryssland och Ukraina, tja, då är era teser liksom bevisade.
Citera
2005-08-14, 20:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Vilka invändningar kan man ha mot någon som anser att ord har lagts till eller att Kremers ord har förvanskats.

Historievetenskapliga, logiska, textanalytiska invändningar, förslagsvis.
Fallet Kremer, med de olika rättegångarna och mannens skiftande versioner, är intressant och mycket avslöjande - för Holocaustindustrins manipulatörer.

Citat:
Just den här typen av teknik är talande för revisionistisk "historieforskning". Men tar ett bevis och granskar det in i minsta detalj, utan att jämföra med andra bevis.

Nu skriver ju Kremer inget om "gasningar" i sin dagbok, eller hur? och en dagbok är ett dokument snarare än a priori "ett bevis", eller hur? Och exakt vilka andra "bevis" menar du att Kremers dagboksanteckningar ska jämföras med?

Citat:
Och fortfarande styr ni revisionister in diskussionen på sådant som riktar bort uppmärksamheten på deportationerana österut.

Nix, men det tar vi i den tråd på det temat du nyligen startat. Du har så vitt jag vet åtskilliga andra "bevis" att välja som dina "bästa bevis" - jag bad om:

länkar till tre fotografiska "bevis"
länkar till tre "bekännelsebevis" (från SS-män)
länkar till tre dokumentära "bevis" (ur Auschwitzmuséets arkiv)
länkar till tre muntliga eller skriftliga vittnesmål från f.d. Birkenaufångar.

Och det jag vill ha bevisat är förstås "den industriella massgasningen av judar", som jag inte anser vara något annat än en propagandistisk myt.
Citera
2005-08-17, 21:49
Medlem
BlizzardKings avatar
I flera av trådarna här har det påpekats av exterminationistiska trosföljare att tyskarna var så förbannat noggranna. Om så var fallet - vilket man kan anta att det var - att de gjorde allt för att dölja sina brott under WWII. Hur bra kan man då säga att de lyckades med det?

Försökte man verkligen dölja "någonting" när många av lägren låg så nära odlad mark och befolkade områden?

Hur enkelt skulle det vara att verkligen genomföra en massgasning av miljoner människor?

Vilken gigantisk apparat med tusentals människor inblandade hade inte krävts?

Och hur kan man "läsa en del" enbart, av en viss text om man seriöst vill debattera Hollowcau$t?

Nä, bara en "skock viljelösa får" tror på sagor om industriell massgasning i den här fanatiskt pseudoreligiösa storleken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in