2014-03-05, 12:07
Medlem
Jag har sparat ihop pengar i drygt 3 år nu och vill investera i något, någon som har några tips vad man kan investera i?
Citera
2014-03-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotjanaren
Jag har sparat ihop pengar i drygt 3 år nu och vill investera i något, någon som har några tips vad man kan investera i?
Jag har ett fantastiskt tips. Lyssna inte på någonting du läser på FB.
Citera
2014-03-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Jag har ett fantastiskt tips. Lyssna inte på någonting du läser på FB.
Aop, läste lite runder på ekonomi, inga bra tips precis.
Citera
2014-03-06, 19:02
Medlem
Bästa tipset man kan ge när nog att du bör investera i en utbildning, om inte i annat så hur man investerar smart. Vilket normalt sett innebär att man bara behöver investera tid, kan själv rekommendera gratisalternativet http://oyc.yale.edu/economics/econ-252-11 (observera att föreläsaren Robert Schiller fick nobelpriset förra året). Vill du investera ditt kapital nu så beror det på till vad och när du vill använda det. Generellt är mer spridning alltid bättre, men om du t.ex. sparar för ett bostadsköp kan det vara värt att satsa på en fond (eller ännu bättre flera fonder) som bygger på fastighetsprisernas utveckling eftersom att dina besparingar då rör sig i samma riktning som bostadspriserna.

Personligen tycker jag att Avanza Zero är en hit. För de flesta är det kombinerat med någon fond med låg avgift som följer fastighetsmarknaden nog ett bra tips, i vart fall på lång sikt. Det är ju säkrare att investera i konsumentprisindex för att säkra sin konsumtion än att spara pengarna på banken, dock vet jag inte någon fond som följer konsumentprisindex.

Verkar något för bra för att vara sant är det generellt också det!
Citera
2014-03-07, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrvs
Bästa tipset man kan ge när nog att du bör investera i en utbildning, om inte i annat så hur man investerar smart. Vilket normalt sett innebär att man bara behöver investera tid, kan själv rekommendera gratisalternativet http://oyc.yale.edu/economics/econ-252-11 (observera att föreläsaren Robert Schiller fick nobelpriset förra året). Vill du investera ditt kapital nu så beror det på till vad och när du vill använda det. Generellt är mer spridning alltid bättre, men om du t.ex. sparar för ett bostadsköp kan det vara värt att satsa på en fond (eller ännu bättre flera fonder) som bygger på fastighetsprisernas utveckling eftersom att dina besparingar då rör sig i samma riktning som bostadspriserna.<br /><br />Personligen tycker jag att Avanza Zero är en hit. För de flesta är det kombinerat med någon fond med låg avgift som följer fastighetsmarknaden nog ett bra tips, i vart fall på lång sikt. Det är ju säkrare att investera i konsumentprisindex för att säkra sin konsumtion än att spara pengarna på banken, dock vet jag inte någon fond som följer konsumentprisindex.<br /><br />Verkar något för bra för att vara sant är det generellt också det!
<br />Ja, ska först läsa runder om fonder etc...<br />så jag har lite mer kött på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in