2014-03-04, 22:01
Medlem
Falconbacks avatar
Lite löjlig fråga, men google hjälper inte alls.

Skulle känna mig fånig om banktanten sa åt mig att "Nej, du måste sätta in minst 100kr" eller något sådant. Har för övrigt sjuttio spänn som jag vill sätta in. (3 tjugor och 10 enkronor)

Har handelsbanken i fall det spelar roll, hittar dock inga insättningsvillkor hos någon bank alls.

Så, vad är den minsta insättningen? Borde det funka att sätta in 70 spänn i den form som sades ovan?
Citera
2014-03-04, 22:19
Medlem
Jinxedds avatar
Ring deras telefonbank och fråga vetja.
Citera
2014-03-04, 22:44
Medlem
Det borde inte vara något problem att sätta in 1 krona. Men med tanke på att exempelvis Nordea tar 80 kr för en insättning (om jag tolkar prislistan rätt) så är det kanske ingen bra idé. http://www.nordea.se/sitemod/upload/...sta_Privat.pdf

Om Handelsbanken har gratis insättning så kan jag förstå om de har en viss minimiinsättning. Alternativet så kan du gå till en annan bank och sätta in pengar på ditt HB-konto. Nordea tar bara 250 kr för tjänsten :-)
Citera
2014-03-04, 23:41
Medlem
Falconbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Det borde inte vara något problem att sätta in 1 krona. Men med tanke på att exempelvis Nordea tar 80 kr för en insättning (om jag tolkar prislistan rätt) så är det kanske ingen bra idé. http://www.nordea.se/sitemod/upload/...sta_Privat.pdf

Om Handelsbanken har gratis insättning så kan jag förstå om de har en viss minimiinsättning. Alternativet så kan du gå till en annan bank och sätta in pengar på ditt HB-konto. Nordea tar bara 250 kr för tjänsten :-)

Njao, senast jag satte in pengar på banken var det ingen avgift för det i alla fall. Satte då in 900 kronor.
Nordeas lista där verkar lite luddig, det skulle kunna tolkas som att det kostar med aviseringen, eller vad tusan dom nu menar. Krångligt de här.
Citera
2014-03-05, 08:41
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falconback
Njao, senast jag satte in pengar på banken var det ingen avgift för det i alla fall. Satte då in 900 kronor.
Nordeas lista där verkar lite luddig, det skulle kunna tolkas som att det kostar med aviseringen, eller vad tusan dom nu menar. Krångligt de här.

Varför vill du sätta in 70 kr? Nog för att man inte ska ha för mycket cash i plånboken men det känns rätt onödigt att traska iväg till banken för 70 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in