Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-12-07, 22:22
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Har ett gäng torkade kaplsar men det har blivit lite mögel på en del, både på utsidan och på insidan, äre bara kasta eller?

Har tänkt göra vattenextraktion om det spelar någon roll.

Om jag inte röker det, men ändå inte vill dricka äckligt te kan man inte bara svälja en bit? Vad är lagom dos efter att ha gjort vattenextraktion? Opium alltså. Röka som oralt?

Edit:
Jag kastade dom som var "för dåliga" på utsidan. Återstår bara att öppna alla och kolla inuti innan ja mixar skiten. Vilken jävla negerjobb.

Kul att man får typ en mijloner frön av 100 kapslar. Ska sprida ut dessa i stan jag bor i.
Jag brukar inte göra det mer komplicerat än det behöver.
Ta bara x antal kapslar, kör dom i en mixer. Sedan lägger du dom det i en kastrul med vatten.
Kläm i en citron och låt små-bubbla/sjuda (inte koka) i 60 min.
Sedan filtrerar du med en fil och häller i ett glas och dricker.
(Du kan koka på kapslarna igen minst 1 gång)

Drick sakta ibörjan dock så du kan avgöra styrkan i dina kapslar.
Det blir faktiskt mysigare och starkare om du dricker opium-te.
Att röka opium är coolt och har sin charm, men det är svagare.

Om du trycker det är äckligt att dricka kan du bara hålla för näsan och varva med Cola eller något.
Ibland har det en besk smak, smakar lite som krossade piller om det är bra grejer.
Ett annat tecken på "bra skit" är att teet blir väldigt mjölkigt.
Men i slutänden måste man testa, ibland är det svagt som fan trots.
Senast redigerad av Dumbledwarf 2025-12-07 kl. 22:28.
Citera
2025-12-07, 22:30
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Jag brukar inte göra det mer komplicerat än det behöver.
Ta bara x antal kapslar, kör dom i en mixer. Sedan lägger du dom det i en kastrul med vatten.
Kläm i en citron och låt små-bubbla/sjuda (inte koka) i 60 min.
Sedan filtrerar du med en fil och häller i ett glas och dricker.
(Du kan koka på kapslarna igen minst 1 gång)

Drick sakta ibörjan dock så du kan avgöra styrkan i dina kapslar.
Det blir faktiskt mysigare och starkare om du dricker opium-te.
Att röka opium är coolt och har sin charm, men det är svagare.

Om du trycker det är äckligt att dricka kan du bara hålla för näsan och varva med Cola eller något.
Ibland har det en besk smak, smakar lite som krossade piller om det är bra grejer.
Ett annat tecken på "bra skit" är att teet blir väldigt mjölkigt.
Men i slutänden måste man testa, ibland är det svagt som fan trots.

Jag tror jag blivit lite kratom skadad, jag pallar inte dricka skiten om det finns spår av växtmaterial i. Kaskadspyr. Jag testade 5 kaplsar på det viset du beskrev, kokade 2 gånger men tyckte inte effekten blev lika med vad jag förväntade mig. Jag fick opiatögon men effekten var svag, som kratom. Jag ska iaf inte göra misstaget att ta fler kapslar, då de kan skilja sig i potens. Därför jag ska göra opium tänker jag. Lättare att dosera. Plus cool att man kan röka det som du säger.
Citera
2025-12-07, 22:33
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Jag tror jag blivit lite kratom skadad, jag pallar inte dricka skiten om det finns spår av växtmaterial i. Kaskadspyr. Jag testade 5 kaplsar på det viset du beskrev, kokade 2 gånger men tyckte inte effekten blev lika med vad jag förväntade mig. Jag fick opiatögon men effekten var svag, som kratom. Jag ska iaf inte göra misstaget att ta fler kapslar, då de kan skilja sig i potens. Därför jag ska göra opium tänker jag. Lättare att dosera. Plus cool att man kan röka det som du säger.
Om du inte har oerhört starka kapslar är 5 inget, testa 20 mixade kapslar i en kastrull med citronsaft. (OBS DRICK SAKTA)
Om du filtrerar korrekt så finns det inget växtmaterial.
Jag brukar först ta en grövre fil, hälla i en annan kastrull.
Sedan en te-fil, hälla i ett glas.

Jag rekommenderar faktiskt inte att röka opium.
Det är mest en nostalgisk cool grej, det är lite trixigt också du måste egentligen vejpa det.

Ganska enkelt att dosera opium-te om du just dricker sakta i början.
Du rör om några gånger medans du kokar, när du väl vet potensen kan du dricka på eftersom din batch/kastrull har samma styrka.
Senast redigerad av Dumbledwarf 2025-12-07 kl. 22:52.
Citera
2025-12-07, 23:23
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Om du inte har oerhört starka kapslar är 5 inget, testa 20 mixade kapslar i en kastrull med citronsaft. (OBS DRICK SAKTA)
Om du filtrerar korrekt så finns det inget växtmaterial.
Jag brukar först ta en grövre fil, hälla i en annan kastrull.
Sedan en te-fil, hälla i ett glas.

Jag rekommenderar faktiskt inte att röka opium.
Det är mest en nostalgisk cool grej, det är lite trixigt också du måste egentligen vejpa det.

Ganska enkelt att dosera opium-te om du just dricker sakta i början.
Du rör om några gånger medans du kokar, när du väl vet potensen kan du dricka på eftersom din batch/kastrull har samma styrka.

Äsch. Jag gör opium av det. Är ju ändå ganska enkelt.
Citera
2025-12-07, 23:27
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Äsch. Jag gör opium av det. Är ju ändå ganska enkelt.
Säg gärna till hur du gjorde och hur det gick sen.
Citera
Igår, 00:22
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Säg gärna till hur du gjorde och hur det gick sen.

Jag kokade (skjuda) 4h innan jag filtrera och kvar fick jag en rödbrun sörja, gissningsvis 5-10 gram. Hälften av vattnet är kvar i växtmaterialet så antar jag bör koka det en gång till för att få ut det sista. Ganska svår hanterlig trodde det skulle bli som hasch typ men icke. Kommer göra tinktur på det istället. Funkar vanlig 40% sprit?

Jag bombade 0.4g för en stund sen, kanske för lite vet inte men vill känna efter först. Jag har ingen tolerans, men har erfarenhet av opiater sen tidigare.
Senast redigerad av Lifestealer Igår kl. 00:47.
Citera
Igår, 08:59
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Jag kokade (skjuda) 4h innan jag filtrera och kvar fick jag en rödbrun sörja, gissningsvis 5-10 gram. Hälften av vattnet är kvar i växtmaterialet så antar jag bör koka det en gång till för att få ut det sista. Ganska svår hanterlig trodde det skulle bli som hasch typ men icke. Kommer göra tinktur på det istället. Funkar vanlig 40% sprit?

Jag bombade 0.4g för en stund sen, kanske för lite vet inte men vill känna efter först. Jag har ingen tolerans, men har erfarenhet av opiater sen tidigare.

Jag körde ca 0,5 kilo i matberedaren i omgångar tills det blev ett fint pulver. Blandade ihop allt för att få en jämn dosering i varje tekopp, igår kväll blev det en kopp på fyra matskedar pulver. Vet inte vad det motsvarar i vikt men det gjorde jobbet och blev sittandes i soffan utan smärta full av eufori. Tyvärr funkar det ju inte att hålla på med varje dag då är man snart torsk. Drack för ofta i somras o det var inte kul alls att sluta.
Citera
Igår, 10:33
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Jag körde ca 0,5 kilo i matberedaren i omgångar tills det blev ett fint pulver. Blandade ihop allt för att få en jämn dosering i varje tekopp, igår kväll blev det en kopp på fyra matskedar pulver. Vet inte vad det motsvarar i vikt men det gjorde jobbet och blev sittandes i soffan utan smärta full av eufori. Tyvärr funkar det ju inte att hålla på med varje dag då är man snart torsk. Drack för ofta i somras o det var inte kul alls att sluta.

Jag vart grymt besviken, kännde inte ett jota 2.5g opium oralt. Jag kanske förstörde det eller nåt. För jag fick ju lite lite effekt av 5 kapslar te. Fick inte ens opiatögon eller lite kli. Grymt avundsjuk jag ville ju nodda sist ja gjorde det var på acrylfentanyl så länge sen
Senast redigerad av Lifestealer Igår kl. 10:58.
Citera
Igår, 11:56
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Jag vart grymt besviken, kännde inte ett jota 2.5g opium oralt. Jag kanske förstörde det eller nåt. För jag fick ju lite lite effekt av 5 kapslar te. Fick inte ens opiatögon eller lite kli. Grymt avundsjuk jag ville ju nodda sist ja gjorde det var på acrylfentanyl så länge sen
Jag sa ju att du skulle ha gjort te.
Så mycket enklare och starkare.
Citera
Igår, 14:17
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

Just värme brukar vara väldigt effektivt för att bryta ner ämnen. Du kokade dina växter i 4h. Låter som att en kvart på värme är ungefär vad som är rimligt.
Citera
Igår, 14:37
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Jag sa ju att du skulle ha gjort te.
Så mycket enklare och starkare.

Fan va dum ja känner mig nu, förstörde det haha.

Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Just värme brukar vara väldigt effektivt för att bryta ner ämnen. Du kokade dina växter i 4h. Låter som att en kvart på värme är ungefär vad som är rimligt.

Ja du har helt rätt, det borde jag känna till. Jag tänkte att så länge det inte kokar utan bara skjuder är det lugnt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in