2005-08-05, 23:01
Medlem
Tjacktorskens avatar
Det r olagligt att odla fr framstllning av narkotiska preparat. Inte kan dem frbjuda pensionrernas favoritblomma.
Citera
2005-08-06, 00:26
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Det r olagligt att odla fr framstllning av narkotiska preparat. Inte kan dem frbjuda pensionrernas favoritblomma.

Det r inte frbjudet att odla vallmo. Men frbjudet att frtra den.

Och fr smakens skull, skriver jag igen; Saft!
Hll i en skvtt outspdd Fun Light, helst starfruit s smakar det gott!
Citera
2005-08-06, 00:33
Medlem
Hasse Heroins avatar
Kan ngon rekomendera en bra bok som frklarar ingende hur man odlar Vallmo? En s kallad Growers Guide?
Citera
2005-08-06, 02:55
Medlem
Jag tycker inte smaken r s outhrdlig. Sveper det som en shot.
F rekommenderar jag en kraftfull mixer ven nr det gller torkade kapslar, min stackars elektriska kaffekvarn klarade tydligen inget annat n kaffebnor och gick t.
Citera
2005-08-06, 03:12
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Kan ngon rekomendera en bra bok som frklarar ingende hur man odlar Vallmo? En s kallad Growers Guide?
Confessions Of An English Opium Eater, kanske?? Vet inte vad den innehller fr info, har inte lst den sjlv, men den finns iaf att lsa gratis p internet (r en riktigt gammal bok, frn 1821!)... Hr kan du iaf lsa boken:
http://www.gutenberg.org/etext/2040

Annars s har jag bara provat att gra opiumt en gng och d tog jag bara en ynka kapsel... Effekt?? Nada!

En annan sak som jag kom att tnka p var att om man tar opium oralt s r det vl frmst kodeinet som pverkar en... Morfin tas ju bara upp till 30% d det intas oralt, medan kodeinet andra sidan inte gr att rka... Rtta mig om jag har fel!
Citera
2005-08-06, 08:05
Bannlyst
Men andra sidan s innehller ju podsen vervgande morfin s det r vervgande det som du fr i dig.

Om kodein r rkbart vet jag inte, men jag tror det d rkopium inte bara ger effekter som morfin. Men dr r jag osker.
Citera
2005-08-06, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Jag tycker inte smaken r s outhrdlig. Sveper det som en shot.
F rekommenderar jag en kraftfull mixer ven nr det gller torkade kapslar, min stackars elektriska kaffekvarn klarade tydligen inget annat n kaffebnor och gick t.

ja men minna shots p 4dl vill du nog inte svepa!!

MVH Johan
Citera
2005-08-07, 21:39
Medlem
Frra veckan gjorde jag ett misslyckat frsk med vallmote, tog d fyra kapslar och malde ner o gjorde te av, fick ingen effekt och malde drfr ner hela vxten, ingen effekt alls. Troligtvis var de inte helt mogna, och sorten kanske inte r ngon av de mer potenta (men somniferum r det), det r inte jag som odlat, de vxer som ogrs hr efter gubben som bodde hr innan.

Nja, misslyckanden skrmmer inte mig, idag plockade jag ihop 25 stycken pods, som var strre och mer mogna n frra veckan (taggarna i toppen pekar uppt, 3-4 cm breda), mixade ner 7 eller 8 stycken (kommer inte ihg exakt lngre). Jag hllde p hett vatten, och lt det dra i 10-15 minuter, pressar en halv citron i.

Vad som hnde:

Drack inte upp alltihop, men efter en timma hade jag inte uppntt nn effekt alls utom illamende av tv koppar (ungefr 2/3 av vtskan), som tog ungefr 45 minuter att dricka s jag tnkte att det hela misslyckats.

Sen efter ytterligare en halvtimma brjar jag knna mig lugn och blir varm i ansiktet, fortfarande mycket illamende i magen.

En halvtimma efter det knner jag att jag inte orkar med nt, gr o lgger mig i soffan, knns trevligt trots illamendet. Kroppen knns mer och mer avdomnad.

I soffan blir jag fast i 5 timmar, illamendet gr bort efter ett tag, jag bara ligger dr och knner mig trtt och avslappnad, men kan inte sova, bara glider lite ut och in i nn halv-smn. Vinglar till toaletten ibland fr att kissa, men det funkar inte. Efter ett tag brjar det klia mer och mer p kroppen, men kliandet knns inte jobbigt.

Ja nu sitter jag hr 4 p morgonen och har inte riktigt sovit, fast vilat i soffan nd, r lite skakig, mina pupiller r fortfarande sm. Jag kan nog sl fast att brygden blev mycket verksam, fast att effekterna inte var som jag frvntat mig (fr mycket illamende).
Citera
2005-08-09, 17:59
Medlem
StorMammas avatar
Vissa mnniskor blir vldigt illamende av opiater, det finns litet tips och trix om du sker hr i forumet, mitt personliga tips r att ta tex. en bit brd.
Citera
2005-08-20, 20:23
Medlem
Smokebombs avatar
Kanske lite OT, men tuggade i mig en stor H&C kapsel igr, och en liten en av oknd sort, det var fan s ckligt och jag knde inget alls
Citera
2005-08-20, 23:34
Bannlyst
Jag har kanske missat ngot, men gr det att f tag p vallmokapslar i ngon affr fr att gra te av. Eller mste man odla hela vxten frn grunden sjlv?

Minns att p Elvte diskuterades detta och man menade att det bara var att kpa torkade kaplsar frn Panduro Hobby och stta igng med sitt tekokande. Ngon som har kommentarer kring detta?

Allts, kan man f tag p kaplsar och gra te utan att behva bli trdgrdsmstare frst. Kan inte grna brja odla opium i min lilla lgenhet.

/I
Citera
2005-08-21, 00:33
Medlem
Smokebombs avatar
Kolla internetauktioner som Ebay eller Tradera, dr brukar finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in