2025-02-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100

Finns inte en chans att garanterna säljer. Skulle komma upp på insynslistan:

Klart dom inte säljer än, mitt bud på 25'000 pennor för 50 öre styck är det bästa och mest relevanta budet dom fått senaste 10 åren.
Citera
2025-02-06, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Klart dom inte säljer än, mitt bud på 25'000 pennor för 50 öre styck är det bästa och mest relevanta budet dom fått senaste 10 åren.

Jag köper gärna dina pennor om eller när den dagen kommer, än är vi inte där! Gillade din idé beträffande växtstöd, kör nog den varianten. Snart kommer den en rusning och då har jag råd med fler pennor. Det här kan vi väl snacka om när konkursen är här, om den nu kommer. Eftersom jag har gjort ett klipp innan dess så kan jag köpa 500.000 pennor. Vilken jäkla fin trädgård jag kommer ha! Du kan få gratis tomater livet ut, schysst va!
Citera
2025-02-06, 18:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Nu är det dags att tanka på! Snart kommer ett smaskigt PM med kraftig uppgång!

Finns inte en chans att garanterna säljer. Skulle komma upp på insynslistan:

” Anmälningsskyldigheten omfattar personer i ledande ställning, samt dem närstående. Definitionen av en person i ledande ställning framgår av artikel 3.1.25 i EU:s förordning om marknadsmissbruk, Mar:

en person hos en emittent, en deltagare på marknaden för utsläppsrätter eller annat företag som avses i artikel 19.10 som är

a) medlem av det företagets administrations-, lednings- eller kontrollorgan,

b) en ledande befattningshavare, som inte är medlem av de organ som anges i led a, som har regelbunden tillgång till insiderinformation som direkt eller indirekt hänför sig till det företaget och befogenhet att fatta beslut på ledningsnivå som påverkar det företagets framtida utveckling och affärsutsikter.

De personer som anses tillhöra de organ som anges i punkten a) är styrelseledamöter, verkställande direktörer och ersättare för dessa. Punkten b) inkluderar övriga medlemmar av ledningen. Övriga ledande befattningshavare kan utgöras av t.ex. ekonomichef, försäljningschef och HR-chef.”

Det är mångt ifrån säkert att alla garanter klassas som insynspetsoner, bara det fanktum att de garanterade den senaste nyemissionen talar starkt för att de inte har insyn i företaget.

Stängde på 7,24 öre idag och börsvärdet är nu 79,8 miljoner kronor. Det gör Antot till det bolag på den "vanliga" stockholmsbörsen som har lägst bolagsvärde! Det är ju en merit i sig!
Citera
2025-02-06, 18:49
Medlem
Jag älskar tomater så vi har en deal

Citat:
Jag köper gärna dina pennor om eller när den dagen kommer, än är vi inte där! Gillade din idé beträffande växtstöd, kör nog den varianten. Snart kommer den en rusning och då har jag råd med fler pennor. Det här kan vi väl snacka om när konkursen är här, om den nu kommer. Eftersom jag har gjort ett klipp innan dess så kan jag köpa 500.000 pennor. Vilken jäkla fin trädgård jag kommer ha! Du kan få gratis tomater livet ut, schysst va!
Citera
2025-02-06, 20:15
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är mångt ifrån säkert att alla garanter klassas som insynspetsoner, bara det fanktum att de garanterade den senaste nyemissionen talar starkt för att de inte har insyn i företaget.

Stängde på 7,24 öre idag och börsvärdet är nu 79,8 miljoner kronor. Det gör Antot till det bolag på den "vanliga" stockholmsbörsen som har lägst bolagsvärde! Det är ju en merit i sig!

Den enda listade insynshandeln 2024/2025 är när VDn köpte aktier nyligen. Garanterna ser ut att flyga under radarn, eventuellt blir det nya böter men det är väl inget Anåtå bryr sig om.
Citera
2025-02-07, 11:42
Avslutad
Det är en minst sagt märklig handel på börsen gällande Anoto! Emissionen ser ut enligt följande:

”Genom den riktade emissionen och kvittningsemissionen har antalet aktier och röster ökat med
125 043 750 respektive 230 636 107. Genom företrädesemissionen, vars utfall offentliggjordes genom ett pressmeddelande den 30 december 2024, har antalet aktier och röster ökat med 414 038 823.”

Företrädesemissionen och den riktade emissionen var på 0,12 öre. Kvittningsemissionen låg däremot på 9 öre! Det rör alltså 230 milj. av sammanlagt 770 milj. aktier som som ingick i emissionen.

Den 10 januari var aktierna som ingick i kvittningsemissionen ute på marknaden. Några dagar senare drog kursen iväg över 130% och toppade på drygt 27 öre, ett härligt race med stora förhoppningar. Man kunde nästan höra orkestermusiken, trumvirvel och se ballongerna stiga mot skyn!

Kruxet var bara det att det bara några dagar senare drog in ett oväder med regn och en blixt som slog ned i den ståtliga orkestern. Nu störtade kursen ned till 7 öre och det blev ganska påtagligt att det var manipulation på hög nivå.

Dessutom har garanterna fått gratis aktier eller ekonomisk ersättning på 14% av garantiåtagandet.

Så nu måste man klura lite och försöka förstå hur dessa skurkar tänker? För att försöka krama ut lite till från det här gigantiska fuskbygget så måste kursen upp på något magiskt sätt! Och det kommer alldeles snart…

Är det 9 öresaktier och gratisaktier som har vräkts ut?

Så nu har jag börjat att köpa på mig av denna mysaktie, blåst upp ett flertal regnbågsfärgade ballonger (det gäller att vara PK så man passar in) och köpt mig ett paraply där det står: ”att jag gillar olika”. Paraplyet ska jag fälla upp efter det jag har sålt och står vid Anotos grav i hällande regn; stolt, rik och lismande PK.
Citera
2025-02-07, 12:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det är en minst sagt märklig handel på börsen gällande Anoto! Emissionen ser ut enligt följande:

”Genom den riktade emissionen och kvittningsemissionen har antalet aktier och röster ökat med
125 043 750 respektive 230 636 107. Genom företrädesemissionen, vars utfall offentliggjordes genom ett pressmeddelande den 30 december 2024, har antalet aktier och röster ökat med 414 038 823.”

Företrädesemissionen och den riktade emissionen var på 0,12 öre. Kvittningsemissionen låg däremot på 9 öre! Det rör alltså 230 milj. av sammanlagt 770 milj. aktier som som ingick i emissionen.

Den 10 januari var aktierna som ingick i kvittningsemissionen ute på marknaden. Några dagar senare drog kursen iväg över 130% och toppade på drygt 27 öre, ett härligt race med stora förhoppningar. Man kunde nästan höra orkestermusiken, trumvirvel och se ballongerna stiga mot skyn!

Kruxet var bara det att det bara några dagar senare drog in ett oväder med regn och en blixt som slog ned i den ståtliga orkestern. Nu störtade kursen ned till 7 öre och det blev ganska påtagligt att det var manipulation på hög nivå.

Dessutom har garanterna fått gratis aktier eller ekonomisk ersättning på 14% av garantiåtagandet.

Så nu måste man klura lite och försöka förstå hur dessa skurkar tänker? För att försöka krama ut lite till från det här gigantiska fuskbygget så måste kursen upp på något magiskt sätt! Och det kommer alldeles snart…

Är det 9 öresaktier och gratisaktier som har vräkts ut?

Så nu har jag börjat att köpa på mig av denna mysaktie, blåst upp ett flertal regnbågsfärgade ballonger (det gäller att vara PK så man passar in) och köpt mig ett paraply där det står: ”att jag gillar olika”. Paraplyet ska jag fälla upp efter det jag har sålt och står vid Anotos grav i hällande regn; stolt, rik och lismande PK.

Vad ligger omsättningen på en dag med stor handel? 500.000 kr? Då lär det ta åtskilliga dagar att dumpa de stora mängderna aktier garanterna sitter med. Vi kan ju också utan större ansträngning konstatera att intresset för dessa aktier är på rekordlåg nivå. Det görs med småaffärer av småsparare och ska det ut hundratals miljoner aktier på marknaden så är det logiskt att kursen säckar ihop.Det finns över en miljard aktier i bolaget nu samtidigt som aktiernas samlade värde är absurt låga 80 miljoner kronor.

Det ska till ett indiskt reptrick nästa gång kassan ska fyllas med 30 miljoner kronor med hjälp av ytterligare en nyemission.

För de långt över två miljarder kronor aktieägarna pumpat in i nyemissioner så har de fått ett bolag värt 80 miljoner kronor och en oavbruten svada från ledningen om att snart så ....

Och så Alienfin som trollar tråden och låtsas vara övertygad om att Anoto snart får det stora genombrottet!

-Ingen vill veta var du köpt din penna.
Citera
2025-02-07, 13:36
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
-Ingen vill veta var du köpt din penna.

Och program som tolkar text skriven direkt på skärmen har ju funnits i snart 40 år, Palm pilots och Apple Newton som exempel, jag har inte kollat men en sketen ipad klarar förmodligen samma som en anotopenna utan extra hårdvara, eller en smartphone som tar en bild med kameran och konvetretar till text. Har någon här en riktig anotopenna? hur funkar den isåfall?
Citera
2025-02-07, 15:12
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Och program som tolkar text skriven direkt på skärmen har ju funnits i snart 40 år, Palm pilots och Apple Newton som exempel, jag har inte kollat men en sketen ipad klarar förmodligen samma som en anotopenna utan extra hårdvara, eller en smartphone som tar en bild med kameran och konvetretar till text. Har någon här en riktig anotopenna? hur funkar den isåfall?

KAIT plattformen med pennan verkar va riktigt frän 😁 Försök o förklara den du 😂😂😂
Citera
2025-02-08, 12:20
Medlem
Ringhals3s avatar
2025-02-07 Anoto Group AB Hans Haywood Ekonomichef/finanschef/finansdirektör Teckning Anoto Group AB Aktie SE0010415281 2025-02-07 65 190 000 Antal 0,12 SEK Anmälan

Herregud! Vem hade han lovat att köpa 65 miljoner aktier av? En så usel affär gör ingen frivilligt! Är det han som försöker dumpa aktierna nu?

De 7,8 miljoner han betalade har nu krympt till 4615000 kr, han är hur som helst Anotos tredje största ägare nu, det har han ingenting för.

Han borde köpt Boliden, Skanska och Handelsbanken istället.
Citera
2025-02-08, 17:57
Medlem
alienfins avatar
Citat:
2025-02-07 Anoto Group AB Hans Haywood Ekonomichef/finanschef/finansdirektör Teckning Anoto Group AB Aktie SE0010415281 2025-02-07 65 190 000 Antal 0,12 SEK Anmälan

Herregud! Vem hade han lovat att köpa 65 miljoner aktier av? En så usel affär gör ingen frivilligt! Är det han som försöker dumpa aktierna nu?

De 7,8 miljoner han betalade har nu krympt till 4615000 kr, han är hur som helst Anotos tredje största ägare nu, det har han ingenting för.

Han borde köpt Boliden, Skanska och Handelsbanken istället.

Tror starkt på framtiden 💪 Han har säkert en hel del insyn också
Citera
2025-02-08, 19:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Tror starkt på framtiden 💪 Han har säkert en hel del insyn också

Nej då hade han köpt på 7 öre och inte 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in