Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Klart du gr 😘 BV p ynka 85msek med KAIT potential
KAIT-potential? Ingen skriver om kait *ngonstans* The Verge, NYT techavdelning, Engadget, Bloomberg, you name it. Om kait varit hett hade det funnits massor med artiklar, de skriver ju om nstan vad som helst! Crypto, Diffusa AI-startups, smarta frysboxar - om kait hade ansetts varit nt hade det funnits massor av artiklar, men det enda som hittas om man letar r korta blurbs som printar ut pressreleases frn Anoto sjlva.
Vad jag kan hitta finns det 2 pressreleaser om nnting som liknar faktiska samarbeten om KAIT - fyll grna i om det finns ngot jag inte hittat.
En frn 2020 om nn filantropisk organisation i Chile (lol) som gjorde en pilot, som inte ledde nnvart.
En frn 2022 om nt partnerskap med gridinc ett "metaverse first" fretag (ocks lol), vars hemsida inte finns kvar. Dom skulle "konvertera kait till metaverse" vilket ju r otroligt stor humor nr plattformen inte finns ngonstans verhuvudtaget.
Om man sen tittar p kaits hemsida och vad tekniken faktiskt r tnkt att gra s inser vem som helst att det *aldrig kommer flyga*.
Det r helt orealistiska frvntningar att man ska slja in den hr tekniken i stor skala, och vad jag kan se r det extremt oklart om det verhuvudtaget finns ngra vinster att gra fr utbildare.
r man sen tekniknrd kan man snabbt se s otroligt mnga barrirer och praktiska problem fr att verhuvudtaget kunna f detta i ngon form av deployment, n mindre i ngon process som ger faktiska frdelar praktiken fr utbildandet. Att lrare ska ta till sig detta r ocks tveksamt, det r ju globalt rtt knt att det r svrt att infra teknikplattformar i klassrummen.
Ser fram emot att f fel!