2019-07-26, 21:08
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du menar att du fortfarande tror att Anoto ska gå med vinst och att sociopaten Won ska lyckas med något? Får man fråga vad du bygger det på?

Vad jag tror var inte frågan utan er patetiska njutning av pajkastning😁 Den rör inte mig ryggen,mer roande att följa dock😂
Citera
2019-07-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Vad jag tror var inte frågan utan er patetiska njutning av pajkastning😁 Den rör inte mig ryggen,mer roande att följa dock😂
Du älskar att förlora pengar ,är i iallafall min tro
Citera
2019-07-26, 21:25
Medlem
Vaf hände med ADNA? Skulle ju dra in sjuka pengar. Ha ha ha.
Citera
2019-07-26, 21:26
Medlem
Citat:
Saken är ju den att alla som sagt att anoto är ett skräpbolag som endast förlorar pengar har ju haft rätt. Du har haft fel hela tiden. På punkt efter punkt.
Citera
2019-07-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Saken är ju den att alla som sagt att anoto är ett skräpbolag som endast förlorar pengar har ju haft rätt. Du har haft fel hela tiden. På punkt efter punkt.
NoNoNO only 90% back soon vely soon
Citera
2019-07-27, 01:58
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
.
Minns att den 1 april för några år sedan läste jag i något aktieforum ett aprilskämt som gick ut på att Anoto tagit fram en möjlighet för småsparare att delta i bolagets nyemissioner automatiskt, genom att registrera ett autogiromedgivande i sin Internetbank. På så vis skulle småspararna inte riskera att bli utspädda, vilket var en risk eftersom Anoto gjorde nyemission så ofta och hade gjort så många att det var lätt hänt att missa någon.

För varje år som går känns skämtet allt mer realistiskt. Anoto fortsätter att bränna spararnas pengar. Jag är fascinerad över att dom gång på gång lyckas få in mer kapital. Kanske borde ledningen hoppa av och starta en fond istället, deras absolut främsta talang verkar vara att resa kapital, att övertala folk att investera i deras projekt.
Citera
2019-07-28, 09:10
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Kanske borde ledningen hoppa av och starta en fond istället, deras absolut främsta talang verkar vara att resa kapital, att övertala folk att investera i deras projekt.

I en fond tvingas de prestera vilket de inte behöver nu, de behöver bara släppa nyheter om vad som kommer i nästa kvartal, när vinster börjar rulla in! Hur mycket av det nedan kommer verkligen bli någonting och hur mycket är glömt om några månader?

"Mobilapparna kommer att vara slutförda i slutet av juli
Desktop-programvara kommer att släppas i slutet av augusti
Anoto Cloud for Enterprises (ACE), som inkluderar nya molnbaserade Forms Solutions och mönstergenerering, förväntas bli släppta som beta-versioner under Q3
Lösningar avseende aDNA Cloud och Dr. Watson kommer att slutföras under Q4 2019
Fokus under tredje kvartalet digitala pennorna Pro & Education.
Citera
2019-07-28, 14:18
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Anoto måste vara tidernas mest seglivade fiasko inom börsvärlden.
+1
Citera
2019-07-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
I en fond tvingas de prestera vilket de inte behöver nu, de behöver bara släppa nyheter om vad som kommer i nästa kvartal, när vinster börjar rulla in! Hur mycket av det nedan kommer verkligen bli någonting och hur mycket är glömt om några månader?

"Mobilapparna kommer att vara slutförda i slutet av juli
Desktop-programvara kommer att släppas i slutet av augusti
Anoto Cloud for Enterprises (ACE), som inkluderar nya molnbaserade Forms Solutions och mönstergenerering, förväntas bli släppta som beta-versioner under Q3
Lösningar avseende aDNA Cloud och Dr. Watson kommer att slutföras under Q4 2019
Fokus under tredje kvartalet digitala pennorna Pro & Education.
Ha ha, som vanligt. Tittar man på aktieägarnas kommentarer på placera så tittar de aldrig bakåt. Aldrig på vad som utlovats och sen ej infriats utan bara på vad nytt som utlovas. Det är fascinerande.

Har man nyttjat krediten på 15 miljoner? Hur mycket pengar kvar?
Citera
2019-07-30, 12:42
Medlem
Ja ett stort problem är ju den svaga gruppen småsparare som investerat och aldrig ställer ledningen mot väggen. En vän till mig var på AGM 2018, Won skällde på aktieägarna och tyckte synd om sig själv. Personlighetsstörningsvarning enligt min vän.
Citera
2019-07-30, 12:55
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Har man nyttjat krediten på 15 miljoner? Hur mycket pengar kvar?

Det antas att de utnyttjat 6Mkr, vilka lär vara förbrukade, så de har ytterligare 9Mkr som kan lånas.

Men ett lån är ju ännu sämre än en NE eftersom det ska betalas en dag, med vinster som de inte har. Så en framtida NE kommer helt gå till att betala gamla lån. Såvida inte de stora vinsterna börjar rulla in.
Citera
2019-07-31, 22:33
Medlem
Någon som vet hur mycket kapitaltillskjutning som behövts sedan 1; Won gick in i styrelsen och 2; sedan han blev VD? Nyfiken på detta. Över 3 miljarder(!) som investerats i Anoto och den dansande asiatiska björnen utan någon som helst erfarenhet börjar förbereda en reträtt. Efter att ha räddat sina andra företag och egna investeringar med Anotos pengar. 3 miljarder, folk blir mördade på Stockholms gator för betydligt mindre än så ......

Går det att få till en tvångsrevision utiftån och se om pengarna faktiskt gått till vad de påstås ha gått till? Anoto är skumrask rakt igenom. Ska bli otroligt spännande att följa till slutet detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in