2018-01-10, 15:30
Medlem
alienfins avatar
Som jag trodde.. Ju hårdare pajasen Vestenir går på desto bättre går d för kursen
Att Smark sålt som han låtsas inte fatta om är inget konstigt. De behövde nog pengar för kommande tillväxt
Citera
2018-01-11, 06:25
Medlem
Japp dags för ett klassiskt Anoto Januari Rally.

Sen lite fina PM på det framåt Februari.

Och bokslutet för 2017 med kanske bästa siffrorna i företagets historia.

Sen ska väl the won and only gasa på, på något små-spararevent.

Resten gör sig själv när hypen i vanlig ordning rullar igång.

15-20:- framåt försommaren känns ganska rimligt

Gäller att haka på nu, inte kul när sexan och sjuan också passerats och man sitter där utan aktier. Och det vet vi ju hur fort det brukar gå.
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-01-11 kl. 06:29.
Citera
2018-01-11, 07:17
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Japp dags för ett klassiskt Anoto Januari Rally.

Sen lite fina PM på det framåt Februari.

Och bokslutet för 2017 med kanske bästa siffrorna i företagets historia.

Sen ska väl the won and only gasa på, på något små-spararevent.

Resten gör sig själv när hypen i vanlig ordning rullar igång.

15-20:- framåt försommaren känns ganska rimligt

Gäller att haka på nu, inte kul när sexan och sjuan också passerats och man sitter där utan aktier. Och det vet vi ju hur fort det brukar gå.

Ja det börjar bubbla under ytan nu. Ska bli kul att följa spektaklet från hängmattan om några veckor
Citera
2018-01-11, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ja det börjar bubbla under ytan nu. Ska bli kul att följa spektaklet från hängmattan om några veckor

Står den i 20:- 180601 så kommer jag ner till dig i Asien och delar en bira, om jag får

Men tänk på vad du lovar nu, det är långt ifrån orealistiskt.

Det smällde bara till så var vi uppe i 15:- sist och det enbart på spekulationer.

Ett PM av dignitet kan mycket väl ta oss till 30:- och då är vi inte ens värderade till halva vraket FING.
Citera
2018-01-11, 09:13
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Står den i 20:- 180601 så kommer jag ner till dig i Asien och delar en bira, om jag får

Men tänk på vad du lovar nu, det är långt ifrån orealistiskt.

Det smällde bara till så var vi uppe i 15:- sist och det enbart på spekulationer.

Ett PM av dignitet kan mycket väl ta oss till 30:- och då är vi inte ens värderade till halva vraket FING.

Haha klart du är välkommen men jag är bara borta feb-mars för vi drunknar i jobb.
Annars så tar vi det nästa år😎
Citera
2018-01-11, 17:55
Medlem
Många som vill hoppa på nu

Över 10% upp i går och ändå inte tendens till rekyl i dag utan tvärtom vidare med +5%.

mer än 90.000 aktier köpta via carnegie och noll sålda. Brukar ju inte direkt vara Svante 12år som ligger bakom sådana avslut utan snarare någon med koll.

Börjar dessutom gilla tystnaden från won. Har en klar känsla av att det vi ser nu är ett ändrat kommunikationsbeteende från hans sida och att han nu bara köttar på utan ett onödigt ord för att i stället längre fram trycka ner allting med ett konkret resultat i halsen på alla tvivlare som tjafsar via mejl osv.

Citat:
Haha klart du är välkommen men jag är bara borta feb-mars för vi drunknar i jobb.
Annars så tar vi det nästa år😎

Man tackar! Vi kan ta det nästa år så kan vi ha temafest för alla Anoto-miljonärer.
Citera
2018-01-12, 13:24
Medlem
Det går nästan lika bra för Anoto som för Barcelona FC. NE i mars eller februari?
Citera
2018-01-12, 15:06
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det går nästan lika bra för Anoto som för Barcelona FC. NE i mars eller februari?

Skönt att veta att du inte har den blekaste om hur det går för Anoto

60mille i kassan för tillväxt i Q4 (ej överlevnad) med 2 rapporter som visat positiva operativa kassaflöden så har du troligtvis fel iaf

Känns som att Anoto går upp i ledning i Q4
Citera
2018-01-14, 10:30
Medlem
Kommer ihåg att en kollega hade en anoto penna för länge sen. Han försökte intala oss andra gällande dess förträfflighet, två veckor senare hade han slutat använda den.

Ser att aktien gått från 32,75 till 4,92 mitten 2015 till idag. Varför vill man äga den aktien? Ger ingen utdelning när man väntat heller. Stackare, tänk om ni hade köpt riktiga aktier 2015. Hur länge ska ni vänta?
Citera
2018-01-14, 13:14
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Kommer ihåg att en kollega hade en anoto penna för länge sen. Han försökte intala oss andra gällande dess förträfflighet, två veckor senare hade han slutat använda den.

Ser att aktien gått från 32,75 till 4,92 mitten 2015 till idag. Varför vill man äga den aktien? Ger ingen utdelning när man väntat heller. Stackare, tänk om ni hade köpt riktiga aktier 2015. Hur länge ska ni vänta?

Skönt att marknaden sträcker sig liiiite längre än din kollega då
Sen ser jag att du kan väldigt lite om aktier fast ordet utdelning visste du iaf,grattis👍
Anoto har varit under utvecklingsfas och inte många techbolag som gör pengar direkt utan det kan ta väldigt lång tid förstår du,därav söker man investerare som kan bidra med pengar för forskning bla.

Väntan är över dock,bolaget går med vinst numera och ser nog framemot en fin tillväxt om rapporterna fortsätter i samma ton.

I Mars släpps en penna på en helt ny marknad och det med medicinbolag som gör det på en enorm marknad med början i USA och i Q4 släpps den globalt efter 10års forskning med digital penteknik för att i tidigt läge kunna detektera alzheimer bla,trevligt värre😁 Kan bli trångt in sen så lika bra att ta plats nu Detta är bara ett av många projekt som pågår med 60talet partners hittills.
Senast redigerad av alienfin 2018-01-14 kl. 13:16.
Citera
2018-01-14, 14:22
Medlem
Citat:
Skönt att marknaden sträcker sig liiiite längre än din kollega då
Sen ser jag att du kan väldigt lite om aktier fast ordet utdelning visste du iaf,grattis👍
Anoto har varit under utvecklingsfas och inte många techbolag som gör pengar direkt utan det kan ta väldigt lång tid förstår du,därav söker man investerare som kan bidra med pengar för forskning bla.

Väntan är över dock,bolaget går med vinst numera och ser nog framemot en fin tillväxt om rapporterna fortsätter i samma ton.

I Mars släpps en penna på en helt ny marknad och det med medicinbolag som gör det på en enorm marknad med början i USA och i Q4 släpps den globalt efter 10års forskning med digital penteknik för att i tidigt läge kunna detektera alzheimer bla,trevligt värre😁 Kan bli trångt in sen så lika bra att ta plats nu Detta är bara ett av många projekt som pågår med 60talet partners hittills.

Gällande kollegans penna så var det uppenbart efter att ha provat att det inte finns någon poäng, lika bra att skriva direkt på tangentbordet. I övrigt verkar ju min simpla analys vara korrekt utifrån hur försäljningen av pennorna gick, har gått.

Din bedömning av min kunskap gällande aktier utifrån att jag nämner utdelning är ju bara en löjlig härskarteknik för att inte bemöda dig att bemöta i sak att det varit bättre att äga annat sen 2015 (såg inte längre tillbaka på avanza när jag skrev inlägget). Jag har vida bättre avkastning på min portfölj än om jag satsat på Anoto. Iofs inte så svårt.

Gällande utvecklingsfas så skall anoto ha börsnoterats år 2000 såg jag nu, är utvecklingsfasen klar nu eller hur länge till ska aktieägarna vänta? Enligt DI.se har anoto tappat 96,45% sen 2008. Kan inte se längre tillbaka. Min portfölj och alla innehav i den ligger plus sen 2008. Inte så svårt det heller iofs. Hade jag köpt anoto 2008 hade jag som sagt nästan utplånat värdet på min depå.

En ny penna skall släppas säger du, men vad gör det om den inte löser något problem eller tillför något? Vilket redan torde vara etablerat är anotos grundproblem. Oavsett så kan jag kontatera att anoto har varit en ytterst dålig placering hittills och min tro är att det kommer fortsätta vara det.

Tillägg: Polares sambo köpte en HP i dagarna. Följde med en penna. Normala användare. Förstod inte vad pennan var till för. Inte packat upp den. Oavsett om det är anotos eller inte så får jag nog säga att nyttan är mer än begränsad. Men lycka till.

Tillägg: Kollade på nordnet, är det riktigt att börsintroduktionen var på 1389 sek? Och alltså har fallit till drygt 5 sek. Herregud, måste vara en av de sämta placeringarna man kan ha gjort sen dess.
Senast redigerad av ellabellak 2018-01-14 kl. 14:33.
Citera
2018-01-14, 14:42
Medlem
alienfins avatar
En ny penna skall släppas säger du, men vad gör det om den inte löser något problem eller tillför något?

Berätta gärna mer vad du vet om framtiden?

Tillägg: Kollade på nordnet, är det riktigt att börsintroduktionen var på 1389 sek? Och alltså har fallit till drygt 5 sek. Herregud, måste vara en av de sämta placeringarna man kan ha gjort sen dess.[/quote]

Ja tur att man inte suttit sen dess

Sen ligger inte styrkan hos Anoto endast på pennan utan potentialen finns i Dot Pattern tekniken som är högintressant inom många områden idag med Product DNA. Att man projekterar med att märka sedlar och andra värdepapper pass osv pekar på vilken enorm potential det har. Slår det igenom så har vi närmare 100% marginaler på intäkter.

Även att man satsar mer på licens/återkommande intäkter är högst intressant med feta marginaler.

Allt detta gör att jag tar risken iaf Får väl se hur det slutar men nu ser det bra ut iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in