Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Skönt att marknaden sträcker sig liiiite längre än din kollega då
Sen ser jag att du kan väldigt lite om aktier fast ordet utdelning visste du iaf,grattis👍
Anoto har varit under utvecklingsfas och inte många techbolag som gör pengar direkt utan det kan ta väldigt lång tid förstår du,därav söker man investerare som kan bidra med pengar för forskning bla.
Väntan är över dock,bolaget går med vinst numera och ser nog framemot en fin tillväxt om rapporterna fortsätter i samma ton.
I Mars släpps en penna på en helt ny marknad och det med medicinbolag som gör det på en enorm marknad med början i USA och i Q4 släpps den globalt efter 10års forskning med digital penteknik för att i tidigt läge kunna detektera alzheimer bla,trevligt värre😁 Kan bli trångt in sen så lika bra att ta plats nu

Detta är bara ett av många projekt som pågår med 60talet partners hittills.
Gällande kollegans penna så var det uppenbart efter att ha provat att det inte finns någon poäng, lika bra att skriva direkt på tangentbordet. I övrigt verkar ju min simpla analys vara korrekt utifrån hur försäljningen av pennorna gick, har gått.
Din bedömning av min kunskap gällande aktier utifrån att jag nämner utdelning är ju bara en löjlig härskarteknik för att inte bemöda dig att bemöta i sak att det varit bättre att äga annat sen 2015 (såg inte längre tillbaka på avanza när jag skrev inlägget). Jag har vida bättre avkastning på min portfölj än om jag satsat på Anoto. Iofs inte så svårt.
Gällande utvecklingsfas så skall anoto ha börsnoterats år 2000 såg jag nu, är utvecklingsfasen klar nu eller hur länge till ska aktieägarna vänta? Enligt DI.se har anoto tappat 96,45% sen 2008. Kan inte se längre tillbaka. Min portfölj och alla innehav i den ligger plus sen 2008. Inte så svårt det heller iofs. Hade jag köpt anoto 2008 hade jag som sagt nästan utplånat värdet på min depå.
En ny penna skall släppas säger du, men vad gör det om den inte löser något problem eller tillför något? Vilket redan torde vara etablerat är anotos grundproblem. Oavsett så kan jag kontatera att anoto har varit en ytterst dålig placering hittills och min tro är att det kommer fortsätta vara det.
Tillägg: Polares sambo köpte en HP i dagarna. Följde med en penna. Normala användare. Förstod inte vad pennan var till för. Inte packat upp den. Oavsett om det är anotos eller inte så får jag nog säga att nyttan är mer än begränsad. Men lycka till.
Tillägg: Kollade på nordnet, är det riktigt att börsintroduktionen var på 1389 sek? Och alltså har fallit till drygt 5 sek. Herregud, måste vara en av de sämta placeringarna man kan ha gjort sen dess.